printlogo


کد خبر: 150451تاریخ: 1394/9/26 00:00
اخبار

نوش‌آبادی: حرف‌هایم را تحریف کردند
حمایت دولت از ممنوع‌التصویری فتنه‌گران
در حالی که پیش از این به نقل از سخنگوی وزارت ارشاد اظهارات عجیبی درباره مصوبه شورایعالی امنیت ملی درباره محدودیت‌های رسانه‌ای رئیس دولت اصلاحات منتشر شده بود، وی دیروز این اخبار را اصلاح کرد. سخنگوی وزارت ارشاد درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: درباره ممنوع‌التصویری شخص مورد نظر، قوه‌قضائیه رأی خود را صادر کرده و آن حکم و رأی به مطبوعات و رسانه‌ها ارسال شده است و مطبوعات آن را رعایت می‌کنند، هرکس هم برخلاف قانون عمل کند با او برخورد می‌شود. وزارت ارشاد در چارچوب مقررات عمل می‌کند و فراتر از قانون نمی‌تواند حرفی بزند. حسین نوش‌آبادی به میزان گفت: در یک نشست خبری خبرنگار سوالی درباره بحث ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات پرسید و متاسفانه  برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها برداشت‌های متفاوتی از آن کردند و عده‌ای هم از پاسخ من بهره‌برداری سیاسی کردند، من در آن نشست در واقع یک بحث حقوقی در قانون اساسی را مطرح کردم. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اینکه مرجع قضایی در رابطه با این موضوع حکم و رأی داده قابل احترام است. وزارت ارشاد قصد دخالت در موضوعاتی که قوه قضائیه پیگیری می‌کند را ندارد و براساس مصالحی که قوه قضائیه تشخیص داده و حکم صادر کرده است ما نیز آن را اجرا می‌کنیم. نوش‌آبادی افزود: وزارت ارشاد هم آن رای و حکم قوه‌قضائیه را به اطلاع مطبوعات و رسانه‌ها رسانده است. بنابراین ما بحث‌مان تقابل با قوه قضائیه نیست. ما به عنوان وزارت ارشاد وظیفه داریم پیگیر مسائل و جرائمی که در حوزه مطبوعات پیش می‌آید باشیم و هرکسی تخلف یا تخطی‌ای انجام دهد براساس قانون با او برخورد می‌شود. سخنگوی وزارت ارشاد در پایان درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: درباره ممنوع‌التصویری شخص مورد نظر،  قوه‌قضائیه رأی خود را صادر کرده و آن حکم و رأی به مطبوعات و رسانه‌ها ارسال شده است و مطبوعات آن را رعایت می‌کنند، هرکس هم برخلاف قانون عمل کند با او برخورد می‌شود. وزارت ارشاد در چارچوب مقررات عمل می‌کند و فراتر از قانون نمی‌تواند حرفی بزند. وی در پایان عنوان کرد: از رسانه‌هایی که حریم را بشکنند حمایت نمی‌کنیم و وزارت ارشاد هم بنای حمایت از این رسانه‌ها را ندارد.

انتقاد آیت‌الله جوادی‌آملی از دولت نیجریه
آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی با اشاره به جنایت ارتش نیجریه علیه شیعیان این کشور در زاریا گفت: خون این مردم بی‌گناه دامن عاملان آن‌ را می‌گیرد. به گزارش رسا، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی پیش از ظهر دیروز در درس تفسیر قرآن کریم که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حادثه کشتار شیعیان در نیجریه اظهار داشت: کشتار شیعیان در نیجریه محکوم است و این حادثه سبب تأسف است که شیعیان بی‌گناه کشته شوند.  وی خاطرنشان کرد: اگر دولتمردان نیجریه می‌خواهند همچنان در رأس کار در کشورشان باقی بمانند باید دامن خود را از خون شیعیان بی‌گناهی که در این کشور کشته شده‌اند پاک کنند.

«عماد» یک موشک متعارف است
به‌رغم جوسازی‌های صورت گرفته توسط غربی‌ها اما وزیر دفاع از آزمایش موشک عماد دفاع کرد و گفت ایران این روند را ادامه خواهد داد. سردار دهقان با بیان اینکه موشک عماد یک موشک کاملاً متعارف است، خاطرنشان کرد: در اوج فشار و جوسازی که آنها به راه انداخته بودند، آزمایش موشک عماد را انجام دادیم و برد و وضعیت آن را اعلام کردیم. هدف ما از انجام این آزمایش این بود که می‌خواستیم یک چیز را به دنیا بگوییم که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای منافع ملی خود عمل می‌کند و هیچکس و هیچ قدرتی در هیچ جای عالم نمی‌تواند برای ملت و کشور ما تعیین تکلیف کند و هیچ محدودیتی را در این قضیه نخواهد پذیرفت.  وی افزود: از روز اولی که برجام پذیرفته شد تا امروز حتی یک روز، یک ساعت، یک لحظه آزمایشات مختلف ما عقب نیفتاده است.


Page Generated in 0/0063 sec