printlogo


کد خبر: 150219تاریخ: 1394/9/22 00:00
چهارگوشه

اسد: ترکیه شریان اصلی حیات داعش است
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپانیایی «افه» گفت: «ترکیه تنها شریان حیات گروه تروریستی داعش است، ضمن آنکه این کشور به همراه عربستان‌سعودی و قطر از طرف‌های اصلی توطئه‌کننده در ارتکاب جنایات وحشیانه داعش هستند».  بشار اسد تأکید کرد: اولین گام برای نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه در توقف سرازیر شدن تروریست‌ها بویژه از ترکیه به سوریه و عراق و توقف سرازیر شدن پول‌های سعودی و جلوگیری از ورود سلاح و انواع حمایت‌های لجستیکی از این گروه‌ها نهفته است.  رئیس‌جمهور سوریه با تأکید بر دروغ بودن ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم اظهار داشت: آمریکا از همان ابتدا، پوشش سیاسی برای تروریسم در سوریه ایجاد کرده و در مبارزه با آن جدی نیست و تا زمانی که آمریکا در این زمینه جدی نباشد، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که دیگر کشورهای غربی در این زمینه جدی باشند،‌ چرا که آنها همپیمان آمریکا هستند.

سقوط جنگنده  سعودی در یمن
یک هواپیمای جنگنده سعودی در جنوب یمن سرنگون شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این جت اف-16 عربستان در نزدیکی پایگاه هوایی «العند» در استان لحج سقوط کرده است. اگرچه جزئیات بیشتری از علت سقوط اف-16 عربستان و سرنوشت خلبان‌های آن منتشر نشده اما به نظر می‌رسد این کار توسط مقاومت یمن صورت گرفته باشد. با وجود حمله‎های گسترده 9 ماه اخیر به یمن، سعودی‌ها در این جنگ نابرابر ناموفق بوده و تاکنون چندین هواپیما و بالگرد عربستان و همپیمانانش سرنگون شده است.

گروگانگیری در شمال‌غرب فرانسه
چند فرد ناشناس، شنبه با حضور در فروشگاهی در فرانسه اقدام به گروگانگیری کردند. جزئیات زیادی درباره این حادثه که در منطقه «پنونان» واقع در شمال غرب فرانسه رخ داد منتشر نشده است. هنوز انگیزه گروگانگیران مشخص نیست. در هفته‌های گذشته بویژه پس از حملات تروریستی پاریس که به مرگ 130 نفر منجر شد، تدابیر شدید امنیتی در فرانسه حاکم است و هر حادثه کوچکی نیز با پوشش گسترده رسانه‌ای مواجه می‌شود.

عزل و نصب‌های جدید در عربستان
پادشاه عربستان طی دستوری مسؤولان جدیدی را برای تعدادی از وزارتخانه‌های کشور تعیین و مسؤولان قبلی آنها را بنا بر درخواست خودشان از کار معاف کرد.  براساس این دستور که شامل 11 تغییر و جایگزینی است عزام بن محمد الدخیل، وزیر آموزش از کار برکنار و احمد بن‌محمد بن‌احمد العیسی به عنوان جانشین تعیین شد. همچنین صالح بن عبدالرحمن بن سعد الشهیب معاون وزیر خدمات شهری برکنار و عبدالله بن‌علی بن‌محمد ملفی به عنوان جانشین تعیین شد.

۲ توافق در دیدار دبیرکل حزب‌الله
رسانه‌های لبنانی  اعلام کردند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سلیمان فرنجیه رئیس جریان «المرده» پنجشنبه دیدار کردند. این دیدار چند ساعت طول کشید. طبق این گزارش، 2 طرف درباره مدیریت سیاسی مشترک پرونده ریاست‌جمهوری و اینکه میشل عون نامزد نخست گروه ۸ مارس برای ریاست‌جمهوری باشد، توافق کردند. سید حسن نصرالله در این دیدار تأکید کرده است میشل عون نامزد ما است و ژنرال گذرگاه الزامی برای هرگونه انتخاب رئیس‌جمهور است.

شاه بحرین دست در دست خاخام صهیونیست
حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه پادشاه بحرین در اقدامی بی‌سابقه از زمان موجودیت این کشور مراسم ویژه یهودیان را در قصر اخود برگزار کرد و در آن پذیرای شماری از شخصیت‌های صهیونیستی بود. سایت اسرائیلی المصدر با اعلام این خبر نوشت: خاخام موشه لوین، مدیر انجمن خاخام‌های اروپا که به دعوت شخصی شاه بحرین به منامه سفر کرده بود میهمان ویژه حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه بوده است. این خاخام ارشد صهیونیستی در صفحه فیس‌بوک خود تصویری را به اشتراک گذاشته است که وی را دست در دست پادشاه بحرین در ضیافتی که حمد بن عیسی به مناسبت عید یهودی حانوکا در قصرش برپا داشته نشان می‌دهد.


Page Generated in 0/0052 sec