printlogo


کد خبر: 150110تاریخ: 1394/9/18 00:00
رویدادها

فراخوان دومین جشنواره فیلم و عکس با موضوع بحران آب
براساس فراخوان شرکت در دومین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی»، مهلت ارائه آثار به این جشنواره، 15 دی‌ماه به پایان خواهد رسید. این دوره جشنواره با شعار «نگاه مردمی به بحران کمبود آب» و در قالب فیلم و عکس موبایل برگزار خواهد شد. توجه دادن عمومی به ارزش والا و بی‌بدیل آب، جایگاه اجتماعی، فرهنگی و معنوی، ارزش اقتصادی و نقش استراتژیک آب، لزوم اصلاح الگوهای مصرف و ترسیم نگرانی‌ها و اثرات مخرب بحران کمبود آب، زمینه‌هایی است که ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره در قالب این اهداف تعریف شده است. این جشنواره توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران با مشارکت برنامه تلویزیونی «سه شو» شبکه سوم سیما و شرکت «آسان پرداخت» و با حمایت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و شبکه نسیم برگزار خواهد شد.

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
عدم اکران «آوازهای سرزمین من» بازی در زمین دشمن است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از آثار ارزشی نظیر «آوازهای سرزمین من» حمایت شود، گفت: عدم اکران و حمایت چنین آثاری، بازی مسؤولان در زمین دشمن است.  به گزارش فارس، لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره عدم حمایت لازم از فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به‌عنوان تنها اثر سینمایی علیه داعش اظهار داشت: مدتی قبل فیلم بسیار زیبا و ارزشی «آوازهای سرزمین من» را دیدیم و البته چندی قبل نیز در دیدار با اعضای هیأت مدیره بنیاد روایت درباره این فیلم و اهمیت دیده شدن آن در شرایط فعلی صحبت شد. وی افزود: به اعتقاد من باید توجه ویژه‌ای به فیلم‌های ارزشی شود، چرا که سینمای ما اصولاً سینمای ارزشی است و اگر موضوعاتی غیر از موضوعات ارزشی، انقلاب اسلامی و... مورد حمایت ویژه قرار گیرد باید متعجب شد. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ساخت این فیلم جای افتخار و حمایت دارد و باید اقدامات لازم در حمایت این قبیل آثار از سینماگران صورت گیرد. از طرف دیگر نیز نباید تنها از هنرمند بخواهیم نسبت به مسائل واکنش نشان دهد. اگر یک قرارگاه فرهنگی برای حمایت از آثار ارزشی داشته باشیم دیگر هنرمندی نیست که به خاطر عدم حمایت‌ها گلایه کند. افتخاری در ادامه تصریح کرد: در واقع عدم حمایت‌ها که گلایه‌های هنرمندان را در پی دارد به دلیل عدم استراتژی و وجود یک قرارگاه فرهنگی است و اگر فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)»‌ ساخته و اکران شد به دلیل حمایت‌های جانبی از این اثر بود و اگر این حمایت‌ها وجود نداشت، معلوم نبود سرنوشت این فیلم ارزشمند به کجا می‌رسید.

نادر مشایخی، رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران:
مشغول مطالعه درباره نوحه‌ها هستم
رهبر ارکستر فیلارمونیک شهر تهران در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه، از اقدامات خود برای ثبت و ضبط نوحه‌های قدیم عهد قاجار در قالب چند بسته موسیقایی خبر داد. این آهنگساز و رهبر ارکستر با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود افزود: هدف من از مطالعه نوحه‌ها این است که براساس نوحه‌ها، آثار موسیقایی آماده کنیم که در آن نوحه‌خوان همراه با ارکستر کارهایی را متناسب با حال و هوای اشعار بخواند که حتم دارم آثار خوب و ارزشمندی خواهد بود.  وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فعالیت‌های اخیر ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر سمفونیک تهران یک حرکت صعودی را آغاز کرده که امیدوارم شرایط مالی اجازه استمرار فعالیت‌های آن را بدهد.

تمدید فراخوان جشنواره هنری - ادبی باغ‌موزه دفاع‌مقدس
به دلیل استقبال از جشنواره هنری- ادبی باغ‌موزه دفاع‌مقدس و درخواست‌های متعدد برای تمدید جشنواره، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان آذرماه تمدید شد.  اصغر رضوانی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باغ‌موزه دفاع‌مقدس از تمدید فراخوان جشنواره هنری- ادبی باغ‌موزه دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: به دلیل استقبال از جشنواره هنری- ادبی باغ‌موزه دفاع‌مقدس و درخواست‌های متعدد برای تمدید جشنواره، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان آذرماه تمدید شد. وی با اعلام این خبر تصریح کرد: جشنواره هنری- ادبی باغ‌موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در موضوعات نقاشی، داستان کوتاه، خاطره و نامه‌ای به والدین شهدا برگزار می‌شود. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باغ‌موزه دفاع‌مقدس اظهار داشت: هنرمندان باید آثار نقاشی خود را با درج مشخصات و شماره تلفن به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


Page Generated in 0/0058 sec