printlogo


کد خبر: 150262تاریخ: 1394/9/23 00:00
رویدادها

مرور خاطرات شهید همدانی در «شب خاطره»
حجت‌الاسلام مهدی طائب، سردار عزیز جعفری و نادر طالب‌زاده، خاطراتشان از «سردار شهید حاج‌حسین همدانی» را در برنامه دویست و شصت و چهارم «شب خاطره» حوزه هنری بازگو می‌کنند.  به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، دویست و شصت و چهارمین برنامه از سلسله برنامه‌های «شب خاطره» حوزه هنری روز پنجشنبه ۳ دی‌ماه از ساعت ۱۵ با حضور حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران و نادر طالب‌زاده کارگردان و هنرمند انقلابی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. در این برنامه طبق سنوات و روال گذشته جلسات شب خاطره، مسابقه محتوایی معمول، طراحی و اجرا می‌شود و جوایزی به برندگان اهدا خواهد شد. محور خاطره‌گویی در این برنامه، خاطرات و یادمانده‌هایی از سردار شهید حسین همدانی است که چندی پیش به دست گرو‌ه‌های تروریستی تکفیری به شهادت رسید.

نهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» گشایش یافت
نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با حضور جمعی از مدیران، مستندسازان و علاقه‌مندان سینمای مستند، در سینما فلسطین آغاز شد و در اولین روز برپایی جشنواره بزرگداشت زنده‌یاد محمدرضا مقدسیان و رونمایی از آخرین فیلم این مستندساز فقید با عنوان «خیلی‌خیلی محرمانه» در سالن شماره 2 سینما فلسطین برگزار شد و اکران فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم»  از دیگر برنامه‌های اولین روز جشنواره بود. مستند بلند «ببین چی می‌گم مارلون» و مستند «برزخ» از دیگر فیلم‌های به نمایش درآمده در این روز بود. در بخش جایزه بین‌المللی شهید آوینی هم فیلم‌های بازگرد (ماریا مآوتی) و کارت پستالی از آسمان (علی و مهدی فرقانی) روی پرده رفتند. همچنین بخش «خارج از مسابقه» که آخرین سئانس شب‌های سینماحقیقت است، به نمایش آخرین اثر مستند ناهید رضایی با عنوان «پیرمرد و دریا» که مستندی درباره‌ تاریخ ترجمه در ایران است، اختصاص یافت. جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت روزهای 22 تا 28 آذرماه 94 در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقه‌مندان سینمای مستند خواهد بود تا 237 فیلم مستند منتخب ایرانی و خارجی به رؤیت دوستداران این‌گونه‌ سینمایی در آید.

«رادیو جمعه» جای «جمعه ایرانی» را گرفت
مدیر رادیو ایران از برنامه‌ریزی برای ۲ برنامه طنز «رادیو جمعه» و «کوی نشاط» که قرار است بعد از ماه صفر پخش شوند، خبر داد. به گزارش مهر، بهنام احمدپور در این‌باره گفت: «رادیو جمعه» به تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان به جای برنامه «جمعه ایرانی» بعد از ماه صفر روی آنتن خواهد رفت و «کوی نشاط» هم با تغییراتی به کار خود ادامه می‌دهد. وی ادامه داد: «رادیو جمعه» برنامه‌ای متفاوت با «جمعه ایرانی» است که هنرمندان و عوامل آن هم متفاوت خواهند بود، با این حال هر کدام از هنرمندان «جمعه ایرانی» که تمایل داشته باشند، می‌توانند در این برنامه حضور پیدا کنند. ما از تهیه‌کننده «رادیو جمعه» هم خواستیم با توجه به شرایط برنامه سراغ هنرمندان «جمعه ایرانی» برود، پیش از این هم اعلام کرده بودیم هیچ یک از این هنرمندان و حتی شخص سعید توکل تهیه‌کننده برنامه مشکلی برای همکاری با رادیو ایران ندارند.  

«بیمار استاندارد شده» نوروز 95 می‌آید
سعید آقاخانی نوروز 95 با سریال «بیمار استاندارد شده» به تلویزیون می‌آید. داستان‌های سریال «بیمار استاندارد شده» توسط سعید آقاخانی و بهرام توکلی در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی نوشته می‌شود و در حال حاضر سیناپس این سریال در حال نگارش است و پیش‌بینی می‌شود نگارش فیلمنامه تا پایان دی‌ماه به اتمام برسد. داستان «بیمار استاندارد شده» درباره فردی است که با بازی کردن نقش بیماران روحی و روانی می‌خواهد دانشجویان را بیازماید ولی با ماجراهایی مسیر او تغییر می‌کند. سریال نوروزی «بیمار استاندارد شده» در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد تا برای نوروز به پخش درآید.


Page Generated in 0/0053 sec