printlogo


کد خبر: 150176تاریخ: 1394/9/22 00:00
اخبار

هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران در حال دفاع هستیم
فرمانده کل سپاه گفت: خدا می‌داند اگر ما یگانی از بسیجیان خود که آماده جنگ هستند را به جبهه مقاومت اعزام کنیم چه اتفاقی می‌افتد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در جمع خانواده‌های شهدای خوزستانی مدافع حرم در اهواز اظهار داشت: امروز خانواده شهدای مدافع حرم باید برای‌مان سخنرانی کنند و بگویند چگونه دل از این دنیا کندند و از نحوه تربیت و جایگاه شهدای خود بگویند. وی افزود: باید بگویید که چگونه این شهیدان مشتاقانه خواهان شهادت در این راه شده و ما را راهنمایی کنید که چگونه فرزندان‌مان را در این راه تربیت کنیم و پاسدار خون شهدا باشیم.وی با اشاره به درگیری جمهوری اسلامی با جبهه دشمن عنوان کرد: ما از نظر دفاعی در حال جنگیم البته در اقتصاد، فرهنگ و علم هم در حال جنگ هستیم اما شیرین‌ترین آن جنگ دفاعی است. جعفری با بیان اینکه این ایستادگی یک روز در خوزستان تعریف می‌شد، گفت: امروز هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در حال دفاع هستیم اما ماهیت جنگ یکی است و ما باید ابعاد این جنگ و توطئه را بشناسیم. وی با بیان اینکه به‌رغم همه شبهات علیه انقلاب اسلامی مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، گفت: مردم به این شبهات بی‌توجهند و از حریم ولایت دفاع می‌کنند. جعفری عنوان کرد: شهدای ما از اسلام یا در واقع حریم ولایت دفاع می‌کنند و پرچمدار این دفاع مقام معظم رهبری است. وی تصریح کرد: این نوع دفاع و راهبردها، حد و حدود را برای ما مشخص می‌کند، خدا می‌داند اگر ما یگانی از بسیجیان خود که آماده جنگ هستند را اعزام کنیم چه اتفاقی می‌افتد. وی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند در این جبهه حاضر شوند، اظهار داشت: قدر این نعمت الهی را باید دانست و آن را تقویت کرد. جعفری گفت: خدا می‌داند که هر وقت افتخار حضور در جمع خانواده شهدا نصیب‌مان شده روحیه آنها به ما منتقل شده و انقلاب اسلامی بر این روحیه استوار است. وی با اشاره به اهمیت منطقه غرب آسیا گفت: سرنوشت جهان در این منطقه رقم می‌خورد و برداشته شدن مرزهای کشورهای محور مقاومت برای رسیدن به وحدت اسلامی به همراه اتصال قلبی با دیگر کشورها یکی از موضوعات قابل توجه است. فرمانده کل سپاه افزود: سرنوشت آینده اسلام و جهان در جنگ‌های غرب آسیا رقم می‌خورد و خوشا به حال کسانی که با بصیرت می‌بینند و اثرش را در مقاومت و ظهور می‌بینند.

سردار غیب‌پرور فرمانده
قرارگاه  امام حسین(ع) سپاه شد
فرمانده کل سپاه، در حکمی جایگزین سردار شهید همدانی در قرارگاه امام حسین(ع) را منصوب کرد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی حکمی سردار غیب‌پرور را به فرماندهی قرارگاه
امام حسین(ع) سپاه منصوب کرد. قرارگاه
امام حسین(ع) مسؤولیت سازماندهی گردان‌های امام حسین(ع) سپاه را برعهده دارد. پیش از این سردار شهید حسین همدانی، فرماندهی این قرارگاه را برعهده داشت که در حین انجام مأموریت در ۱۶ مهرماه در حلب سوریه به شهادت رسید. سردار غیب‌پرور پیش از این فرماندهی سپاه استان فارس را برعهده داشت.

اعتراض وزارت  امور خارجه به کوچولوهای خلیج‌فارس
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری در ریاض، جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی‌ناپذیر ایران خواند و تاکید کرد تکرار ادعاهای بی‌اساس، تأثیری بر تمامیت ارضی ایران ندارد. حسین جابرانصاری در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی ناپذیر سرزمین ایران خواند و تاکید کرد: تکرار ادعاهای بی‌اساس، تأثیری بر تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نداشته و موضعی غیرسازنده تلقی می‌شود. جابرانصاری افزود: جمهوری اسلامی ایران با رد قاطعانه هرگونه اظهارنظر غیرمسؤولانه درباره تمامیت ارضی خود، روابط مودت‌آمیز مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی، احترام به تمامیت ارضی و احترام متقابل با همسایگان را در اولویت سیاست‌های خود قرار داده و برای گسترش و تعمیق مناسبات دوستانه، براساس اصول فوق و در جهت رفع تهدیدات مشترک و حل معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم اعلام آمادگی می‌کند.


Page Generated in 0/0064 sec