printlogo


کد خبر: 150126تاریخ: 1394/9/18 00:00
اخبار

آزادسازی قیمت کالاهای اساسی به‌دنبال پروازها
پس از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما که نابسامانی و فروش بلیت با قیمت‌های نجومی را به همراه داشت، آزادسازی قیمت‌ در بخش‌های دیگر اقتصاد از جمله کالاهای اساسی مانند روغن نباتی و ماکارونی در حال پیگیری است.  نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این‌باره به فارس گفت: در ایران 5 نوع کالای اساسی شامل نان، برنج، قند و شکر، گوشت و روغن نباتی توسط دولت قیمت‌گذاری می‌شود تا فشار زیادی از محل قیمت این محصولات به اقشار کم‌درآمد وارد نشود. وی ادامه داد: در حال حاضر بحث آزادسازی قیمت روغن نباتی مطرح شده و تولیدکنندگان این موضوع را پیگیری می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد کم‌درآمدها مجبور به خرید روغن بی‌کیفیت خواهند بود. قاضی‌پور در تذکری به وزیر صنعت از وی خواست تا از آزادسازی قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله روغن نباتی جلوگیری کند. قاضی‌پور با بیان اینکه قیمت تمام‌شده هر کیلو ماکارونی 2200 تومان است، افزود: اما تولیدکنندگان این محصول را به قیمت 3800 تومان عرضه می‌کنند و در حال حاضر هم محصول‌شان را گران عرضه می‌کنند.


تجمع سهامداران پردیسبان مقابل مجلس
صدها نفر از سهامداران شرکت پردیسبان ظهر دیروز در تجمعی آرام مقابل مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مردم درخواست یاری برای بازگشت پول و سرمایه خود را داشتند. به گزارش «وطن امروز»، تجمع‌کنندگان که در میان آنها کودکان و افراد کم‌توان هم حضور داشتند، با در دست داشتن نوشته‌ها و پلاکاردهایی اعتراض خود را به آنچه وعده‌های کذب و بی‌اساس شرکت پردیسبان می‌نامیدند، اعلام کردند.یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پرونده شرکت پردیسبان اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی است اما درخواست ما این است که بعد از 2 سال و اندی بتوانیم پول‌ها و سرمایه‌های خود را از این شرکت بازپس بگیریم، چراکه متاسفانه مطابق قراردادهای یکسویه‌ای که امضا کرده‌ایم اکنون دچار مشکل هستیم.یک آقای 50 ساله هم می‌گوید: من دیشب با هواپیما از شهرستان به اینجا آمده‌ام تا از نمایندگان مجلس بخواهم که بیش از پیش پیگیر این موضوع باشند، چراکه ما پس از تبلیغات صدا و سیما و رسانه‌ها به قصد آبادانی کشورمان و برای توسعه حوزه گردشگری سرمایه‌های خود را به این شرکت سپردیم و اکنون با گذشت 2 سال هیچ خبری از آغاز پروژه نیست و این شرکت هنوز نتوانسته از روی کاغذ خارج شود و در دنیای واقعی اعلام موجودیت کند. حیدری، قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده پردیسبان هم می‌گوید: ما فعلا متهمان این پرونده را با قرار تامین آزاد کردیم اما احضار مجدد آنها در دستور کار است. اکنون منتظریم نتیجه احضاریه‌های‌مان بیاید و پرونده را در وقتش رسیدگی کنیم.


نفت به کانال 36 دلار هم رسید
بهای نفت در بازار‌های جهانی در معاملات دیروز(سه‌شنبه) باز هم سقوط کرد و به کانال 36 دلاری رسید. بازار به‌طور کلی به دلیل مازاد عرضه جهانی که پس از تصمیم اوپک مبنی بر بالا نگه داشتن تولید پیچیده‌تر شده، تحت فشار قرار دارد. نفت برنت و نفت سبک آمریکا هر دو در معاملات روز دوشنبه 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و به پایین‌ترین سطح سال 2015 رسیده بودند و با وجود افزایش کم در ابتدای دیروز اما در نهایت نفت آمریکا تا 62/36 دلار سقوط کرد. بهای نفت برنت و نفت آمریکا به سطوحی رسیده که آخرین‌بار در جریان بحران مالی سال های 2008 و 2009 مشاهده شد. اگر قیمت‌های نفت از این سطوح نیز پایین‌تر برود به قیمتی خواهد رسید که از اوایل دهه 2000 تاکنون مشاهده نشده است. نفت برنت هم روز گذشته به زیر 40 دلار رسید و در عدد 39 دلار و 85 سنت متوقف شد. سانجیو شاه، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه سرمایه‌گذاری سان‌گلوبال گفت: تصمیم اعضای اوپک مبنی بر نگه داشتن سطح تولید در سطوح بالای بی‌سابقه بیانگر این است که این سازمان به‌طور موثر استراتژی قدیمی محدودن کردن تولید و حضور به عنوان یک کارتل نفتی را کنار گذاشته که این امر به فشار کاهشی بیشتر روی قیمت نفت در کوتاه‌مدت می‌انجامد.


Page Generated in 0/0058 sec