printlogo


کد خبر: 150327تاریخ: 1394/9/24 00:00
اخبار

گزارش پرابهام معاونت امور زنان
«گزارش عملکرد معاونت امور زنان و خانواده‌ که به مجلس ارائه شده است دارای ابهامات و ایراداتی است که باید اصلاح و دوباره به مجلس ارائه شود، چرا که در برخی موارد میزان تحقق را 100 درصد عنوان کرده‌اند اما در عمل اقدامی صورت نگرفته است». فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان مجلس  با بیان این مطلب به جلسه این فراکسیون با مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و معاونان این معاونت اشاره کرد و گفت: در این جلسه موضوعات مهمی مطرح شد که مهم‌ترین آنها چند مورد بود. در ابتدا معاون امور زنان و خانواده گزارش عملکردی را ارائه کرد که بیشترین بحث‌ها در آن جلسه روی این گزارش عملکرد بود و ایراداتی در آن گزارش وجود داشت که قرار شد این گزارش اصلاح شود و دوباره آن را به مجلس ارائه دهند. وی به فارس عنوان کرد: برخی از جداولی که خلاصه عملکرد معاونت امور زنان از سال 92 تا 94 را به خود اختصاص داده بود ابهاماتی داشت، به عنوان مثال درباره تبادل 12 تفاهمنامه با دستگاه‌های گوناگون و  تبادل
6 تفاهمنامه همکاری دیگر جای تعجب داشت که در مجموع 18 تفاهمنامه به امضا رسیده، درصد تحقق آنها را 100 درصد عنوان کرده‌ بودند. این تحقق برای ما نامعلوم بود که آیا تحقق تنها به منظور امضا شدن تفاهمنامه‌هاست یا اینکه این تفاهمنامه‌ها تا چه حد اجرایی شده است.


تمدید مهلت ثبت‌نام کارشناسی ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 آذر خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر به میزان گفت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و بیست‌ویکمین المپیاد علمی و دانشجویی هستند اما تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، مهلت ثبت‌نام از متقاضیان تا ساعت 24 روز 25 آذر تمدید می‌شود. وی ادامه داد: به تمام داوطلبان توصیه می‌شود در این مهلت تمدید شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه اصلاحات دفترچه راهنما که در تاریخ 18 آذر 94 روی سایت سازمان قرار گرفته است، با فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام، برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کرد: داوطلبانی که پیش از این نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 آذر 94 نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.


هشدار درباره مصرف آنتی‌بیوتیک
مضرات استفاده خودسرانه از آنتی‌بیوتیک‌ها بیشتر از تحمل خود بیماری است. متخصصان بیماری‌های عفونی تأکید بر این دارند که هیچ دارویی برای سرماخوردگی وجود ندارد و داروها فقط علائم بیماری را تخفیف می‌دهند. به گزارش تسنیم، محمد دریایی مشاور طب سنتی درباره مقاومت دارویی به آنتی‌بیوتیک‌ها اظهار داشت: بیشترین مصرف غیرمنطقی آنتی‌بیوتیک در سرماخوردگی‌های فصلی است. به‌گفته وی، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نه‌تنها به سلامت بیمار کمک نمی‌کند، بلکه از طریق عوارض و اثرات جانبی که به جا می‌گذارد مشکلات و معضلات زیادی را ایجاد می‌کند که مقاومت دارویی یکی از همین مشکلات است. این مشاور طب سنتی خاطرنشان کرد: در شروع فصل سرما شیوع بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بیشتر می‌شود و عده زیادی در چنین شرایطی خودسرانه از دارو بویژه آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند و این در حالی است که مضرات استفاده خودسرانه از آنتی‌بیوتیک‌ها بیشتر از تحمل خود بیماری است. دریایی عنوان کرد: متخصصان بیماری‌های عفونی تأکید بر این دارند که هیچ دارویی برای سرماخوردگی وجود ندارد و داروها فقط علائم بیماری را تخفیف می‌دهند، همچنین نسبت به عوارض خطرناک و حتی کشنده استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در یک سرماخوردگی هشدار داده‌اند.


Page Generated in 0/0048 sec