printlogo


کد خبر: 150411تاریخ: 1394/9/25 00:00
اخبار

نشست تخصصی «صهیونیسم‌شناسی» برگزار می‌شود
 نشست تخصصی «صهیونیسم‌شناسی» ویژه دانشجویان و طلاب در فرهنگسرای رازی تهران برگزار می‌شود. در این کارگاه 2 روزه که با هدف شناخت و تسلط جوانان در موضوع صهیونیسم و فلسطین برگزار می‌شود، به شبهات رایج در این موضوع پاسخ داده می‌شود و به ریشه اصلی صهیونیسم و مراحل تاریخی شکل‌گیری آن پرداخته می‌شود. در این دوره مباحثی چون تاریخچه فلسطین و روند اشغال، شکل‌گیری انتفاضه سوم، صهیونیسم و وجوه چهارگانه، مسجدالاقصی اصلی و تحریم کالاهای صهیونیست و... مورد بررسی قرار می‌گیرد و حسین رویروان، سیداحمد شجاعی، محمود باقری، سیدهادی سیدافقهی، ابوالفضل رافعی و محمدصادق کوشکی از اساتید این دوره‌ها هستند. در پایان این نشست تخصصی هم با برگزاری یک آزمون به قبول‌شدگان گواهی پایان‌دوره تعلق می‌گیرد. دوره تخصصی «صهیونیسم‌شناسی» با مشارکت موسسه نور قدس جوان و با همکاری معاونت تربیت و آموزش بسیج دانشجویی استان تهران و بسیج شهرداری تهران ویژه دانشجویان و طلاب در روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 آذرماه از ساعت 8 تا 18 در مجموعه فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار می‌شود. جهت ثبت‌نام می‌توان به صورت حضوری از ساعت 9 تا 17 به آدرس خیابان فلسطین، نبش خیابان بزرگمهر، ساختمان 141، طبقه2، واحد36 مراجعه یا به صورت اینترنتی به آدرس www.norequds.ir اقدام کرد.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی:
«خورشید کاروان» جایگاه ویژه‌ای در تئاتر دینی کشور دارد
مهدی شفیعی با بیان اینکه تئاتر کشور بر خود می‌بالد که نمایشنامه «خورشید کاروان» پس از 25 سال اجرا همچنان مخاطب خودش را حفظ کرده است، این اثر را از نمونه‌های موفق نمایش دینی برشمرد. به گزارش فارس، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتظار هر ساله تماشاگر برای اجرای نمایش «خورشید کاروان» و شرکت در سوگواره اباعبدالله(ع) خاطرنشان کرد: این نمایش تعریف جدیدی از تعزیه است و بعد از وقوع انقلاب اسلامی یکی از نمونه‌های موفق از نمایش‌هایی است که روی صحنه رفته است. وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های تئاتر دینی برای ارتباط با مردم تصریح کرد: اولویت سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نمایش، حمایت از تولیداتی است که علاوه بر حفظ کیفیت و جذب مخاطب، دارای مضامینی متعهدانه و دینی باشند. مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان با تشکر از حمایت‌های ویژه مدیریت مجموعه برج میلاد از آثار فاخر نمایش دینی، از فعالیت‌های آتی مشترک با این مجموعه خبر داد.

۲۸۰ اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر
مدیر دبیرخانه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: تا پایان مهلت دریافت فرم درخواست حضور در جشنواره فیلم فجر (۱۵ آذرماه) برای حضور، ۲۸۰ اثر از سوی سینماگران در جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف فرم پر شده است. به گزارش تسنیم، سیمون سیمونیان در این‌باره اظهار کرد: بدیهی است چنانچه نسخه کامل این آثار در موعد مقرر به دبیرخانه ارائه شود، توسط هیات انتخاب مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. در مرحله بازبینی، نسخه راف کات بدون میکس و موسیقی نیز پذیرفته می‌شود. مدیر دبیرخانه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: در بخش سودای سیمرغ 77 فیلم، نگاه نو 30 فیلم، هنر و تجربه 68 فیلم و در بخش مستند 90 فیلم مطابق آیین‌نامه جشنواره هستند و بازبینی خواهند شد. سیمونیان تصریح کرد: فیلم‌هایی که در سال‌های گذشته توسط هیات انتخاب بازبینی شده و پذیرفته نشده‌اند یا فاقد پروانه ساخت و نمایش بوده یا مقررات و ضوابط سازمان سینمایی را رعایت نکرده‌اند از سوی دبیرخانه به هیات انتخاب ارائه نخواهند شد.

«حکایت عاشقی» همزمان با ایران
 در کردستان عراق روی پرده می‌رود
فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به کارگردانی «احمد رمضان‌زاده» همزمان با اکران سراسری در سینماهای ایران، در اقلیم کردستان عراق نیز روی پرده می‌رود.  به گزارش فارس، اکران سراسری و عمومی فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» با موضوع فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی شهر حلبچه از روز چهارشنبه 25 آذر‌ماه توسط شرکت پخش «جوزان فیلم» در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود و به طور همزمان در اقلیم کردستان عراق نیز به نمایش درمی‌آید.


Page Generated in 0/0068 sec