printlogo


کد خبر: 150316تاریخ: 1394/9/24 00:00
اخبار

روحانی نباید تشریفاتی باشد
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانی نباید تشریفاتی باشد، ما برای زندگی روحانی نشده‌ایم. آیت‌الله یزدی دیروز در دیدار حجت‌الاسلام ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مسؤولان این مرکز با بیان اینکه علاوه بر کمک به معیشت طلبه‌ها باید به تفکر آنها نیز کمک شود، خاطرنشان کرد: اگر تفکر طلبه این باشد که اصولاً زندگی‌اش با زندگی عامه مردم تفاوت دارد و باید همواره زندگی متوسطی داشته باشد کار پیامبران را انجام داده است. به گزارش تسنیم، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلبه باید بداند زندگی‌اش سرمشقی برای فقیرترین مردم است، گفت: تا وقتی طلبه معتقد نشود که زندگی‌اش باید در حد زندگی متوسط مردم باشد هرچقدر کمکش کنید قانع نمی‌شود. وی با بیان اینکه مردم در نحوه زندگی به ما روحانیون نگاه می‌کنند، گفت: روحانی نباید تشریفاتی باشد، ما برای زندگی روحانی نشده‌ایم؛ بلکه برای هدایت مردم و برای تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد(ص) روحانی شده‌ایم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زندگی اسلامی یعنی زندگی به اندازه کفایت و به‌اندازه‌ای که دست به سوی دیگران دراز نکنیم، گفت: قناعت، زندگی در حد متوسط و عدم مقایسه با دیگران از ویژگی‌هایی است که طلبه‌ها در زندگی باید آنها را رعایت کنند.

یزید زمانه در چهره آمریکا و آل‌سعود نمایان شده است
 فرمانده کل سپاه پاسداران ‌گفت: یزید زمانه در چهره آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و داعش به منظور منحرف کردن اسلام ناب محمدی(ص) نمایان شده است.سرلشکر محمدعلی جعفری عصر دیروز در پیامی به خانواده شهید حبیب روحی چوکامی که در مراسم سوم این شهید در مسجد جامع چوکام قرائت شد، اظهار کرد: درود و سلام خدا و رسولش بر شهدا، جانبازان و رزمندگان سرافراز جبهه خط مقاومت. به گزارش فارس، وی با سلام بر پدران و مادران، همسران، فرزندان و تمام بازماندگان شهدا و افتخارآفرینان اسلام و ایران عزیز، افزود: رتبه و شأن معنوی بازماندگان شهدا به تعبیر مقام معظم رهبری بلافاصله پشت سر این بزرگواران است.فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاس خدایی را که به ما توفیق داد تا تهنیت‌گوی بزرگوارانی باشیم که در راه تکلیف و صیانت از حرمین آل‌الله و شجره طیبه‌ای که نهال آن را حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) بر بستر قلب‌های همیشه منتظر کاشته بود حماسه آفریدند، حماسه‌ای که در عرصه عاشورای حسینی(ع) ادامه یافت و امروز پرچم پرافتخار کربلا و ایثار عاشورائیان بر شانه‌های استوارشان است. جعفری متذکر شد: در روزگاری که یزید زمانه در چهره آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و داعش به منظور منحرف کردن اسلام ناب محمدی(ص) و ترویج افکار شیطانی در کشورهای اسلامی و دنیا نمایان شده، شما بحق توانستید ندای لبیک یا حسین(ع) را با بیزاری جستن از آنها و دفاع از دین خدا با تقدیم خون مطهرتان عملی کرده و عرصه را برای جولان دادن این جلادان شمر‌صفت با تشکیل لشکر جهانی حزب‌الله در بلاد اسلامی تنگ کنید.

تعیین سرنوشت شیخ زکزاکی برای ایران بسیار مهم است
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به مذاکرات ظریف با همتای نیجریه‌ای خود درباره شیخ زکزاکی و به شهادت رساندن تعدادی از شیعیان نیجریه گفت: تعیین سرنوشت شیخ زکزاکی برای جهان اسلام و ایران بسیار مهم است. به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبر نیمروز شبکه یک گفت: روابط تهران و ابوجا هم‌اکنون بسیار خوب است و اخیراً نیز رئیس‌جمهور این کشور به تهران آمده بود و با استفاده از فضای مثبت روابط، به دوستانمان در حکومت نیجریه توجه دائم داده‌ایم که نسبت به این حادثه مسؤول هستند. وی افزود: سلامت شیخ زکزاکی حتماً‌ مورد تأکید ملت مسلمان نیجریه و جهان اسلام است تا در این باره رفع نگرانی شود و آقای زکزاکی به منزل و فعالیت عادی خود بازگردد.
 


Page Generated in 0/0052 sec