printlogo


کد خبر: 150115تاریخ: 1394/9/18 00:00
اخبار

همراهی فدرر در المپیک با دختر کوکائینی!
تنیس‌باز شماره 3 جهان قصد دارد در بازی‌های ریو 2016 همراه با مارتینا هینگیس در مسابقات 2 نفره مختلط شرکت کند. پیش از این فدرر و هینگیس در بازی‌های بریزبین در یک تیم با هم همکاری کرده‌اند. هینگیس پیش از این به فدرر درخواست بازی با هم در المپیک ریو را داده بود و منتظر جواب از جانب او بود. اکنون یکی از روزنامه‌های سوییس اعلام کرد این تصمیم گرفته شده که هینگیس با فدرر بازی کند. فدرر همچنین قرار است در دو نفره مردان همراه با استن واورینکا بازی کند. واورینکا تنیس باز شماره 4 جهان است که یازده مقام در ATP دارد. سورین لوتی، سرمربی تیم دیویس کاپ سوییس، اعلام کرده است هدف تیم سوییس در المپیک 2016 ریو کسب همه مدال‌های طلا است. او در این باره گفت: چرا که نه. همیشه می‌توانیم آرزو کنیم. هینگیس در مسابقات 2 نفره زنان همراه با بلیندا بنچیچ مسابقه خواهد داد. بنچیچ در مسابقه دو نفره مختلط همراه با واورینکا بازی خواهد کرد. هینگیس در مسابقات ویملبدون 2007 به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ بر اثر استفاده از نوعی متابولیت کوکائین و آسیب‌دیدگی‌، 2 سال محروم شد و تنیس را کنار گذاشت.

وضعیت مساعد فریدون قنبری با وجود اصابت 4 گلوله به او
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه از اصابت 4 گلوله به ملی‌پوش سابق کشتی در شهرستان صحنه خبر داد و با این وجود حال وی را رضایت بخش عنوان کرد. وی درباره حمله فرد یا افراد ناشناس به فریدون قنبری ملی‌پوش سابق کشتی ایران و تیراندازی به سمت وی اظهار کرد: فریدون قنبری، ملی‌پوش باسابقه کشتی کشور، عصر روز دوشنبه 16 آذرماه در حالی که مشغول رانندگی در خیابان‌های شهر صحنه بود، توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به شدت جراحاتی که بر اثر اصابت چندین گلوله به فریدون قنبری وارد شد، سریعا او را به بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه انتقال می‌دهند. وی در حال حاضر در بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه بستری است و مراحل درمان خود را طی می‌کند. دکتر فرشید رئیسی، رئیس بیمارستان طالقانی کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: یک گلوله به کتف چپ، یک گلوله به صورت و 2 گلوله به کف دو دست فریدون قنبری اصابت کرده است اما با این وجود حال قنبری رضایت‌بخش است. همچنین فرزاد پورنظری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با ایسنا در این باره خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بلافاصله تحقیقات خود را برای دستگیری عامل یا عاملان این تیراندازی آغاز کرده و هنوز علت این حادثه مشخص نیست. فریدون قنبری مدال طلای آسیا و جوانان جهان را در کارنامه خود دارد و در مسابقات جهانی 2003 نیویورک عضو تیم‌ملی ایران بود.

خسروی: گرفتن تست دوپینگ از داوران عمل غیرقانونی است
داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: گرفتن تست دوپینگ از داوران عمل غیرقانونی و غیراخلاقی است و ممکن است با توبیخ از سوی فیفا و AFC مواجه شویم. علی خسروی
اظهار داشت: آن‌طور که یک روزنامه ورزشی نوشته است قرار است با دستور اسدی دبیر فدراسیون فوتبال به مسعود عنایت رئیس دپارتمان داوری از داوران و کمک داوران فوتبال ایران برای اولین بار تست دوپینگ گرفته شود. اتفاقی که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. وی ادامه داد: حدود 2 سال پیش در کنگره فیفا اعلام شد به طور آزمایشی از داوران تست دوپینگ گرفته شود که هاشمیان رئیس وقت کمیته پزشکی فدراسیون این موضوع را به طور تلویحی تایید کرد اما کمیته داوران فیفا با این مساله موافق نبود که از داوران تست دوپینگ گرفته شود زیرا آنها می‌گفتند حرمت داور در فوتبال بسیار زیاد است و اگر داوری تست دوپینگش مثبت اعلام شود این برای جامعه داوری خوب نیست. خسروی تصریح کرد: به همین دلیل فیفا تصمیم به تغییر تست آمادگی جسمانی داوران گرفت و تست کوپر تبدیل به تست فیفا شد و اکنون هم قرار است تست فیفا تبدیل به تست یویو شود تا یک داور همانند یک دونده دوی ماراتن آمادگی جسمانی داشته باشد زیرا گاهی یک داور مجبور است در یک مسابقه دوازده کیلومتر بدود. داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران اظهار داشت:  گرفتن تست دوپینگ از داوران عمل غیرقانونی و غیراخلاقی است و ممکن است با توبیخ از سوی فیفا و AFC مواجه شویم ضمن اینکه من از اعضای کمیته داوران پرسیدم ولی هیچ کدام آنها خبر از مصوبه گرفتن تست دوپینگ از داوران نداشتند و اگر قرار باشد تست دوپینگی هم از داوران گرفته شود باید کمیته داوران آن را تصویب کند نه اینکه دپارتمان رأساً چنین کاری انجام دهد.


Page Generated in 0/0061 sec