printlogo


کد خبر: 150263تاریخ: 1394/9/23 00:00
روز دوم هفته چهاردهم لیگ برتر
پرسپولیس در انتظار برد خانگی

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی به پایان می‌رسد که مهم‌ترین بازی روز دوشنبه را پرسپولیس و گسترش فولاد برگزار می‌کنند. در ادامه هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران 3 دیدار در روز دوشنبه برگزار می‌شود. دیدار نخست بین سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن است. سیاه‌جامگان از تیم‌هایی بود که تا قبل از تعطیلی لیگ وضعیت خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت و این تیم در یک بحران فرو رفته بود. آنها در 10 بازی گذشته‌شان هیچگاه پیروز نشده‌اند و اندوخته آنها از 30 امتیاز ممکن تنها 2 امتیاز بوده است. بی‌شک آنها کار بسیار سختی برابر ذوب‌آهن دارند. ذوب‌آهنی که در هفته قبلی لیگ برتر موفق شد تیم دیگر مشهد یعنی پدیده را با شکست بدرقه کند و یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ ایران است. به نظر نمی‌رسد ذوب‌آهن کار خیلی سختی برابر سیاه‌جامگان داشته باشد مگر اینکه فرهاد کاظمی در تعطیلات لیگ تیمش را متحول کرده باشد. سیاه‌جامگان در حال حاضر با 8 امتیاز در رده پانزدهم رقابت‌های لیگ ایستاده و ذوب‌آهن با 23 امتیاز در رده سوم قرار دارد و امیدوار است با پیروزی در این دیدار حداقل جایگاهش در لیگ برتر تثبیت شود. تنها محروم این دیدار بهروز فروغی‌افشار از تیم سیاه‌جامگان مشهد است.
مصاف بعدی تقابل استقلال خوزستان و پدیده مشهد است. تنها تیم خوزستانی که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، استقلال خوزستان است. آنها 4 هفته است که گل نخورده‌اند و در 13 هفته گذشته هم در کل 4 گل خورده‌اند و بهترین وضعیت دفاعی را دارند. در حالت عادی کفه ترازو به سمت آنها در بازی با پدیده مشهد سنگینی می‌کند ولی این احتمال هم وجود دارد که تعطیلی لیگ، استقلال خوزستان را از شرایط ایده‌آل دور کرده باشد.  اما آخرین دیدار هفته بین پرسپولیس و گسترش فولاد برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها امیدوارند بعد از پشت سر گذاشتن اردو در کیش بتوانند روند رو به رشد خودشان را ادامه دهند و کم‌کم به جمع بالانشینان لیگ برتر اضافه شوند. آنها فصل قبل در تهران برابر گسترش فولاد به تساوی 2 - 2 رضایت دادند ولی تیم فعلی‌شان به مراتب منسجم‌تر از سال گذشته است و این مساله می‌تواند به آنها امید بازی بهتر را بدهد، هرچند گسترش فولاد هم در فصل جاری تیمی دست و پا بسته نشان نداده است. مشکل بزرگ برانکو در این دیدار غیبت 2 بازیکنش به دلیل محرومیت است. 2 بازیکنی که بار بزرگی از کار تهاجمی را به دوش می‌کشند. مهدی طارمی و علی علیپور 2 بازیکنی هستند که در این دیدار محروم هستند و برانکو احتمالا روی بنگستون در این دیدار حساب ویژه‌ای باز می‌کند.  پرسپولیس در حال حاضر 7 هفته است که شکست نخورده و برانکو امیدوار است با پیروزی تیمش در این دیدار 22 امتیازی شده و به جمع بالانشینان لیگ اضافه شود. در حال حاضر پرسپولیس با 19 امتیاز در رده هشتم قرار دارد و در آن سو گسترش فولاد با 20 امتیاز در رده ششم ایستاده است.
برانکو: از تعطیلات بخوبی استفاده کردیم
سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش در تعطیلات تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر گسترش فولاد در چارچوب هفته‌ چهاردهم ر‌قا‌بت‌های لیگ برتر، گفت: بعد از تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم خودمان را برای مصاف با گسترش فولاد آماده کردیم. ما از فرصت تعطیلات استفاده کردیم و تمرینات خوبی را در کیش پشت سر گذاشتیم. در حال‌ حاضر همه بازیکنان در سلامت هستند و بازیکنان امیدمان هم به جمع ما بازگشتند. در این دیدار تنها طارمی و علیپور را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم.  برانکو در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: درباره تیم حریف باید بگویم که گسترش فولاد در کنار تیم استقلال خوزستان جزو پدیده‌های این فصل محسوب می‌شوند که خیلی خوب بازی می‌کنند و دارای یکی از بهترین دفاع‌های لیگ هستند. محمد نصرتی هم در خط دفاع این تیم عملکرد خوبی داشته است و همین به آنها بالاترین انگیزه را می‌دهد که به مصاف تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس بیایند. مطمئنا فردا (امروز) ما گزینه پیروزی هستیم و تلاش می‌کنیم نتایج مثبت‌مان را همچنان ادامه دهیم. وی ا‌دا‌مه‌ داد: طبیعتا گسترش فولادی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام وجود به مصاف پر‌سپولیس می‌آیند تا بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کنند. آن چیزی که از بازیکنانم می‌خواهم این است که با انگیزه و انرژی بالا که در تمام بازی‌ها از خود نشان داده‌اند به مصاف گسترش فولاد بروند. طبیعتا انتظار یک بازی خوب و پیروزی شیرین را دارم اما حریف نباید با خود فکر کند که ما آنها را دست کم گرفته‌ایم.  برانکو درباره نبود 2 مهاجم تیمش در این بازی نیز توضیح داد: همان طور که گفتم طارمی و علیپور را در اختیار نداریم ولی 3-2 مهاجم دیگر در تیم ما حضور دارند. این اولین و آخرین بازی ما نیست که بدون علیپور و طارمی به میدان می‌رویم.


Page Generated in 0/0082 sec