printlogo


کد خبر: 150261تاریخ: 1394/9/23 00:00
اخبار

ثبت خاطرات خودنوشت سردار سلیمانی
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس از اتمام نگارش بخشی از خاطرات رسمی و خودنوشت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: بنا به درخواست سردار سلیمانی این آثار در زمان حیات ایشان منتشر نمی‌شود.  به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس و از کارشناسان حوزه خاطرات دفاع‌مقدس ادامه داد: این خاطرات در 2 جلد نوشته شده است. سردار سلیمانی در این بخش از خاطرات، وقایع عملیات‌های کربلای 4 و 5 را روایت کرده است. این برای نخستین‌بار است که خاطرات سردار سلیمانی به صورت خودنوشت نگارش یافته است. تاکنون خاطرات پراکنده‌ای از ایشان در قالب کتاب منتشر و روانه بازار کتاب شده که از این دسته آثار می‌توان به کتاب «حاج‌قاسم» اثر علی اکبری و «نبردهای پیروز» اشاره کرد که در کتاب دوم، بخشی از خاطرات سردار سلیمانی به‌عنوان فرمانده لشکر 41 ثارالله روایت شده است.

«خندوانه» کی شروع می‌شود؟
رامبد جوان در صفحه شخصی خود درباره‌ ادامه ساخت برنامه «خندوانه» مطالبی را منتشر و اعلام کرد نمی‌تواند این برنامه را برای بعد از ماه صفر به پخش برساند. این هنرپیشه، مجری و کارگردان درباره این برنامه نوشت: «حالا می‌رسیم به سوال مکرر و اساسی یعنی: «خندوانه» کی شروع می‌شه؟ عزیزان من، من الان مشغول شروع فیلمم هستم پس یقیناً نمی‌تونم تمام وقت در اختیار «خندوانه» باشم. ولی این دلیل نمی‌شه که «خندوانه» هم جلو نره. بعد از گذشت ٢ سال و ساخت ٢ فصل و در مجموع نزدیک به ٣٠٠ قسمت از «خندوانه» گروهی شکل گرفته که هم قبل از این حرفه‌ای بودن و هم حالا «خندوانه» رو خیلی خوب می‌شناسن. این گروه درجه یک که تعدادشون هم ماشاءالله زیاده، بیش از یک ماه هست که دارن کار می‌کنن». جوان در ادامه افزود: «هر ١٠ روز یک بار هم همه سرگروه‌ها در جلسه‌ای همه چیز رو به من توضیح می‌دن و در جریانم قرار می‌دن و هنوز کلی کار هست باید انجام بدن. پس چه من فیلم بسازم و چه نسازم «خندوانه» نمی‌تونه بعد از ماه صفر آماده پخش باشه. زمان پخشش رو هم الان نمی‌تونم اعلام کنم چون شدنی نیست. ولی شک نکنین که همه مفصل دارن کار می‌کنن». گفتنی است، رامبد جوان در حال فیلمبرداری فیلم «نگار» است.

ارسال بیش از یکهزار اثر
به جشنواره فیلم «عمار»
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» با اعلام پایان یافتن مهلت ثبت‌نام و تحویل آثار در بخش مسابقه اصلی ششمین دوره این جشنواره از حضور ۱۹۶۳ اثر در این بخش خبر داد. در بخش داخلی جشنواره «عمار» بعد از قالب مستند با ۵۸۶ اثر، قالب‌های داستانی با ۳۰۰ اثر و نماهنگ با ۲۰۲ اثر بیشترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند و موضوعات «تاریخ معاصر ایران» و «جنگ نرم» نیز بیش از سایر موضوعات فراخوان جشنواره مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است. همچنین از بین استان‌های کشور، بعد از تهران، فیلمسازان استان اصفهان با ۸۷ اثر، قم با ۸۴ اثر و خراسان رضوی با ۸۳ اثر بیشترین تعداد آثار حاضر در جشنواره را دارند. علاوه بر این، فیلمسازان شهرستان‌های سیرجان (کرمان)، تاکستان (قزوین)، کاشان (اصفهان)، گنبدکاووس (گلستان)، دزفول (خوزستان) و شاهرود (سمنان) نیز حضور قابل توجهی در ششمین جشنواره «عمار» دارند.  از بین فیلمسازان حاضر در ششمین جشنواره مردمی «عمار» علی معصومی فیلمساز ۵۸ ساله بهشهری و یکتا حدادی‌پاریزی 7 ساله از شهر سیرجان استان کرمان به ترتیب مسن‌ترین و جوان‌ترین فیلمسازان جشنواره هستند. همچنین در بخش «فیلم ما» که مربوط به فیلمسازی آماتور و مردمی می‌شود، ۱۶۰ اثر در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که آثار رسیده در این بخش نیز همانند دوره قبلی در کنار آثار بخش «فیلم» در اکران‌های مردمی «عمار» به نمایش درمی‌آیند.

انتشار کتاب «غریبه و دریا» برای نوجوانان
رمان «غریبه و دریا» اثر جمال‌الدین اکرمی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. این رمان در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز» منتشر شد. این رمان، ماجرای دُر محمد، پسر نوجوانی است که مادرش را از دست داده است، پدرش او را ترک کرده و همراه با خواهرش در لنجی شکسته نزدیک خلیج پزم(در نزدیکی چابهار) زندگی می‌کند.


Page Generated in 0/0056 sec