printlogo


کد خبر: 150267تاریخ: 1394/9/23 00:00
اخبار

محرومیت سنگین 2 کشتی‌گیر شاخص به خاطر دوپینگ
اتحادیه جهانی کشتی از محرومیت مادام‌العمر طالب نعمت‌پور و همچنین محرومیت 4 ساله محمدحسین محمدیان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش خبر داد؛ این در حالی است که نعمت‌پور ماه قبل با انتشار نامه‌ای خداحافظی‌اش از کشتی را اعلام کرده بود. اتحادیه جهانی کشتی نام طالب نعمت‌پور و محمدحسین محمدیان را به فهرست کشتی‌گیران دوپینگی اضافه کرد.
در فهرست جدید اعلام شده، طالب نعمت‌پور به خاطر ارتکاب دوپینگ در جام‌جهانی 2014 برای همیشه از حضور در ورزش محروم شد. ماده مصرف شده نعمت‌پور اپی ترنبولون اعلام شده است. نعمت‌پور پیش از این نیز یک بار دوپینگ کرده بود اما سوابق مشخصی از آن وجود نداشت به همین خاطر فدراسیون جهانی او را 2 سال محروم کرده بود اما با مشخص شدن اینکه او در جام جهانی برای دومین بار مرتکب دوپینگ شده، برای همیشه از کشتی محروم شد. اما خبر بد برای کشتی آزاد محرومیت
4 ساله محمدحسین محمدیان ملی‌پوش وزن 86 کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی 2014 است. محمدیان در آن رقابت‌ها به مدال برنز جهان رسید اما فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد در تاریخ یک اکتبر 2015 از او در خارج از مسابقه تست دوپینگ گرفته شده و به دلیل وجود ماده متااسترون متابولایت به مدت 4 سال از حضور در همه رقابت‌های ورزشی محروم شده است. البته این موضوع باعث پس گرفتن عنوان جهانی محمدیان نمی‌شود. محمدیان در کنار رضا یزدانی یکی از مدعیان جدی حضور در المپیک در وزن 97 کیلوگرم به شمار می‌رفت.

چرا تونی از تراکتورسازی برکنار شد؟
نگاهی به عملکرد تراکتورسازی با هدایت تونی اولیویرا نشان می‌دهد که چرا سرانجام این مرد پرتغالی از این تیم کنار گذاشته شد. تراکتورسازی تبریز در این فصل 15 بازی رسمی با هدایت تونی اولیویرای پرتغالی انجام داد که 13 مسابقه آن در قالب بازی‌های لیگ و 2 بازی در چارچوب جام حذفی بود. 6 برد، 6 تساوی و 3 باخت، حاصل کار بازی‌های تحت هدایت تونی در این فصل بود و تراکتور در این 15 مسابقه، در مجموع 17 گل به ثمر رساند و 12 گل دریافت کرد. بدین ترتیب تراکتورسازان با هدایت تونی اولیویرا به طور متوسط 6/1 امتیاز از هر مسابقه دریافت کرده و 13/1 گل به ثمر رساندند که آمار چندان خوبی محسوب نمی‌شود. 8 گل از 14 گلی که تراکتور در چارچوب مسابقات لیگ با هدایت تونی به ثمر رسانده، در نیمه اول بود و 6 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده و در مقابل، تراکتور تنها 3 گل در نیمه اول دریافت کرده و 8 گل در نیمه دوم بازی‌های لیگ خورده که این آمار، نشان‌دهنده عملکرد ضعیف تونی اولیویرا در نیمه دوم بازی‌ها بود.  به هر حال، تراکتور با هدایت تونی اولیویرا در جدول لیگ برتر با انجام 13 بازی و کسب 18 امتیاز در رده نهم قرار گرفت و در مسابقات جام حذفی، پس از انصراف حریفش در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با 2 بردی که مقابل تیم‌های صبای قم و سایپا کسب کرد، توانست تراکتور را به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات برساند.  با همه این تفاسیر، تونی اولیویرا با این عملکرد از تیم تراکتور کنار رفت و حال امیر قلعه‌نویی سکان هدایت «پرشورها» را برعهده گرفته و با توجه به شروع بازی‌های حساس لیگ در نیم فصل دوم، بازی‌های تعیین‌کننده در جام حذفی و البته شروع مسابقات دشوار لیگ قهرمانان آسیا باید منتظر عملکرد قلعه‌نویی در این تیم که پیش از این یک بار تراکتور را به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسانده است، ماند و دید که آیا قلعه‌نویی می‌تواند باز هم دل هواداران فوتبال‌فهم تراکتور را به دست آورد و بار دیگر «امیرپاشا»ی تبریز شود یا نه؟

اشکان دژاگه مصدوم شد
ستاره ایرانی العربی قطر دچار آسیب‌دیدگی شده و به احتمال زیاد دیدار هفته جاری تیمش را از دست خواهد داد. باشگاه العربی قطر اعلام کرد اشکان دژاگه، ستاره ایرانی این تیم دچار کشیدگی عضله شده و به احتمال خیلی زیاد دیدار این هفته برابر السیلیه را از دست خواهد داد.  دژاگه در فصل جاری لیگ ستارگان قطر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب العربی داشته و همواره از چهره‌های مورد اعتماد جیان فرانکو زولا بوده و در ترکیب اصلی این تیم قطری به میدان رفته است. او هفته قبل هم در پیروزی پرگل تیمش برابر المسیمیر نقش داشت و موفق شد گل چهارم بازی را به ثمر رساند. رسانه‌های قطری اعلام کردند آسیب‌دیدگی دژاگه جدی نیست و به احتمال خیلی زیاد تنها دیدار این هفته را از دست خواهد داد.  العربی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر نتایج خوبی به دست آورده و این شانس را دارد که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.


Page Generated in 0/0061 sec