printlogo


کد خبر: 150033تاریخ: 1394/9/16 00:00
اخبار کوتاه

رتبه 91 ایران در زمینه سرعت اینترنت
بررسی‌های اتحادیه بین‌المللی مخابرات از آنلاین شدن 2/3 میلیارد نفر از کل جمعیت جهان خبر می‌دهد که هنوز کمتر از نیمی از ساکنان کره زمین است.  به گزارش فارس، همین آمار نشان می‌دهد تعداد کل مشترکان تلفن همراه در کره زمین به 1/7 میلیارد نفر رسیده و بیش از 95 درصد از سطح کره زمین تحت پوشش شبکه تلفن همراه است. براساس شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که در گزارش سال 2015 اتحادیه بین‌المللی مخابرات منعکس شده، رتبه ایران در جهان در حوزه سرعت دسترسی به اینترنت از 99 در سال 2010 به 91 در سال 2015 رسیده که نشانه بهبود اندک است. رتبه ایران در میان کشورهای منطقه خاورمیانه 14 است که رتبه مطلوبی تلقی نمی‌شود.


لایحه بودجه ۹۵ به مجلس نیامد
لایحه بودجه 95 روز گذشته تقدیم مجلس نشد تا تأخیر در ارائه لایحه در کارنامه دولت یازدهم هم گنجانده شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه احتمالا در اوایل دی‌ماه لوایح برنامه ششم و بودجه ۹۵ به مجلس می‌آید، گفت: کلیات احکام دائمی شدن برنامه توسعه کشور در کمیسیون به تصویب رسید. سیدسعید زمانیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دستورکار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: لایحه تنظیم برخی احکام برنامه‌های توسعه کشور در این کمیسیون بررسی و کلیات آن با حضور اعضا تصویب شد. وی درباره اینکه چه زمانی لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: هنوز زمان‌بندی دقیقی مشخص نشده اما به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری یا اواخر هفته آینده این دو لایحه به مجلس خواهد آمد.


افت 5 میلیارد دلاری واردات از چین
صادرات چین به ایران در 10 ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد برابر با 2/5 میلیارد دلار کاهش یافت و به 15 میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 10 ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش قابل توجه 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شده است. مبادلات ایران و چین در این مدت نسبت به 10 ماه نخست 2014 با کاهش 7/14 میلیارد دلاری به 8/28 میلیارد دلار رسیده است.


Page Generated in 0/0043 sec