printlogo


کد خبر: 150132تاریخ: 1394/9/18 00:00
عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران مطرح کرد
بحران کمبود اتوبوس در پایتخت

گروه اجتماعی: تهران طی 2 سال آینده با بحران اتوبوس و وسایل حمل‌ونقل عمومی مواجه می‌شود، بنابراین در حال حاضر باید چاره‌جویی و تصمیم‌گیری کنیم. ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر حدود ۶ سال است که هیچ اتوبوسی وارد سیستم حمل‌ونقل شهری نشده است.
وی به ایلنا عنوان کرد: پس از هدفمندکردن یارانه‌ها بنا شد ۵/82 درصد هزینه خرید اتوبوس را دولت و ۵/17 درصد را شهرداری بپردازد تا شرکت واحد بتواند اتوبوس‌های مورد نیاز شهر را
به روزرسانی کند.
قناعتی با تصریح اینکه طی 2 سال آینده خطری بزرگ حوزه حمل‌ونقل شهر تهران را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: طی این مدت شهر تهران با کمبود اتوبوس مواجه شده و تعداد اتوبوس‌های‌مان از ۶ هزار و 500 اتوبوس به
۴ هزار دستگاه می‌رسد، در حالی که شهر تهران نیاز به ۱۰ هزار اتوبوس دارد، بنابراین باید منتظر صف‌های طولانی مردم در ایستگاه‌های اتوبوس باشیم.
وی با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند،  تصریح کرد: این اتوبوس‌ها بیش از ۵ سال از عمرشان گذشته است، در حالی که اتوبوس نباید بیش از ۸ سال فعالیت کند.
عضو کمیسیون حمل‌ونقل با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های کنونی یا از رده خارج هستند یا به دلیل تعمیرات مداوم شرایط اولیه خود را ندارند، یادآورشد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه ۵۰۰ تا هزار دستگاه اتوبوس از رده خارج می‌شوند و ضروری است به همین تعداد، اتوبوس نو وارد تهران شود، این در حالی است که طی 6 سال اخیر نه‌تنها نتوانسته‌ایم اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه کنیم که هر سال نیز از تعداد این اتوبوس‌ها کم می‌شود.
 


Page Generated in 0/0068 sec