printlogo


کد خبر: 150328تاریخ: 1394/9/24 00:00
نبض جامعه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد
بدهی 2 هزار و 700 میلیاردی دولت به بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از بدهی 2 هزار و 700 میلیارد تومانی دولت به این صندوق خبر داد. به گزارش
«وطن امروز»، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این خبر افزود: طی 2 سال گذشته مطالعاتی درباره فعالیت و قوانین حاکم بر صندوق انجام داده‌ایم و وضعیت گذشته و حال صندوق را بررسی کردیم به طوری که مشخص شد بدون کمک دولت، قادر به ادامه حیات نیستیم. اسلامیان درباره بدهی دولت به صندوق بازنشستگی خاطرنشان کرد: سال ۹۴ یکی از سال‌های سخت کشور است که همه دستگاه‌ها در مضیقه هستند و دولت نیز در شرایط سختی به سر می‌برد و در مجموع
2 هزار و700 میلیارد تومان در سال جاری دولت به ما بدهکار است که با وجود کسری بودجه، دولت ما را تنها نگذاشته و همچنان از کمک‌های آنها برخوردار می‌شویم. وی از پیشنهاداتی که در لایحه برنامه ششم توسعه درباره صندوق‌های بازنشستگی ارائه شده، خبر داد و یادآور شد: در این لایحه، صندوق‌های بازنشستگی به همراه آب و محیط‌زیست در اولویت قرار گرفته‌اند و برای بهبود وضعیت آنها پیشنهاداتی ارائه شده است که با تصویب آن امیدواریم وضعیت صندوق‌ها بهبود یابد و از بحران خارج شوند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فساد اقتصادی و مالی در  این صندوق بیان داشت: در دولت گذشته، چندین مورد فساد در صندوق ایجاد شده است که یکی از آنها مربوط به زمینی با متراژ بالا در اتوبان صدر بوده که بسیار کمتر از ارزش واقعی زمین به فروش رفته است. وی به مشکلات بازنشستگان صندوق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت قبل، حقوق بازنشستگان هماهنگ با تورم افزایش پیدا نکرد به طوری که در سال ۸۶ که تورم 4/18 درصد بود، حقوق ۱۰ درصد و در سال ۸۷ نیز با تورم 4/25 درصدی باز هم حقوق بازنشستگان ۱۰ درصد افزایش و قدرت خرید بازنشستگان ۶۷ درصد کاهش یافت.

سازمان محیط‌زیست جای سوسول‌بازی نیست
«سال‌ها پیش هم گفته بودم محیط‌زیست تنها سازمانی است که باید مدیریتش با مرد باشد، زیرا این سازمان جای سوسول بازی نیست، چراکه طبیعت خشن است». به گزارش تسنیم، محمدعلی اینانلو، کارشناس محیط‌زیست با انتقاد به روند مدیریت کنونی ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: سال‌ها پیش در دوره رئیس‌جمهور اصلاحات نیز گفته بودم محیط‌زیست تنها سازمانی است که باید مدیریتش مرد باشد، زیرا این سازمان جای سوسول بازی نیست و طبیعت خشن است. وی با پرداختن به برخی کارهای خاص مدیریت کنونی سازمان محیط‌زیست از جمله رها کردن کبوتر به جای ذبح گوسفند خاطرنشان کرد: محیط‌زیست جای رنگ صورتی کارتون‌های والت‌دیزنی نیست.


Page Generated in 0/0054 sec