printlogo


کد خبر: 150458تاریخ: 1394/9/26 00:00
سرخط خبر

 رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد واحدهای صنعتی با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر 30 درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل هستند.
 رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از ۴۵ هکتار پروژه پدیده شاندیز ۳۰ هکتار به زیر ساخت‌وساز رفته است اما ۱۵ هکتار فضای اجرا نشده به عنوان فضای سبز می‌ماند.
 رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: روسیه خواهان کالاهای کشاورزی، محصولات لبنی، سبزی‌ها و میوه‌های ایران است.
 رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ میلیارد دلار کالا از کشور صادر و 27 میلیارد دلار نیز وارد شده که میزان صادرات نسبت به پارسال 10 درصد کاهش یافته است.
 سفیر ایران در ترکیه گفت: در دیدار با وزیر گمرک و تجارت ترکیه برای افتتاح مسیر دوم ترانزیتی مرز بازرگان در آینده نزدیک توافق شد.
 رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: انتظار می‌رود افکار عمومی آمریکا و بویژه ایرانیان مقیم آمریکا فضایی فراهم کنند که مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر دریافت دوباره ویزا به آمریکا برای افرادی که در 5 سال گذشته به ایران سفر کرده‌اند، تصویب نهایی نشود یا توسط رئیس‌جمهور آمریکا وتو شود.
 بانک سوییسی «یوبی‌اس‌گروپ» اعلام کرد: شمار زنان میلیاردر حدود 7 برابر افزایش یافته و متوسط ثروت آنها به 3/4 میلیارد دلار رسیده است که بالاتر از4 میلیارد دلار متوسط ثروت مردان میلیاردر است.
 فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه معوقات مزد کارگران بیش از 67 درصد است، از شورایعالی کار خواست تا جلسات دستمزد را بر مبنای ماده 41 قانون کار پیش ببرد.
 وزیر صنعت از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای الحاق به سازمان جهانی تجارت (WTO) خبرداد.
 براساس آمار پزشکی قانونی در سال ۹۲ روزانه به طور میانگین 5/5 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در سال ۹۳ به روزانه ۵ نفر کاهش یافته و در 6 ماه نخست امسال به 5/4 نفر رسیده است.
 وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته تراز تجاری محصولات کشاورزی منفی ۸ میلیارد دلار بود، امسال به منفی 5/5 میلیارد دلار رسیده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده این تراز به صفر برسد.
 معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با تاکید بر برنامه ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام پس از لغو تحریم‌ها، گفت: ایران برای روبه‌رو شدن با بدترین حالت قیمت‌های پایین نفت خام آماده است.
 فرهاد نوری، مدیرکل خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی به آفریقا را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین امکانی برای صادرکنندگان در حوزه شرق آفریقا می‌توانیم خطوط کشتیرانی ارزان‌قیمتی را دایر کنیم.
 اکبر کمیجانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: براساس ارزیابی به عمل آمده در بانک مرکزی از عملکرد بانک‌های تجاری در رعایت ضوابط ابلاغی و مصوبات شورای پول و اعتبار، بانک‌ها از صفر تا 3 واحد درصد مشمول تخفیف نسبت سپرده قانونی شدند.
  غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام سیاست‌های جدید بازار ارز، گفت: در حال تهیه برنامه یکسان‌سازی نرخ ارز هستیم، ضمن اینکه با راه‌اندازی بازار محصولات مشتقات ارزی موافقت کردیم نه بورس ارز.
 


Page Generated in 0/0075 sec