printlogo


کد خبر: 150134تاریخ: 1394/9/18 00:00
نبض جامعه

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد
صدور مدارک غیرقانونی در دانشگاه آزاد
«اگر واحد علوم و تحقیقات به نیابت از واحدهای دیگر دانشگاه آزاد مدرکی صادر کند، غیرقانونی است و وزارت علوم باید برخورد کند». محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب گفت: در گذشته واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به نیابت از واحدهای استانی مدارک دانشجویان را صادر می‌کرد اما با توجه به تجمیع واحدهای استانی این کار دیگر صورت نمی‌گیرد و واحد علوم و تحقیقات نمی‌تواند مدارک استان‌ها را صادر کند. وی درباره اینکه واحد علوم و تحقیقات برای دانشجویان محصل در رشته‌های غیرمجاز واحدهای دیگر مدرک تحصیلی صادر می‌کند، به فارس بیان داشت: اگر این کار انجام شود غیرقانونی است و وزارت علوم باید برخورد کند.
زاهدی اظهار داشت: وزارت علوم بر صدور مدارک تمام زیرنظام‌های آموزشی اعم از دانشگاه آزاد نظارت دارد و در صورتی که چنین اقدامی انجام شود به طور حتم برخورد می‌کند.

برکناری مدیران بیمارستان خمینی‌شهر
معاون درمان وزیر بهداشت جزئیات بررسی پرونده اختلال در درمان کودک اصفهانی در دادگاه نظام پزشکی و تخلفات اداری  را تشریح کرد. به گزارش میزان، محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در این‌باره گفت: پزشک و پرستار این بیمار برای بررسی پرونده به دادگاه نظام پزشکی شهرستان معرفی شدند اما به طور موقت خدمت آنها، تا بررسی پرونده در دادگاه نظام پزشکی به حالت تعلیق درآمد. به لحاظ اداری نیز پرونده در هیات تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دست بررسی است و متخلفان احتمالی هم به دادگاه تخلفات اداری دانشگاه معرفی شدند. معاون درمان خاطرنشان کرد: به منظور بررسی این حادثه، هر دو دادگاه تخلفات اداری دانشگاه و دادگاه نظام پزشکی،  تشکیل جلسه دادند و رسیدگی اولیه به این موضوع را آغاز کردند. با توجه به تخلفی که در بیمارستان اتفاق افتاده بود و جمع‌بندی کارشناسی‌های انجام شده، در جلسه‌ای با مدیران ارشد دانشگاه مقرر شد مدیران بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و به حراست، بازرسی و برخی مدیران دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.
 


Page Generated in 0/0062 sec