printlogo


کد خبر: 150194تاریخ: 1394/9/22 00:00
سلامت

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد
افزایش آمار جان‌باختگان آنفلوآنزا به46نفر
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کشور را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز»، مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور افزایش پیدا کرده است، گفت: در اثر این بیماری 46 مورد تلفات داشتیم که در کرمان 33 نفر و در سیستان و بلوچستان با 5 فوتی مواجه بوده‌ایم. وی اظهارنظر درباره شمار مبتلایان و فوت‌شدگان آنفلوآنزا را به زمان پایان دوران احتمالی ابتلا به این بیماری موکول کرد و افزود: باید صبر کنیم تا همه‌گیری پایان بپذیرد. ما هر ساله همه‌گیری آنفلوآنزا را داریم که 20 درصد جامعه طی هر سال مبتلا به آنفلوآنزا می‌شوند. البته باید توجه داشت تعداد مبتلایان هر ساله حدود 20 درصد است.

اختلاف 100برابری
دریافتی پزشک با پرستار
عضو شورای نظام پرستاری، با انتقاد از تاخیرهای طولانی‌مدت در پرداخت کارانه پرستاران، نسبت به تبعات افزایش اختلاف دریافتی پرستاران و پزشکان در طرح تحول سلامت هشدار داد.
به گزارش«وطن امروز»، زینب فدایی، عضو شورای نظام پرستاری، درباره مشکلات جامعه پرستاری گفت: در حال حاضر در شهرستان مرند آذربایجان شرقی، ۹ ماه است به پرستاران کارانه پرداخت نشده و در چند شهر دیگر نیز چندین ماه است کارانه پرستاران به تعویق افتاده است. عضو شورایعالی نظام پرستاری همچنین به اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که فاز سوم این طرح اجرایی شده، فاصله طبقاتی در بیمارستان‌ها بین پرستاران و پزشکان بیشتر شده است به‌طوری که یک پزشک ۱۰۰ برابر یک پرستار دریافتی دارد. این در حالی است که در کشورهای دیگر این فاصله حداکثر ۳ تا ۴ برابر است اما متاسفانه در ایران نزدیک به ۱۰۰ برابر است. فدایی یادآور شد: در حال حاضر استخدامی‌ها شرکتی شده و در این صورت پرستاران امنیت شغلی ندارند و دریافتی‌های آنها نیز خوب نیست و چندین ماه حقوقشان با تاخیر پرداخت می‌شود.

طرح پزشک خانواده بدون زیرساخت اجرا می‌شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بی‌توجهی به آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده انتقاد کرد. رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره علت اجرا نشدن طرح پزشک خانواده در بیشتر استان‌های کشور، گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده بویژه در روستاها تاکنون فراهم نشده است، زیرا یکی از مهم‌ترین مسائل دراین زمینه یکپارچه‌سازی بیمه‌ها، اختصاص منابع مالی و آموزش پزشک خانواده بود که تاکنون محقق نشده است. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پزشک خانواده در کل دنیا دارای تعاریف ویژه‌ای است، به خانه ملت عنوان کرد: درحال حاضر پزشک عمومی به نام پزشک خانواده تعریف می‌شود، این درحالی است که برای اجرای طرح پزشک خانواده باید به استانداردهای جهانی در این‌باره توجه کرد؛ بنابراین با وجود اینکه این طرح از سال 84 کلید خورد اما هنوز تربیت پزشک خانواده اجرایی نشده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec