printlogo


کد خبر: 150012تاریخ: 1394/9/16 00:00
تراکتورسازی و روزهای پایانی کار با تونی اولیویرا
معمای پرتغالی

گروه ورزشی: شاید وقتی لیگ برتر شروع می‌شد، کمتر کسی تصور می‌کرد تراکتورسازی در آستانه هفته چهاردهم به مشکلاتی برسد که به تغییر تونی اولیویرا سرمربی پرتغالی این تیم ختم شود؛ اتفاقی که در نهایت قبل از تمرین روز شنبه تراکتوری‌ها رخ داد و تونی با بازیکنان این تیم در رختکن خداحافظی کرد. با وجود تکذیب خداحافظی شفاهی تونی با بازیکنان اما وی که با لباس شخصی در رختکن حضور یافته بود، استعفایش را از سرمربیگری تیم تراکتور علنی کرد و آن را با بازیکنان در میان گذاشت. تونی که به گفته مسؤولان باشگاه تراکتورسازی، در تصمیمش برای کناره‌گیری از سرمربیگری تیم مصمم است و بارها این درخواست را ارائه کرده، ماجرا را از زاویه دیگری برای بازیکنانش تعریف کرده است.  تونی در رختکن با خنده خطاب به بازیکنانش می‌گوید دارند او را از تراکتورسازی بیرون می‌کنند و او مجبور است برخلاف میل باطنی‌اش، از این تیم خداحافظی کند؛ صحبتی که باعث شوکه شدن بازیکنان شد و آنها را واداشت تا در سکوت به حرف‌های سرمربی خود را گوش کنند.  گفته می‌شود تونی از سال‌های گذشته مطالبه‌ای ۸۰۰ میلیون تومانی دارد و قرارداد این فصل او هم یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که بخشی از آن پرداخت شده و باشگاه تراکتورسازی مکلف به پرداخت مابقی آن است. سوژه اصلی صحبت بازیکنان بعد از اتمام حرف‌های تونی، گزینه جانشینی این سرمربی بود.  تراکتورسازی روز یکشنبه هفته آینده باید در هفته چهاردهم لیگ برتر به مصاف استقلال برود و هرچه زودتر باید سرمربی جدید خود را معرفی کند. امیر قلعه‌نویی که در طول هفته‌های گذشته بارها نام او به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تراکتورسازی مطرح می‌شد، این بار هم از زبان بازیکنان در رختکن و در طول تمرین روز گذشته گزینه اصلی جانشینی تونی است.  هرچند صحبت از حضور رسول خطیبی روی نیمکت تراکتورسازی هم به گوش می‌رسد ولی بازیکنان متفق‌القول بودند که امیر قلعه‌نویی سرمربی بعدی تراکتورسازی خواهد بود که به احتمال زیاد تا قبل از بازی با استقلال با مسؤولان تراکتور به توافق می‌رسد ولی این بازی را از روی سکو تماشا می‌کند. قرار است هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی تشکیل جلسه دهد تا استعفای تونی را به صورت رسمی بررسی کند و مذاکره نهایی با گزینه اصلی را در دستور کار قرار دهد ولی صرف‌نظر از نام سرمربی جدید، انتخاب وی چالش‌های زیادی برای مدیران باشگاه در پیش‌رو خواهد داشت؛ امیر قلعه‌نویی که به خاطر اتفاقات چند سال پیش با جبهه‌گیری بخش زیادی از هواداران این تیم مواجه شد یا رسول خطیبی که به خاطر درگیری‌ و اختلاف با مدیرعامل فعلی باشگاه، از سرمربیگری این تیم کنار گذاشته شد.
شانس خطیبی بالا و پایین می‌رود
کمیته فنی تراکتورسازی رای به انتخاب رسول خطیبی به‌عنوان سرمربی جدید داد. بحث بر سر انتخاب سرمربی جدید تراکتورسازی داغ است. حالا که تونی اولیویرا از سمتش استعفا داده، هیات مدیره اعلام کرده باید این موضوع را بررسی کند. براساس این گزارش، در جلسه کمیته فنی تراکتورسازی که هفته گذشته برگزار شد، برای انتخاب سرمربی جدید از پیشکسوتان رای‌گیری به عمل آمد که در نهایت رسول خطیبی به‌عنوان گزینه نهایی معرفی شد. نکته قابل توجه اما این بود که مدیرعامل تراکتورسازی پس از جلسه کمیته فنی، نام 5 گزینه را بر زبان آورد که شنیده می‌شود این موضوع دلخوری‌هایی را برای اعضای کمیته فنی ایجاد کرده است. یکی از اعضای کمیته فنی تراکتورسازی که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگویی این خبر را تایید کرد.
به هر حال جلسه هیات مدیره تراکتورسازی برگزار و درباره وضعیت نیمکت این تیم تصمیم‌گیری می‌شود. باید دید آیا مدیران تراکتورسازی به نظر کمیته فنی احترام می‌گذارند یا اینکه تصمیم دیگری می‌گیرند.
