printlogo


کد خبر: 150452تاریخ: 1394/9/26 00:00
خرید

دستورالعمل «کارا کارت» ابلاغ شد
بانک مرکزی دستورالعمل کارت اعتباری مرابحه ویژه خرید کالای ایرانی و کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد. به گزارش«وطن امروز»، دستورالعمل راهبری کارت اعتباری مرابحه (کام) در ۵۱ ماده تهیه و با محور‌های صدور کارت، پذیرش کارت، تسویه با پذیرنده، تسویه با دارنده کارت، اعتبارسنجی، تعهدات بانک مرکزی، طرح ویژه خرید کالاهای ایرانی و کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) به شبکه بانکی ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل، در صورتی که از کارت اعتباری مرابحه برای خرید کالاهای ایرانی استفاده شود، درصدی از مبلغ فروش نقدی کالا به عنوان تخفیف به دارنده کارت بازگردانده شده تا نرخ موثر تسهیلات اعطایی به دارنده کارت به حداکثر ۱۲ درصد معیار سالانه برسد. حداکثر اعتبار قابل تخصیص به هر نفر در مجموعه نظام بانکی، براساس کد ملی معادل 10 میلیون تومان در اقساطی حداکثر ۱۲ ماهه است و موسسات اعتباری می‌توانند بر مبنای شاخص‌های اعتبارسنجی و بنا به درخواست مشتریان حقیقی یا درخواست اشخاص حقوقی برای کارکنان متقاضی آنها، نسبت به صدور کارت اعتباری مرابحه اقدام کنند.


توقف پرداخت حقوق کارگران کارخانجات سیمان
تا پایان امسال حداقل ۵۰ درصد واحدهای تولیدی سیمان به دلیل مشکلات اقتصادی دیگر قادر نخواهند بود حقوق شاغلان و کارگران‌شان را پرداخت کنند.  به گزارش تسنیم، مرتضی لطفی، نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان کشور با اشاره به چالش‌های کنونی صنعت سیمان گفت: صنعت سیمان کشور تا غرق نشود وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات و چالش‌ها را نخواهد دید.  وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکل‌ها و بخش خصوصی تعاملات لازم را ندارد و برای حل چالش‌ها به این تشکل‌ها اعتماد نمی‌کند در حالی که مثلا پیش از شکل‌گیری مشکلات صنعت سیمان ما در جلسات متعدد اعلام کردیم می‌توانیم مشکل را حل کنیم اما توجهی نشد. لطفی در ادامه به مشکلات صادرات سیمان به کشور عراق، اشاره کرد و گفت: ما شاهدیم با فشارهای سیاسی گروهی به دنبال گرفتن پروانه راه‌اندازی واحدهای جدید سیمان هستند.


فاضلی: از بسته‌ها کاری برنمی‌آید
از هر سیاستی که سبب تحریک اقتصاد بویژه بازار شود استقبال می‌کنیم اما رکود آنقدر شدید است که با این بسته‌ها هیچ دردی از آن حتی به صورت موقت هم دوا نمی‌شود. علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با فارس به وضع رکود حاکم بر کشور اشاره‌ کرد و گفت: به عنوان یک کارشناس صنفی باید گفت اگر سیاستی را می‌خواستم تدوین کنم تا کشور از این وضعیت رکود خارج شود قطعاً راهی را که اکنون دولت با اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات در پیش گرفته انتخاب نمی‌کردم. فاضلی انتقاد کرد: توجه زیاد دولت به صنایع بزرگ، بنگاه‌های کوچک را فلج کرده و هیچ تسهیلاتی برای بنگاه‌های کوچک در نظر گرفته نمی‌شود در حالی که بیشترین اشتغال و تحرک در همین بخش است. وی این را هم گفت که قیمت پول در کشور آنقدر گران است که منابع پولی و مالی ‌آنچنانی برای تزریق به این بنگاه‌ها و بخش تولید وجود ندارد و با بهره بالای بانکی هم نمی‌توان به ساختار توزیع کمک کرد.


قاضی‌پور: گرانی‌‌ها بی‌معنی است
عضو شورای رقابت از بررسی موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در جلسه دوشنبه هفته آینده این شورا خبر داد. نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این‌باره گفت: متأسفانه مردم را آدم حساب نمی‌کنند و فقط می‌خواهند هزینه‌های زائد را با زور از مردم بگیرند. قاضی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: بنده با هرگونه افزایش قیمت در دوره کنونی که حقوق‌ها افزایش نیافته، رفاه تغییر نکرده و درآمد سرانه پایین است از جمله افزایش نرخ بلیت هواپیما صددرصد مخالفم. وی با بیان اینکه موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در جلسه شورای رقابت طرح و بررسی می‌شود، تصریح کرد: اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدون فراهم کردن امکانات جدید، ارتقای سطح کیفی خدمات، هواپیماهای جدید و خدمات جدید بی‌معنی است.
 


Page Generated in 0/0083 sec