نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی با نزدیک به 19 میلیون بازدید، پربینندهترین خبر سایتهای برونمرزی صداوسیما شد. از زمان انتشار نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، شبکههای برونمرزی صداوسیما، محور اصلی تبلیغات رسانهای خود را در قالب شبکههای تصویری، رادیویی و مجازی بر انتشار و تبیین این نامه گرانمایه قرار دادند. شبکه پرستیوی به عنوان رسانهای که با توجه به مخاطبانش بیشترین جامعه هدف را درباره این نامه داشته است، تنها چند دقیقه بعد از انتشار خبر در سایت مقام معظم رهبری در هشتم آذر به صورت اخبار فوری محورهای آن را منتشر کرد و در مدت حدود یک ساعت (16:55 تا 18) 66 بار اخبار مرتبط فوری با تشریح محورهای مختلف این نامه روی آنتن رفت. مشروح پیام نیز همان شب با قطع شدن برنامههای عادی خبر از شبکه خبر انگلیسی پخش شد و این امر تا 8 ساعت ادامه یافت. چهار ویژه برنامه (Rolling Coverage) نیز هر کدام به مدت نیم ساعت بهصورت زنده در بخشهای مختلف بین بولتنهای خبری پرستیوی پخش شد و در مجموع، 8 میهمان از نقاط مختلف جهان، بهصورت زنده به طرح دیدگاههای خود درباره این نامه پرداختند. در بولتنهای عادی خبر نیز پخش اخبار مربوط به این نامه از ساعت 17:30 روز یکشنبه هشتم آذر آغاز شد و تا ساعت 11:30 روز بعد ادامه یافت و هر نیم ساعت یک بار در قالب خبر، نکات مهم نامه ایشان روی آنتن رفت. 2 مورد تفسیر هم در نیوزروم شبکه تهیه و پخش شد. برنامه زنده «مناظره»
(The Debate) آن شب نیز به محور «تروریسم دولتی اسرائیل» در نامه مقام معظم رهبری با حضور 2 میهمان از لندن و آمریکا پرداخت. در برنامه 2 شب دیگر «مناظره» هم محورهای «ریشههای تروریسم» و «اسلامهراسی» بررسی شد. 7 گزارش مربوط به خبرنگاران خارجی از آمریکا (واشنگتن)، ایتالیا، انگلیس، ترکیه، فرانسه، بلژیک (بروکسل) و لبنان، درباره واکنش جوانان این کشورها به نامه مقام معظم رهبری تهیه و پخش شد. برنامه «Comment» با اجرای «جورج گالوی» به مدت 50 دقیقه که به ارتباط زنده بینندگان با شبکه اختصاص دارد، به این موضوع پرداخت و برنامه
«Iran Today» نیز به مدت 25 دقیقه، این موضوع را تشریح کرد. شبکه العالم با بیش از 7 میلیون و 700 بازدیدکننده در وبسایت و همچنین شبکههای اجتماعی خود، علاوه بر انتشار مشروح نامه به برنامهسازی در این زمینه پرداخت. استقبال از این نامه در وبسایت و رسانههای اجتماعی العالم که بیشترین آمار را در بین شبکههای برونمرزی داشته است، بهگونهای بود که فقط چند ساعت پس از انتشار آن، بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرد. برنامههای معالحدث، صحافهالایرانیه، صباح جدید و میانبرنامه پانوراما از جمله برنامههای مختلف شبکه العالم بودند که به این نامه پرداختند. همین روند در شبکههای هیسپانتیوی، الکوثر، سحر و ادارات کل معاونت برونمرزی دنبال شد و در نهایت در وبسایتها و شبکههای اجتماعی برونمرزی، 18میلیون و 829 هزار و 923 بازدید تا ظهر روز 23 آذر به ثبت رسید.