printlogo


کد خبر: 150111تاریخ: 1394/9/18 00:00
سرانجام سرمربی پرتغالی تراکتورسازی از این تیم رفت
پایان تونی

مسؤولان باشگاه تراکتورسازی تبریز با سرمربی پرتغالی این تیم برای جدایی به توافق رسیدند. این توافق در شرایطی صورت گرفت که تبریزی‌ها باید مبلغ سنگین طلب تونی اولیویرا را پرداخت کنند. پس از چند روز کش و قوس صبح روز سه‌شنبه جلسه‌ای بین مسؤولان باشگاه تراکتورسازی و تونی اولیویرا برگزار شد و در پایان طرفین برای جدایی به توافق رسیدند البته مسؤولان تیم تبریزی متعهد شده‌اند بخشی از مطالبات میلیاردی این مربی پرتغالی را پرداخت کنند.هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی برای این جدایی مبلغ یک میلیارد تومان را در نظر گرفته است تا به عنوان بخشی از مطالبات تونی به وی پرداخت شود البته براساس قراردادهایی که تونی از فصول گذشته با تراکتورسازی داشته است، رقم بدهی باشگاه به وی چند میلیارد تومان خواهد شد. تونی یک
۸۰۰ هزار دلار، یک ۱۴۰ هزار دلار و یک ۲۴۰ هزار دلار از مجموع قراردادهایی که با تراکتورسازی داشته طلبکار است. با این حال بعید به نظر می‌رسد مسؤولان این باشگاه بتوانند تمام مطالبات وی را پرداخت کنند. بر این اساس ظاهرا قرار است تونی یک میلیارد تومان دریافت کند و قراردادش را با تراکتورسازی فسخ کند تا مسؤولان این تیم بتوانند با گزینه جانشینی وی وارد مذاکره شوند و قراردادش را امضا کنند.
فضا برای قلعه‌نویی مثبت نیست
مدیرعامل باشگاه دبیری و عضو شورای شهر تبریز می‌گوید مسؤولان باشگاه تراکتورسازی با رسول خطیبی مذاکره کرده‌اند و احتمال دارد این مربی جایگزین تونی اولیویرا شود. شهرام دبیری در گفت‌وگو با  مهر، درباره بلاتکلیفی تیم تراکتورسازی و درخواست تونی اولیویرا برای جدایی از این تیم، اظهار کرد: من هم شنیده‌ام که تونی خودش نمی‌خواهد در تراکتورسازی بماند و گزینه‌های مختلفی هم برای جانشینی او مطرح شده است. در این مقطع زمانی تغییر سرمربی خیلی موثر نیست ولی اگر قرار است تغییری روی دهد، من موافق سرمربیگری رسول خطیبی هستم.وی افزود: مسؤولان باشگاه با خطیبی مذاکره هم کرده‌اند ولی از نتیجه این مذاکره خبری ندارم. مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز و عضو شورای شهر تبریز درباره احتمال انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تراکتورسازی هم گفت: الان تیم در شرایط حساسی قرار دارد و باید در 2 بازی متوالی به مصاف استقلال برود. اگر تیم با امیر قلعه‌نویی نتیجه نگیرد، کار او خیلی سخت می‌شود. به نظرم الان فضا برای قلعه‌نویی مثبت نیست. شاید او اگر از اول فصل سرمربی می‌شد بهتر بود. الان هرکسی سرمربی شود کار بسیار سختی دارد ولی هواداران با مربی بومی بیشتر مدارا می‌کنند.
خطیبی می‌خواهد ادینیو و آندو را بازگرداند
از آنجایی که اتفاقات تبریز غیرقابل پیش‌بینی است باید احتمال حضور رسول خطیبی دیگر گزینه تراکتور را هم در نظر گرفت. خطیبی چندی‌پیش توسط حسین کریمی، رئیس کمیته هواداران باشگاه تراکتورسازی با عباسی آشتی کرد و بعد هم طلبش را بخشید. خطیبی جزو گزینه‌ها بوده اما هیات مدیره روی او نظر زیاد مثبتی به‌خاطر باندبازی‌هایی که در تبریز وجود دارد، ندارد. شاید بتوان گفت تنها حامی خطیبی سردار کریمیان است. در صورتی که خطیبی بتواند دوباره به تراکتور بازگردد برنامه‌های خاصی دارد و با توجه به حرف و حدیث‌های روزهای گذشته خودش را برای هدایت تراکتور آماده کرده است. او قصد دارد 2 دستیار آلمانی و یک مربی ایرانی به کادر فنی اضافه کند. خطیبی اعتقاد  دارد می‌تواند آندرانیک تیموریان و ادینیو را به تراکتور بازگرداند و 4 بازیکن خارجی را می‌خواهد رد کند! البته خطیبی می‌خواهد بازیکنانی مانند احمد کامدار را هم بازگرداند و برای سرمربی شدن حاضر است قراردادش را سفید امضا کند.
 


Page Generated in 0/0058 sec