printlogo


کد خبر: 150275تاریخ: 1394/9/23 00:00
چهارگوشه

بازداشت مغز متفکر انفجارهای بیروت
نیروهای ضربت شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان عصر شنبه در منطقه القبه شهر طرابلس در شمال لبنان، بلال البقار، مغز متفکر و از برنامه‌ریزان اصلی انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت را بازداشت کردند.  گروه تروریستی تکفیری داعش مسؤولیت انفجارهای انتحاری منطقه برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را که به شهادت 44 انسان بی‌گناه و زخمی شدن بیش از 240 تن دیگر منجر شد، برعهده گرفت.

آتش‌سوزی در روسیه با ۲۰ کشته
۲۰ نفر در حادثه آتش‌سوزی مرگبار در یک بیمارستان روانی در منطقه «ورونژ» در جنوب غرب روسیه جان خود را از دست دادند.  سخنگوی شعبه محلی وزارت وضعیت اضطراری روسیه در منطقه ورونژ اعلام کرد هنگام شروع آتش‌سوزی در این تیمارستان ۷۰ بیمار در مرکز بستری بوده‌اند. هنوز علت وقوع آتش‌سوزی در این تیمارستان که گفته می‌شود ساختمان آن از جنس چوب بوده است، مشخص نیست.

عذرخواهی لندن از تل‌آویو
مقامات انگلیس بعد از دستگیری چندساعته یک افسر اسرائیلی حاضر در جنگ غزه، از این اقدام عذرخواهی کردند. به گزارش فارس به نقل از «یدیعوت آحارونوت»، یک افسر ذخیره اسرائیلی به دلیل مشارکت در جنگ سال 2014 رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم بیگناه غزه به عنوان مجرم جنگی در لندن دستگیر شده بود و دلیل دستگیری او، درخواست سازمان‌های انگلیسی حامی فلسطین بود. اما چند ساعت پس از دستگیری، با میانجیگری ارتش و وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس این افسر ذخیره ارتش اسرائیل آزاد شد و مقامات انگلیسی از این بابت از او عذرخواهی کردند.

ریزش آرای نامزدهای اسلام‌ستیز آمریکا
نتایج یک نظرسنجی جدید از جمهوری‌خواهان در ایالت آیووای آمریکا از کاهش حمایت‌های عمومی از دونالد ترامپ و بن کارسون، 2 نامزد منسوب به این طیف سیاسی حکایت دارد که علیه مسلمانان اظهار نظر کرده‌اند. براساس این نظرسنجی که  دیروز توسط موسسات « بلومبرگ» و «دِ موین رجیستر» منتشر شد، تد کروز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016  آمریکا در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان برای اولین بار از ترامپ پیشی گرفته است. کروز توانسته حمایت31 درصد از جمهوری‌خواهان آیووا را جلب کند  و ترامپ تنها 21 درصد. بن کارسون، جراح بازنشسته مغز و اعصاب نیز با 13 درصد آرا در رتبه سوم و سناتور مارکو روبیو از فلوریدا با 10 درصد آرا و جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا تنها با 3 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اما کاهش حمایت‌ها از ترامپ در آیووا در پی اظهارات جنجالی اخیر وی مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا صورت گرفته است. کارسون نیز که در اظهاراتی گفته بود مسلمانان برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیستند دچار ریزش آرا شده است. حال آنکه میزان حمایت از کروز که در ماه اکتبر تنها نزدیک به 10 درصد بود حالا بیش از سه برابر شده است.
 


Page Generated in 0/0066 sec