printlogo


کد خبر: 150343تاریخ: 1394/9/24 00:00
اخبار

انتشار آلبوم عکس‌های سردار شهید همدانی به 2 زبان فارسی و عربی
سردار حسن شکری، مدیر نشر 27 بعثت از انتشار آلبوم تصویری سردار شهید همدانی به 2 زبان عربی و فارسی خبر داد و گفت:‌ در این 2 آلبوم تصاویر بکر و دیده نشده‌ای از سردار همدانی منتشر خواهد شد. به گزارش تسنیم، مدیر نشر 27 بعثت افزود: این آلبوم در محورهای مختلفی همچون شهید همدانی و جوانان‌، شهید همدانی و خانواده‌، شهید همدانی و جنگ‌، شهید همدانی و دفاع‌مقدس،‌ شهید همدانی و مقاومت و... تصاویر منتشر شده یا منتشر نشده‌ای از شهید همدانی را گردآوری کرده است. سردار شکری ادامه داد:‌ آلبوم شهید همدانی نیز مانند آلبوم تصاویر فرماندهان لشکر 27 به نام «بیست‌وهفتی‌ها» که پیش از این منتشر شده بود،‌ منتشر خواهد شد. این آلبوم در 2 بخش 450 صفحه‌ای بزودی منتشر و علاوه بر داخل کشور در سوریه و لبنان نیز توزیع خواهد شد. وی افزود:‌ تلاش شده تصاویر در 25 موضوع که برای شهید همدانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود‌ دسته‌بندی شود،‌ در میان این تصاویر،‌ عکس‌هایی که کمتر دیده شده یا دیده نشده‌اند‌ وجود دارد.

«بابا رجب» به جشنواره سینما حقیقت می‌آید
مستند «پسر را ببین، پدر را تصور کن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید یادروج  در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت»، روی پرده می‌رود. براساس برنامه جشنواره، این مستند چهارشنبه 25 آذرماه از ساعت 15:30 در سالن شماره 2 سینما سپیده و از ساعت 16 روز جمعه 27 آذرماه در سالن شماره 3 سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید. این دومین حضور جشنواره‌ای مستند «پسر را ببین، پدر را تصور کن» پس از دریافت تندیس برترین فیلم جشنواره عمار در بخش تاریخ معاصر است که در بخش مسابقه جایزه بین‌المللی شهید آوینی  جشنواره سینما حقیقت با آثار دیگر به رقابت می‌‌پردازد. این مستند درباره جانبازی به نام رجب محمدزاده (بابا رجب) است که سال 66 در جنگ تحمیلی کل صورت خود را از دست داده و تاکنون 25 بار روی صورتش عمل جراحی انجام شده است. پس از ساخت این مستند و پخش از شبکه‌های یک و دو سیما و دریافت جایزه از جشنواره عمار، بزرگ‌ترین درخواست بابارجب که دیدار با رهبر معظم انقلاب بود در حرم مطهر امام رضا(ع) عملی شد.

اتمام نمایش مذهبی «خورشید کاروان» با استقبال گسترده مخاطبان
بیست‌وپنجمین سال اجرای نمایش «خورشید کاروان» در سالن مملو از جمعیت برج میلاد تهران به کار خود پایان داد. به گزارش فارس، نمایش خورشید کاروان (کاری از موسسه فرهنگی فدک) که از 9 آذر هر شب در قالب برنامه خیمه‌ها و نجواهای برج میلاد تهران روی صحنه رفته بود، با تجلیل از عوامل خردسال شرکت‌کننده در این نمایش و گرامیداشت یاد و خاطره حضور انوشیروان ارجمند به کار خود پایان داد. گفتنی است، در پایان این مراسم  یک قطعه تابلو عکس از زنده‌یاد انوشیروان ارجمند روی صحنه نمایش خورشید کاروان رونمایی و تقدیم خانواده ایشان شد که با ابراز احساسات همسر و فرزندان و همچنین ایراد سخنان برزو و بهار ارجمند برای حاضران همراه شد. با پایان آخرین شب اجرای نمایش خورشید کاروان در برج میلاد تهران،  بیش از 23 هزار نفر در طول 15 اجرا در بیست‌وپنجمین سال اجرا به تماشای این اثر مذهبی نشستند.

شریعت‌پناهی سرپرست شبکه یک سیما شد
معاون سیما در حکمی، سید فضل‌الله شریعت‌پناهی را به‌عنوان سرپرست شبکه یک سیما معرفی کرد. روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد علی‌اصغر پورمحمدی در حکمی سیدفضل‌الله شریعت‌پناهی را که قبلاً مدیر گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه یک سیما بود به سرپرستی این شبکه منصوب کرده است. شریعت‌پناهی پیش از این مدیر گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه 3 و مدیر گروه معارف شبکه 3 سیما بوده است. گفتنی است، محمد احسانی نیز به‌عنوان مشاور معاون سیما منصوب شده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec