printlogo


کد خبر: 150382تاریخ: 1394/9/25 00:00
اخبار کوتاه

قیمت نفت ایران ۳۱ دلار شد
روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف با اشاره به مطرح شدن درخواست‌هایی برای تشکیل نشست اضطراری اوپک اعلام کرد قیمت نفت با سولفور بالای فروزان ایران ۳۱ دلار و نفت سنگین بصره عراق در بازار آسیا ۲۶ دلار شده است. به گزارش تسنیم، روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف طی گزارشی نوشت: به رغم مازاد عرضه، به دلیل پایین آمدن ظرفیت تولید، ذخیره بازار نفت با وضعیت خطرناکی مواجه است و هرگونه اختلال در عرضه می‌تواند موجب بروز شوک نفتی شود. 2 کشور عضو اوپک هشدار داده‌اند اگر قیمت نفت پس از رسیدن به پایین‌ترین رقم 7 سال گذشته (35 دلار) نتواند ترمیم شود، اوپک ناگزیر خواهد شد برای تثبیت بازار طی چند هفته آینده درخواست تشکیل نشست اضطراری کند. این در حالی است که وزیر انرژی ونزوئلا با اشاره به کاهش ۲۰ دلاری قیمت نفت پس از تصمیم نوامبر ۲۰۱۴ اوپک گفت: «اگر ما همان استراتژی را اتخاذ کنیم، قیمت نفت تا ۲۰ دلار پایین خواهد آمد».
واگذاری المهدی غیرقانونی اعلام شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی غیرقانونی است، گفت: امیدوارم با توجه به این گزارش، غیرقانونی بودن این واگذاری در جلسه این هفته هیأت داوری مورد تایید قرار گیرد.  احمد توکلی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه 2 شکایت برای مخالفت با واگذاری مجتمع المهدی به دیوان عدالت اداری ارسال شده است، اظهار داشت: یکی از این شکایت‌ها را دیوان عدالت اداری به‌دلیل عدم صلاحیت خود به هیأت داوری سازمان خصوصی‌سازی ارسال کرده است. وی با بیان اینکه هیأت داوری قرار است پنجشنبه این هفته جلسه‌ای را برگزار کند و این پرونده را مورد بررسی قرار دهد، افزود: سازمان بازرسی کل کشور یک ماه گذشته گزارشی درباره واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی تهیه و برای رئیس‌جمهور ارسال کرد که در آن گزارش، بازرسی کل کشور با مستندات صحت گفته‌های شاکیان واگذاری این شرکت را تایید کرده است.
تعلیق فعالیت ۶۵۵ فروشگاه اینترنتی
مدیرعامل شرکت پست با اشاره به سرویس‌های هوشمند پستی گفت: اجرایی شدن دولت الکترونیک بدون پست امکانپذیر نیست.  به گزارش فارس، حسین مهری با اشاره به مزایای پست هوشمند در زمینه سالم‌سازی محیط اداری، کاهش ترددهای شهری و امنیت شهروندان گفت: در 8 ماه نخست امسال، 405 میلیون مرسوله از طریق پست جابه‌جا شد. مهری تصریح کرد: تعرفه‌های جدید پستی از آبان امسال اجرایی شده است.  وی خرید و فروش الکترونیکی از طریق درگاه پست را حدود 3 میلیون و 600 هزار بسته دانست و گفت: 40 شرکت فعال در این حوزه در حال حاضر با ما همکاری می‌کنند که نسبت به سال گذشته  25 درصد رشد داشته است. وی از همکاری 2 هزار و 841 فروشگاه فعال در زمینه تجارت الکترونیک خبر داد و اضافه کرد: 655 فروشگاه به علت نداشتن نماد اعتماد وزارت صنعت، معدن و تجارت و شکایت مردم تعلیق شدند. وی اضافه کرد: خط 193 با امکان دریافت همزمان 9 هزار مکالمه آماده ارائه خدمات است.
ثبات قیمت هندوانه و انار یلدا
در حال حاضر هندوانه کیلویی 3000 تا 3200 تومان فروخته می‌شود که اگر در شب یلدا بارندگی باشد، قیمت هندوانه به همین صورت باقی خواهد ماند اما در صورتی که هوا خوب باشد شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.  حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان این مطلب تصریح کرد که دلیل افزایش قیمت هندوانه احتکار این محصول نیست. به گفته مهاجران، با توجه به اینکه هندوانه‌های مینابی که به انبارها برده می‌شود بین 20 تا 25 روز امکان ماندن در مغازه‌ها را دارد، نمی‌توان بحث احتکار هندوانه را دلیل افزایش قیمت این محصول دانست. وی به ایسنا اظهار داشت: انار هم بیش از این افزایش قیمت پیدا نمی‌کند. مهاجران درباره قیمت انواع میوه‌ در میدان تره‌بار مرکزی نیز گفت: در حال حاضر هر کیلو انار از 2000 تا 5000 تومان، نارنگی از 2000 تا 3500 تومان، پرتقال تامسون شمال از 2000 تا 3000 تومان و پرتقال تامسون جنوب از 25000 تا 5500 تومان به فروش می‌رسد.


Page Generated in 0/0093 sec