مذاکره برادر مدیرعامل با قلعه‌نویی
سرمربی تراکتور پس از برد در زمین ملوان اعلام کرد تمایلی به ادامه کار با تراکتورسازان ندارد. حالا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی متوجه شده ادامه کار با این تیم برایش سخت است از این رو باید منتظر خبر خروج او بود. خیلی‌ها تصور می‌کردند تراکتورسازی در زمین تختی انزلی با یک ناکامی دیگر مواجه می‌شود و از این رو سایت‌های نزدیک به تراکتورسازی، خبر خروج تونی را هم آماده کرده بودند اما تراکتور موفق شد از سد ملوان بگذرد ولی این تونی اولیویرا بود که همه را در سالن کنفرانس خبری غافلگیر کرد.  سرمربی پرتغالی تراکتورسازی عنوان کرد دیگر تمایلی به ادامه کار با این باشگاه ندارد. از سوی دیگر سعید عباسی، مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه‌ای گفت تونی مشکل خانوادگی دارد و شاید برود! دقیقا مصاحبه‌ها همه با هم هماهنگ شده بود و به این ترتیب باید منتظر خبر خروج این مربی از تبریز باشیم. گویا طرفین بر سر مسائل مالی و طلب پیشین هم به توافقاتی رسیده‌اند و حالا تونی می‌تواند با آسودگی خاطر از تبریز برود اما برخلاف مصاحبه مدیرعامل تراکتورسازی که عنوان کرده بود تا این لحظه هیچ مذاکره‌ای با جانشینان احتمالی تونی اولیویرا نکرده بود حالا خبر می‌رسد برادر مدیرعامل تراکتورسازی چندی پیش با قلعه‌نویی در تهران مذاکره کرده و گویا طرفین به توافق هم رسیده‌اند.  البته قلعه‌نویی ترجیح داد در این مورد هیچ حرفی نزند و به برادر مدیرعامل تراکتورسازی هم گفت اگر قرار است سرمربی این تیم شود، دوست دارد طرف مذاکره‌اش مدیرعامل تراکتور باشد نه برادرش. وقتی برادر عباسی این حرف را شنید به او اطمینان‌خاطر داد با اختیارات تام به تهران آمده است. پیش از این حسین فرکی هم در لیست تراکتورسازی بود اما فرکی اعلام کرد ترجیح می‌دهد در تهران مربیگری کند. از این رو اگر تونی اولیویرا خبر خروجش را به صورت رسمی عنوان کند آن وقت در فاصله چند ساعت، شاهد عقد قرارداد قلعه‌نویی با پرشورهای قرمز آذری خواهیم بود.  مدیرعامل تراکتورسازی مخالف سفت و سخت جذب رسول خطیبی است چرا که فصل قبل پس از اخراج خطیبی، او و برادرش (حسین خطیبی) بدترین مصاحبه‌ها را علیه مدیرعامل تراکتورسازی انجام دادند و حالا همان مصاحبه‌ها سد بزرگی شده علیه رسول برای بازگشت.
تراکتور در محاصره طلبکاران
باشگاه تراکتورسازی این روزها اسیر حاشیه‌های زیادی از جمله طلب 240 هزار دلاری تونی اولیویرا از این باشگاه شده است.  علاوه بر بدهی تراکتور به تونی، بازیکنان خارجی پیشین سرخپوشان تبریزی، از جمله اشپیتیم آرفی و فلاویو لوپز هم طلب‌هایی از این باشگاه دارند که کار آنها در نهایت به شکایت در فیفا کشید البته باشگاه تراکتور طلب آرفی را پرداخت کرد.
در بررسی‌های جدید که مسؤولان مالی باشگاه تراکتورسازی داشتند مشخص شده چند بازیکن هستند که طلب‌های سنگینی از این باشگاه دارند. علی کریمی، امیرحسین صادقی، محمد ابراهیمی، سعید دقیقی، محمد نصرتی، فرشید طالبی و سیاوش اکبرپور که در زمان مدیریت محمدحسین جعفری و جمشید نظمی به تراکتورسازی پیوسته بودند، در حال حاضر چک‌هایی از این باشگاه در دست دارند که این طلب‌ها یک بدهی میلیاردی را به سایر بدهی‌های تراکتورسازان اضافه کرده است. در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده هرکدام از این چک‌ها برای حسابی متمایز، نسبت به حساب‌های دیگر است و گویا باشگاه تراکتورسازی 13 حساب داشته که برای هر کدام از این حساب‌ها دسته چک صادر شده بود. اکنون این حساب‌ها بسته شده و طلب بازیکنان پیشین تراکتورسازی به همین شکل مانده است؛  طلب کهنه‌ای که شاید به شکایتی جدید علیه این باشگاه تبدیل شود و حتی کار به کسر امتیاز بکشد.
 


Page Generated in 0/0050 sec