printlogo


کد خبر: 150389تاریخ: 1394/9/25 00:00
رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی تهران بزرگ خبر داد
آغاز فعالیت پلیس پلاک
اعمال جریمه 20هزار تومانی ورود به طرح زوج و فرد از اول دی ماه

گروه اجتماعی: اعمال جریمه 20هزارتومانی ورود به محدوده زوج و فرد، توقف 40هزار خودرو به دلیل بدحجابی و فعالیت پلیس پلاک در معابر پایتخت از مهم‌ترین موضوعاتی است که در نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی ‌و رانندگی تهران بزرگ به آن اشاره شده است.به گزارش«وطن امروز» سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی ‌و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری درباره برنامه‌های پلیس راهور ویژه محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد اظهار داشت: از ۲۲ فروردین ماه امسال دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده زوج و فرد فعال شده بود اما به دلایل گوناگون از جمله نیاز به اطلاع‌رسانی ویژه همه استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه و تعیین سقف جریمه ورود به محدوده زوج و فرد، اعمال جریمه برای خودروهای متخلفی که بنا به هر دلیلی وارد این محدوده می‌شوند، صورت نمی‌‌گرفت.
جریمه 20هزار تومانی طرح زوج و فرد
به گفته رئیس پلیس راهنمایی ‌و رانندگی تهران بزرگ با انجام زیرساخت‌های گوناگون از اول دی‌ماه امسال دوربین‌های ثبت تخلف برای خودروهایی که فاقد مجوزهای لازم برای ورود به محدوده طرح هستند جریمه ۲۰ هزار تومانی را لحاظ خواهد کرد.وی افزود: از ۲۲ فروردین ماه تاکنون هیچ جریمه ریالی برای متخلفان صادر نشده و همه قبوض جریمه‌ای که برای رانندگان ارسال شده و بالغ بر یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار برگ بوده است، جنبه ارشادی داشتند.
ثبت روزانه 200هزار تخلف در محدوده
زوج و فرد
رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد انجام می‌شود و انتظار می‌رود عدد ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از اول دی‌ماه با توجه به در نظر گرفتن جریمه ریالی کاهش پیدا کند.وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چرا وقفه ۹ ماهه در استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده زوج و فرد ایجاد شد، توضیح داد: در تمام این مدت دوربین‌ها فعال بود و تخلفات ثبت شده را اعلام می‌کرد. برای ما در مقام پلیس راهور مهم این بود که این سیستم را با اعتماد و قابلیت بالا اجرایی کنیم. از سوی دیگر، از آنجایی که اطلاع‌رسانی در امر ثبت جریمه در محدوده زوج و فرد به کندی صورت گرفته بود، با ارسال قبض‌های جریمه جمعیت آماری زیادی را از ثبت چنین دوربین‌هایی آگاه کردیم.
توقف ۴۰ هزار خودرو به دلیل بدحجابی
حسینی درباره برخورد پلیس راهور با بدپوششی و بی‌حجابی در خودروها نیز گفت: پلیس راهور براساس تکلیف قانونی و دستوری که از سوی فرمانده ناجا دارد با هرگونه مظاهر علنی فساد در پوشش بد، آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و استفاده از شیشه‌های دودی با غلظت بالای ۴۰ درصد با جدیت برخورد می‌کند تا جایی که براساس آمارهای موجود تاکنون ۴۰ هزار دستگاه خودروی سواری به دلیل رعایت نکردن موارد اعلام شده از سوی ماموران تذکر گرفته و متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.وی درباره اینکه آیا استفاده از شیشه دودی مصوبه قانونی دارد؟ افزود: استفاده از شیشه دودی با غلظت بیش از ۴۰ درصد به گونه‌ای که از بیرون خودرو داخل آن مشخص نباشد، تخلف محسوب می‌شود و مشمول پرداخت جریمه ۵۰ هزار تومانی است و راننده باید نسبت به امحای تلق دودی از شیشه اقدام کند.
برخورد با مسافربرهای شخصی
حسینی درباره خودروهای مسافربر شخصی نیز عنوان کرد: بنا بر آیین‌نامه راهنمایی ‌و رانندگی، مسافرکشی با خودروهای شخصی خلاف محسوب می‌شود. پلیس نیز موظف به برخورد با متخلفان است اما در بعضی موارد ما مسافربرهای شخصی را تشویق می‌کنیم تا پروسه جابه‌جایی مسافران را تسهیل بخشند و از ازدحام مسافر در مبادی ورودی و خروجی جلوگیری کنند.وی ادامه داد: تاکسی‌ها نیز مجازند در حوزه استحفاظی خودشان کار کنند. اگر تاکسی‌ها بدون برگه مرخصی از شهر خارج شوند شامل جریمه می‌شوند و با آنها برخورد می‌شود.
تردد 13میلیون خودرو در پایتخت
رئیس پلیس راهنمایی ‌و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ میلیون خودرو به صورت روزانه در محدوده شهر تهران تردد می‌کنند، گفت: میزان تردد در محدوده زوج و فرد در طول یک‌ماه
۵۰ میلیون تردد بوده و به صورت روزانه روزی ۲ میلیون تردد ثبت شده است.حسینی در پاسخ به سوال مهر درباره طرح LEZ نیز اظهار داشت: این طرح برای بازنگری مجدد به شورایعالی ترافیک رفته و منتظر اعلام نتیجه هستیم. ما به عنوان پلیس راهور نظرات خود را اعلام کرده‌ایم و بنا بر مصوبات و دستورات لازم آن را اجرایی خواهیم کرد.
پلیس پلاک در معابر تهران
وی درباره ترفندهای معمول که رانندگان برای دور زدن دوربین‌های محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد انجام می‌دهند، نیز خاطرنشان کرد: برای برخورد با این ناهنجاری واحدی به عنوان پلیس پلاک در پلیس راهور ایجاد شده که وظیفه دارد با افرادی که به هر نحو اقدام به دستکاری پلاک خودرو می‌کنند، برخورد کند. کارشناسانی که در این واحد مستقر هستند با آموزش‌هایی که دیده‌اند می‌توانند بلافاصله با رصد پلاک صحت و سقم آن را بررسی کنند.به گفته رئیس پلیس راهنمایی ‌و رانندگی تهران بزرگ روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه خودرو با پلاک مخدوش متوقف و بعد از اعمال قانون برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود و به دادگاه معرفی می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0099 sec