printlogo


کد خبر: 150244تاریخ: 1394/9/23 00:00
وزیر

 نعمت‌زاده: مدیر خارجی وارد می‌کنیم!
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه به خودروسازان پیشنهاد ورود مدیر و کارشناس صادراتی برای توسعه صادرات داده شد، گفت: بنده به ورود مدیر صادرات در رشته‌های خاص معتقد هستم و اکنون نیز بر حرف خود تأکید می‌کنم. محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره لزوم ورود مدیر خارجی به کشور اظهار داشت: در زمینه‌های خاص افرادی که به دانش صادرات مسلط باشند نیاز داریم اما از صحبت‌های من گونه دیگری برداشت شد. وی افزود: یک ‌مرتبه خودروسازان کشور را جمع کرده به آنها گفتیم: «به این شکل صادر کنید»، زیرا  آنها به‌خوبی صادرات را بلد نیستند. نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: به همین منظور من به آنها تأکید کردم: بروید، چند مدیر یا کارشناس صادراتی بیاورید که آنها کار را شروع کنند و شما نیز این کار را یاد بگیرید. وی اضافه کرد: بنده قبل از انقلاب تولیدکننده بودم و 50 درصد محصول خود را صادر می‌کردم.


برندهای تقلبی 3 ماه وقت دارند
با صاحبان فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک برند در صورت ارائه نکردن مدارک تعیین‌شده از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان برخورد خواهد شد. سیدمحمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره برندهای بدون اعتبار پوشاک هشدار داد و با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از برندهای موجود در کشور فاقد اعتبار است، گفت: طرح برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک برند بدون اعتبار به همه استان‌ها ابلاغ شده است.  نوابی با اعلام مهلت 3ماهه فروشندگان پوشاک برند فاقد اعتبار برای جمع‌آوری تابلوها افزود: پس از پایان مهلت، فروشگاه‌های برندهای قابل اعتماد به مردم معرفی و شفاف‌سازی خواهد شد. وی با بیان اینکه در بررسی‌های سازمان حمایت فقط 3 واحد در حوزه پوشاک از نمایندگی اصلی مجوز داشته است، گفت: در برخی استان‌ها با کمک نیروی انتظامی تابلوی متخلفان جمع‌آوری شده است.  وی ادامه داد: در صورت الحاق بند جدید به طرح  فروش خودروهای تسهیلاتی و تحمیل آن به مصرف‌کننده، شکایت مردمی پیگیری قانونی می‌شود. وی با اشاره به تشکیل اداره کل رسیدگی به شکایات و ارزیابی در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: این اداره مسؤولیت رسیدگی به شکایات مردم را درباره خودروهای تسهیلاتی برعهده دارد.


کاهش 800 هزارتنی ترانزیت ایران
اختلافات چند ماهه ایران با ترکیه در مرز بازرگان و بهانه‌های عجیبی که ترک‌ها در طول ماه‌های گذشته برای کاهش ترددها در این مرز آورده‌اند نه‌تنها مرز بازرگان را در فهرست عملکردهای سال جاری به عقب رانده که حتی آمار کل ترانزیت ایران را نیز با افت روبه‌رو کرده است. به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان راهداری، عملکرد ترانزیتی کشور در 8 ماه ابتدایی امسال به حدود 7 میلیون و 800 هزار تن رسیده است. در سال قبل ایران در این مدت بیش از 8 میلیون و 500 هزار تن عملکرد در حوزه ترانزیت را ثبت کرده بود.  هرچند مشخص نشد چرا و چگونه ترک‌ها تصمیم گرفتند به مدل‌های قبلی همکاری ترانزیتی با ایران عمل نکنند اما آمار جدید نشان می‌دهد این تحولات بدون پشتوانه کار خود را کرده و نه تنها آمار ترانزیت مشترک 2 کشور را پایین آورده که حتی افق همکاری‌های آینده اقتصادی را نیز تیره کرده است.


وعده زنگنه
لغو تحریم‌های نفتی ایران از سه‌شنبه!
وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ نفت جهان می‌توانند شعب خود را در ایران تاسیس کنند، اعلام کرد: تحریم‌های نفتی ایران در چند روز آینده به طور کامل لغو می‌شود. به گزارش مهر، بیژن نامدارزنگنه روز گذشته با اشاره به نهایی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5  و لغو تحریم‌ها در روزهای آینده گفت: با لغو تحریم‌ها صنعت پتروشیمی ایران قدم به دوران جدید خواهد گذاشت. در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با تشریح جزئیات لغو 4  تحریم پیش روی توسعه صنعت پتروشیمی از افزایش صادرات محصولات آن خبر داد. ظریف گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند همزمان با لغو تحریم‌ها وارد فضایی جدید شود. از سوی دیگر امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای برجام گفت: سه‌شنبه روز کلیدی برای ایران به لحاظ تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه انجام تعهدات ایران براساس توافق برجام است که امیدواریم بعد از قرائت این گزارش، به مرحله اجرای برجام برسیم.


Page Generated in 0/0060 sec