printlogo


کد خبر: 150412تاریخ: 1394/9/25 00:00
رویدادها

ادامه اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران 2 فیلم سینمایی «در مدت معلوم» و «حکایت عاشقی» در جلسه شورای صنفی نمایش خبرداد که از امروز چهارشنبه‌ به فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران افزوده می‌شوند. همچنین با توجه به فروش بسیار مناسب فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در سینماهای سراسر کشور، این اثر برجسته همچنان در جدول اکران باقی خواهد ماند تا به دیده مخاطبان علاقه‌مند در‌آید. بنا به گفته فرجی، فیلم «در مدت معلوم» در گروه سینمایی استقلال و فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» نیز در گروه سینمایی آزاد اکران می‌شود و فیلم سینمایی «پی 22» که قرار بود پیش از این اکران شود از تاریخ  2 دی‌ماه بعد از فیلم «ناهید» به سینماها خواهد آمد.

 مستندساز آمریکایی در جشنواره «سینما حقیقت» عنوان کرد
شگفت‌زده از تماشای «تنها میان طالبان»
ریچارد پتیگرو، مدیر جشنواره باستان‌شناسی آمریکا که در جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد و به تماشای مستند «تنها میان طالبان» نشسته آن را اثری شجاعانه دانست که از تماشایش شگفت‌زده شد.  به گزارش مهر، این مستندساز که از میهمانان ویژه نهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» است در این باره گفت: در این سال‌ها فیلم‌های بسیاری از سینمای مستند ایران دیده‌ام و احترام خاصی برای فیلمسازان ایرانی قائلم.  مدیر جشنواره باستان‌شناسی آمریکا با اشاره به این مطلب که فیلم مستند «تنها میان طالبان» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده را دیده است، گفت: یکی از فیلم‌های خوبی که در جشنواره «سینما حقیقت» امسال دیدم مستند «تنها میان طالبان» است. به اعتقاد من این فیلم یک اثر جسورانه از یک فیلمساز ایرانی است و خوشحالم سینمای ایران، فیلمسازانی با این شجاعت دارد.

رادیو «انقلاب» راه‌اندازی می‌شود
در آستانه سی‎وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رادیو انقلاب از سوی معاونت صدای جمهوری اسلامی راه‎اندازی می‌شود و رضا کوچک‌زاده که پیش از این مدیریت رادیو «اربعین» را به عهده داشت، آن را مدیریت می‌کند. معاونت صدا در آستانه سی‎وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با پایان یافتن مأموریت رادیو «اربعین» که تا پایان ماه صفر به فعالیت خود ادامه داد، «رادیو انقلاب» را راه‎اندازی خواهد کرد. جزئیات راه‎اندازی این رادیو طی روزهای آینده از سوی روابط‎‌عمومی معاونت صدا منتشر خواهد شد.

موسیقی فیلم «ایستاده در غبار» ساخته شد
ساخت موسیقی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که مراحل فنی خود را پس از فیلمبرداری طی می‌کند، توسط حبیب خزایی‌فر به پایان رسید. در ساخت موسیقی این فیلم تلاش شده از سازبندی‌هایی که در دهه‌های 40 و50 مرسوم بوده استفاده شود و این مساله به جهت هماهنگی موسیقی با فضای بصری فیلم صورت گرفته است. همچنین در بخش‌هایی از موسیقی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» آواهایی با فضای موسیقی کردی استفاده شده است.  گفتنی است، بخش‌های مختلف موسیقی متن این فیلم، روایتگر حالات و کشمکش‌های درونی احمد متوسلیان در دوره‌های متفاوت زندگی اوست. خزایی‌فر پیش‌تر موسیقی سریال «آخرین روزهای زمستان» را نیز برعهده داشته و «ایستاده در غبار» دومین همکاری او با محمدحسین مهدویان، کارگردان این اثر است.

با شکایت قلعه‌نویی اکران «من ناصر حجازی هستم» متوقف شد
اکران مستند «من ناصر حجازی هستم» ساخته نیما طباطبایی با حکم مرجع قانونی و تا اطلاع ثانوی متوقف شد.  براین اساس، سانس‌های نمایش مستند «من ناصر حجازی هستم» که در جشنواره «سینما حقیقت» رونمایی شده و قرار بود در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود تا زمانی که تکلیف این فیلم از سوی مراجع قانونی مشخص شود، به اکران در نخواهد آمد.  وکیل قلعه‌نوعی دلیل این توقف را توهین فیلم به شخصیت مربی حال حاضر تراکتوری‌ها دانست!
 


Page Generated in 0/0056 sec