printlogo


کد خبر: 150356تاریخ: 1394/9/24 00:00
چهارگوشه

هشدار روس‌ها به کشتی ترکیه‌ای
یک ناو ارتش روسیه، دوشنبه یک کشتی باری ترکیه را وادار به تغییر مسیر کرده است. این حادثه در دریای سیاه رخ داده است. روز یکشنبه نیز یک ناو روسی به سمت یک قایق ماهیگیری ترکیه‌ای شلیک هشدار کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که قایق ترکیه‌ای بدون توجه به هشدارها، به ناو روس نزدیک شد. این تازه‌ترین مورد از تنش‌ها میان آنکارا و مسکو است. از ابتدای عملیات نظامی روسیه در سوریه، ترکیه بارها به اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسکو دست زده و در مهم‌ترین مورد از این اقدامات یک فروند جنگنده روس را ساقط کرد.

مشارکت کمتر از یک درصدی در انتخابات عربستان!
افشاگر معروف عربستانی، نسبت مشارکت در انتخابات اخیر این کشور را که شنبه برگزار شد کمتر از یک درصد اعلام کرد. «مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر مشارکت 4 درصدی در انتخابات مصر را لطمه‌ای به وجهه السیسی (رئیس‌جمهور مصر) بدانیم، پس مشارکت کمتر از یک درصد در انتخابات شوراهای محلی بن‌سعود را باید چگونه توصیف کنیم؟ این در حالی است که عبداللطیف آل الشیخ، رئیس امور شهری و روستایی عربستان ادعا کرده میزان مشارکت در انتخابات به 4/47 درصد و تعداد رأی‌دهندگان به 702 هزار و 542 نفر رسید. زنان عربستانی برای نخستین‌بار در انتخابات شرکت کردند که براساس آمار کمیته مسؤول برگزاری انتخابات، تاکنون 20 زن در این انتخابات پیروز شده‌اند.

اهانت دادگاه بحرین به سلمان
دادگاه تجدید نظر بحرین صدور حکم نهایی شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق ملی این کشور را به ماه آینده میلادی موکول کرد. این دادگاه همچنین بدون توجه به شخصیت شیخ علی سلمان و لباس روحانیت وی او را مجبور کرد لباس ویژه زندانیان را بر تن کند. رژیم  آل‌خلیفه اوایل تیرماه امسال، شیخ سلمان را به اتهام تحریک مردم یمن برای تغییر نظام حاکم در این کشور با توسل به زور، به 4 سال زندان محکوم کرد.

حمله هکری به وب‌سایت
برج‌های ترامپ
وب‌سایت برج‌های ترامپ در شهر نیویورک متعلق به دونالد ترامپ، میلیاردر آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از سوی هکرهای ناشناس مورد حمله قرار گرفت. علت این حمله اعتراض به اظهارات ترامپ بر ضدمسلمانان اعلام شده است. این نامزد جمهوری‌خواه در سخنرانی خود خواستار ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به آمریکا شده بود. وب‌سایت این برج‌های
۶۸ طبقه به نشانی trumptowerny.com اغلب برای پیشبرد پیکار تبلیغاتی ترامپ مورد استفاده قرار گرفته است و هکرهای گروه ناشناس دست داشتن خود در این حملات را تایید کرده‌اند.

خروج بخشی از نیروهای ترکیه از اطراف موصل
دولت ترکیه، دوشنبه نیروهای نظامی‌اش را از پادگان زلکان در ناحیه بعشیقه در اطراف موصل خارج کرده است و این نیروها در حال حاضر به منطقه دهوک در اقلیم کردستان عراق رسیده‌اند. طبق گزارش منابع عراقی، تعداد اندکی از مربیان ترکیه در پادگان زلکان باقیمانده‌اند که تعداد آنها براساس توافق صورت گرفته با دولت حدود 20تا 50 مربی است. عراق پیش‌تر به طور رسمی از ترکیه به خاطر ورود غیرقانونی نیروهایش به موصل شکایت کرده و این اقدام ترکیه را خصمانه و نقض حاکمیت عراق توصیف کرده بود.
 
آزادسازی یک فرودگاه نظامی  در حومه دمشق
ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای محلی توانست بار دیگر کنترل فرودگاه نظامی مرج السلطان را در غوطه شرقی در حومه دمشق به دست گیرد. تروریست‌های جبهه النصره و جیش‌الاسلام به سمت منطقه حوش الصالحی عقب‌نشینی کرده‌اند. ده‌ها شبه‌نظامی در عملیات برای بازپس‌گیری این پایگاه کشته شدند. فرودگاه  نظامی مرج‌السلطان در منطقه دوما واقع در 18 کیلومتری شهر دمشق است. این پایگاه تبدیل به یکی از مقرهای مهم گروه تروریستی جیش‌الاسلام شده بود. به گزارش منابع خبری، ارتش سوریه و نظامیان محلی توانسته‌اند یک منطقه امنیتی را در اطراف این فرودگاه به وجود بیاورند.
 


Page Generated in 0/0112 sec