printlogo


کد خبر: 150188تاریخ: 1394/9/22 00:00
همزمان با ورود هیأت‌های خارجی قرارداد ساخت کارخانه دخانیات در کشور منعقد می‌شود!
اعتراض به ساخت کارخانه سیگار
وزیر بهداشت: کسی حرفم را گوش نمی‌دهد

گروه اجتماعی: وزیر بهداشت در واکنش به انعقاد توافقنامه‌های ساخت کارخانجات خارجی سیگار در کشور عنوان کرد که پیش از این درباره محقق نشدن افزایش مالیات سیگار در مجلس گلایه داشتیم اما درباره ساخت کارخانه‌های سیگار خارجی در کشور نیز کسی حرف ما را گوش نمی‌دهد.
بیماری؛ ارمغان پساتحریم
ساخت کارخانجات سیگارسازی خارجی‌ یکی از اتفاقات پساتحریم است به طوری که هیات‌های خارجی که از کشورهای گوناگون وارد ایران می‌شوند در کنار توافقنامه‌های متعددی که با مدیران ایرانی منعقد می‌کنند یکی از بندهای آنها نیز ساخت کارخانجات سیگار است.
در این باره محمدرضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با گلایه از انعقاد چنین توافقنامه‌هایی در کشور به تسنیم گفته است: متاسفانه شاهد آن هستیم کشورهایی مانند ژاپن و مجارستان در دوران پساتحریم به‌راحتی در توافقنامه‌های خود با مدیران ایرانی قرارداد ساخت کارخانجات سیگار را منعقد می‌کنند.
افزایش مالیات دخانیات در محاق
براین اساس سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز در پاسخ به این پرسش که چرا با کشورهای دیگر پس از مراحل پساتحریم در توافقنامه‌ها، قرارداد ساخت کارخانجات سیگار منعقد می‌شود، اظهار داشت‌: ما همیشه درباره تحقق نیافتن افزایش مالیات سیگار در مجلس گلایه داشتیم. به هر حال سیگار کالایی آسیب‌رسان است و باید مالیات آن بر حسب زیانی که وارد می‌کند دریافت شود که متاسفانه محقق نشده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا شما به عنوان یکی از اعضای هیات دولت نسبت به انعقاد قرارداد ساخت کارخانجات سیگار انتقاد و از امضای اینگونه تفاهمنامه‌ها جلوگیری نمی‌کنید، عنوان کرد: متاسفانه کسی حرف ما را گوش نمی‌دهد.
بالاترین آسیب‌رسانی با کمترین عوارض!
همچنین عبدالرحمان رستمیان، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز چندی پیش به یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود که متاسفانه در حال حاضر کمترین عوارض دریافت‌شده از یک کالا در کشور مربوط به سیگار است و وزارت اقتصاد و صنعت باید پاسخ دهند که چرا قانون عرضه سیگار را از سال 85 در مکان‌های دارای مجوز اجرا نکردند؟
 


Page Generated in 0/0056 sec