printlogo


کد خبر: 150164تاریخ: 1394/9/18 00:00
چهارگوشه

تداوم انتفاضه با 117 شهید
یک جوان فلسطینی دیگر بامداد سه‌شنبه در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه دهیشه واقع در جنوب شرق بیت لحم در جنوب کرانه باختری به شهادت رسید. با شهادت این جوان فلسطینی در اردوگاه دهیشه واقع در جنوب شرق بیت لحم، شمار شهدای انتفاضه از آغاز آن در اوایل ماه اکتبر تاکنون که هفتادمین روز خود را پشت سر می‌گذارد، 117 نفر شهید شده‌ است که در جریان عملیات‌های مقاومتی قهرمانانه یا درگیری با نظامیان اشغالگر صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

مادورو خواستار بازسازی انقلاب بولیواری شد
رئیس‌جمهوری ونزوئلا به دنبال شکست در انتخابات پارلمانی، در جلسه‌ای با وزیران، استانداران و نمایندگان حزب دولت، بازسازی انقلاب بولیواری را خواستار شد. نیکلاس مادورو همه نمایندگان و سخنگویان جنبش‌های اجتماعی را به یک جلسه ویژه برای بحث و وحدت نیروها فراخواند تا در مقابل آنچه «حمله نولیبرال‌ها» خواند که به گفته او باعث یک جنگ اقتصادی شده که فقط انقلاب می‌تواند آن را حل کند، بایستند. بر این اساس، ائتلاف احزاب مخالف دولت موسوم به «میزگرد اتحاد دموکراتیک» در انتخابات یکشنبه 99 کرسی از 167 کرسی پارلمان را کسب کرده است.

ابوبکر البغدادی در سرت
یک روزنامه الجزایری از انتشار گسترده شایعه‌هایی در شهر سرت لیبی مبنی بر ورود غیرمنتظره رهبر داعش به این شهر خبر داد. روزنامه الشروق به نقل از برخی منابع نوشت: رهبر داعش که هفته گذشته خبرهایی از فرارش به ترکیه از ترس حملات هوایی روسیه و فرانسه منتشر شده بود احتمالا اکنون به شهر سرت که داعش کنترل کامل آن را در دست دارد، فرار کرده و با استقرار در پایگاه حفاظت شده «واجادوجو» که امکان آسیب دیدن آن در بمباران‌ها بسیار کم است، پناه گرفته است.

خطر انفجار انتحاری بیخ گوش کنسولگری آمریکا
منابع سعودی از بازداشت یک زن مشکوک به حمل کمربند انفجاری، نزدیک کنسولگری آمریکا در شهر بندری «جده» خبر دادند. یک منبع سعودی اعلام کرد دستگاه‌های امنیتی در شهر «جده» یک زن که به حمل کمربند انفجاری مشکوک بوده است را نزدیک کنسولگری آمریکا بازداشت کردند. منابع ذی‌ربط تاکید کردند این زن به مرکز پلیس منتقل شده است تا تحقیقات لازم از وی انجام گیرد.

یک مانکن رئیس جدید موساد شد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مشاور امنیت ملی خود یوسی کوهن را به عنوان رئیس جدید موساد تعیین کرد. کوهن سال‌های زیادی در موساد کار کرده است و پس از اینکه پست معاون رئیس موساد را به دست آورد این نهاد امنیتی رژیم را ترک کرد. وی از سنین پایین به عضویت موساد درآمد و در مأموریت‌های سری فراوانی شرکت داشته و تاکنون هویت‌های مستعار بسیاری نیز داشته است. وی به خاطر ظاهر مناسبی که دارد به «مانکن» مشهور است.

هواپیمای جاسوسی آمریکا در سنگاپور
 آمریکا برای نخستین‌بار با استقرار هواپیمای جاسوسی در سنگاپور در ماه جاری میلادی موافقت کرده است. یک مقام دفاعی آمریکا نیز گفت استقرار هواپیماهای بیشتر در سنگاپور ممکن است در دستور کار قرار بگیرد. این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌ها بر سر ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی بشدت بالا گرفته است. استقرار این هواپیماهای آمریکایی قطعا خشم چین را بر می‌انگیزد. چین تقریبا ادعای مالکیت تمام این منطقه دریایی غنی از انرژی را دارد.

عربستان رکوددار اعدام در جهان
براساس آمارهای رسمی، تعداد کسانی که طی سال جاری میلادی در عربستان اعدام شده‌اند، 148 تن است و این رقم نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است. عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش اعدام در عربستان، تعداد اعدامی‌ها در یک سال گذشته در این کشور را 151 مورد دانست. عربستان برای جرم‌هایی چون قتل، الحاد،‌ سرقت مسلحانه و خرید و فروش موادمخدر مجازات اعدام در نظر می‌گیرد.


Page Generated in 0/0055 sec