printlogo


کد خبر: 150207تاریخ: 1394/9/22 00:00
اخبار

جهاد فرهنگی هنرمندان برای اجرای نمایش «اروند خون»
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور در اجرای نمایش «اروند خون» ضمن تشکر از عوامل نمایش اظهار داشت: هنرمندان نمایش «اروند خون» خیلی زحمت کشیدند در این نمایش در یک زمان محدود ابعاد مختلف دفاع‌مقدس و مظلومانه شهید شدن غواصان و دیدگاه خانواده شهدا و ربطش به مساله اربعین و فاجعه منا و مجموعه‌ای از مطالب خوب را ارائه دهند.  به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: طراحی دکور با توجه به ایجاد فضایی که بتوان این حجم از آب را مهار کرد اتفاق خاصی بود تا بتوان تصویری واقعی‌تر از شهدای غواص ارائه دهند. «اروند خون» جزو نمایش‌های تاثیرگذار تئاتر ایران است که به اعتقاد بنده نباید تنها در چنین زمان محدودی باقی بماند و باید در دیگر ایام سال و در دیگر استان‌های کشور نیز روی صحنه برود.  وی در پایان گفت: اگر منتظر باشیم همیشه در همه جا امکانات خوب باشد کاری پیش نمی‌رود، بلکه باید با اراده و شناخت دقیق بتوان اتفاقات خوبی هم چون «اروند خون» را رقم زد. فکر می‌کنم اخلاصی که هنرمندان این نمایش داشتند تاثیر مستقیمی روی بینندگان دارد.  نمایش «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقاخانی، کارگردانی کورش زارعی و تهیه‌کنندگی حمید نیلی از هشتم آذرماه هر روز ساعت 18:30 در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه رفته است.

حضور ۸۰ طراح حرفه‌ای در جشنواره حبل‌الله
دبیر هنری جشنواره ملی حبل‌الله از شرکت ۸۰ طراح حرفه‌ای در این رویداد خبر داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در نشست خبری جشنواره ملی حبل‌الله با موضوع وحدت اسلامی اظهار داشت: پس از جریان طراحی پوستر از سوی گرافیست‌ها، مؤسسه سرچشمه در موضوعات سرطان مصرف، جمعیت و سبک زندگی با این انجمن همکاری کرد که عمده کارها توسط طراحان جوان انجام شده است.  وی ادامه داد: اخیراً بحثی مطرح شد که در هفته وحدت به طور خاص موضوع وحدت و جهان اسلام مورد توجه قرار بگیرد. اهمیت این موضوع نیز از این جهت است که یکی از علل آرامشی که اکنون در کشور داریم، وحدت شیعه و سنی است که همسایه‌های ما ندارند.  مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) یادآور شد: امام خمینی(ره) راهبرد اساسی درباره وحدت شیعه و سنی داشتند که امروز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود و با توجه به حوادث اخیر منطقه و پیدایش داعش، رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بیشتری بر وحدت کردند که نمونه آن را در دومین نامه ایشان به جوانان آمریکایی و اروپایی دیدیم.  حجت‌الاسلام زائری اضافه کرد: این جشنواره ویژگی‌هایی دارد که نخستین آن امکان دسترسی مستقیم با موضوع وحدت توسط هنرمندان است، زیرا این آثار هنری تاکنون بروز محیطی چندانی نداشته است. وی افزود: نکته دوم در قالب برگزاری جشنواره این است که قبل از مرحله فنی و هنری در طراحی و اجرای ایده، شاهد مطرح شدن بحث‌های محتوایی خواهیم بود که این بحث‌ها توسط اساتید و بزرگان فرهنگی و هنری برای هنرجویان مطرح می‌شود.  کارگاه پوستر «حبل‌الله» توسط نهضت مردمی پوستر انقلاب با همکاری کانون هنر شیعه، مسجد مقدس جمکران، سازمان زیباسازی شهر تهران، یادمان فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه و اتحادیه بین‌المللی امت واحده برگزار می‌شود.

«از صدای سخن شعر» به انتشار درآمد
کتاب «از صدای سخن شعر» شامل گفت‌وگوهایی با 5 تن از شاعران معاصر از سوی نشر نارگل منتشر شد. این کتاب شامل گفت‌وگوهای حسین قرایی شاعر و فعال ادبی با زنده‌یاد مشفق‌کاشانی، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمدصادق رحمانیان و ایرج قنبری است که به بیان خاطرات خود از چگونگی ورودشان به دنیای شعر و نیز رابطه‌شان با دیگر شاعران معاصر و نقش‌شان در منظومه شعر انقلاب پرداخته‌اند.  در بخشی از مصاحبه حسین قرایی با مرحوم مشفق‌کاشانی آمده است: «سرانجام یک روز به سهراب گفتم: «شعر هم می‌گویی؟» به من لبخندی زد و بعد چند شعرش را برایم خواند. اشعاری که برایم خواند، در قالب کلاسیک سرود شده بود و واقعا اشعار استواری بود. یعنی از نظر وزن و بدایع شعری کامل بود. در همان لحظه سهراب را بوسیدم و گفتم: «چرا از اول به من نگفتی؟!» بعد از آن بود که سهراب همگام با ما، در روزنامه‌هایی مثل روزنامه عصر امید و... اشعارش چاپ می‌شد».


Page Generated in 0/0063 sec