printlogo


کد خبر: 150022تاریخ: 1394/9/16 00:00
چهارگوشه

هشدار صدر به آل‌خلیفه
رهبر جریان صدر از مقامات بحرین خواست تا زائران اربعین حسینی(ع) را پس از بازگشت به کشورشان، تحت پیگرد قرار ندهد. مقتدا صدر در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درباره اقدام دولت بحرین در تهیه یک فهرست از زائرانی که برای احیای مراسم اربعین به عراق سفر کرده‌اند، گفت این اقدام بیانگر واقعیت دولت‌های طایفه‌گرا و ظالمی است که به دروغ مدعی دموکراسی‌اند. اگر این مقامات تهدیدهای ظالمانه خود را عملی کنند ما نیز حق داریم به آنها پاسخ دهیم. صدر تصریح کرد اگر آل‌خلیفه این تهدید را عملی کند در واقع ثابت کرده از تفکر منحط داعش حمایت می‌کند و این اقدام حمایت علنی از تروریسم است.

ارتقای روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی
آویو شرئون، معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد روابط تل‌آویو-آنکارا که 5 سال پیش و در پی حادثه کشتی «مرمره» به سطح «دبیر دوم» کاهش یافته بود، بار دیگر به سطح کاردار ارتقا می‌یابد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در حاشیه کنفرانس «آب‌ و هوا» بر بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود. رجب طیب‌اردوغان نیز در حاشیه همین کنفرانس از احتمال ترمیم روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی سخن گفت.

77 درصد اسرائیلی‌ها احساس ناامنی می‌کنند
روزنامه معاریو با انتشار یک نظرسنجی اعلام کرد از آغاز انتفاضه قدس در اول اکتبر 77، اسرائیلی‌ها احساس امنیت شخصی خود را از دست داده‌اند. براساس این گزارش، 52 درصد از این تعداد اعلام کرده‌اند احساس امنیت خوبی ندارند و 25 درصد گفته‌اند احساس عدم امنیت می‌کنند. انتفاضه سوم فلسطین وارد شصت‌وهفتمین روز خود شده و تاکنون 115 شهید داده است.

کشته شدن 3 نظامی ترکیه در دیاربکر
 دیروز در حملات مسلحانه به
2 منطقه سور و شرناق واقع در استان دیاربکر ترکیه، 2 سرباز این کشور به همراه یک نیروی پلیس کشته و 2 سرباز زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این تیراندازی‌ها را برعهده نگرفته است اما به احتمال زیاد، پ‌ک‌ک در پشت این درگیری قرار دارد.

بودجه ۲۰۱۶ یونان با رویکرد ریاضت اقتصادی
 پارلمان یونان، شنبه‌شب در حالی بودجه این کشور را تایید کرد که کاهش چشمگیر هزینه‌ها و افزایش مالیات‌ها در بودجه آتی پیش‌بینی شده است. پارلمان چپ‌گرای یونان بودجه سختگیرانه سال 2016 را پس از آن تصویب کرد که اتحادیه اروپایی جولای گذشته با اعطای کمک‌های مالی گسترده به این کشور موافقت کرد. قانون‌گذاران این کشور هم با ۱۵۳ رای موافق در برابر ۱۴۵رای منفی در جریان نشست شبانه با این اقدام موافقت کرد. بنابر بودجه جدید، 2/6 میلیارد دلار هزینه‌ها کاهش خواهد یافت و ۲ میلیارد دلار مالیات‌ها بیشتر خواهد شد.

مرگ 30 کارگر  در جمهوری آذربایجان
انفجار در یکی از سکوهای میدان نفتی گونشلی آذربایجان در دریای خزر حدود 30 کشته بر جای گذاشت اما دفتر الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکنون مرگ یک نفر را تایید کرده است. بنا به اعلام «سوکار»، شرکت ملی نفت آذربایجان، وقوع توفان در روز جمعه گذشته به یکی از خطوط گازی آسیب رساند و سبب انفجار آن شد. هنگام وقوع حادثه 63 کارگر روی سکو حضور داشتند؛ از این تعداد 32 نفر نجات یافته و بیش از
30 تن مفقود شده‌اند. توفان عملیات امداد و نجات را مختل کرده است و در عین حال گفته می‌شود امیدی به زنده بودن افراد مفقود شده نیست.

4 کشته در سقوط بالگرد آمریکایی
به گزارش اسپوتنیک، بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی آمریکا از نوع «یو‌اچ 60 بلک‌هاوک» در منطقه نظامی فورت‌هود در تگزاس، 4 سرنشین این بالگرد کشته شدند. پس از تحقیقات گسترده، ماموران امداد و نجات جسد 4 سرنشین بالگرد نظامی آمریکا را پیدا کردند. این بالگرد ظاهرا در حال انجام یک ماموریت عادی و معمولی بوده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec