printlogo


کد خبر: 150465تاریخ: 1394/9/26 00:00
نبض جامعه

رئیس اداره سلامت دندان وزارت بهداشت:
خدمات دندانپزشکی دانش‌آموزان بیمه می‌شود
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از آغاز بیمه دندانپزشکی برای دانش‌آموزان در زمینه ترمیم، پیشگیری ثانویه، فیشورسیلانت و فلورایدتراپی از اواسط دی‌ماه خبر داد. حمید صمدزاده، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درباره بسته‌های خدمتی دندانپزشکی برای مدارس گفت: مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت در این حوزه، ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان است که در حال حاضر در 60 هزار مدرسه ابتدایی کشور برای 7 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز اجرا می‌شود. وی به ایسنا بیان داشت: طبق تفاهمنامه‌ای که میان 2 وزارتخانه آموزش‌وپرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شده است، خدمات پیشگیری از آسیب‌های دهان و دندان شامل آموزش، وارنیش فلوراید به صورت هر 6 ماه یک بار برای دانش‌آموزان و همچنین تهیه شناسنامه الکترونیکی سلامت دهان و دندان برای آنها تا اواسط دی‌ماه به صورت کامل پوشش داده می‌شود. از این تاریخ به بعد نیز براساس امکاناتی که در فصل مدارس ایجاد شده است، خدمات ترمیمی مثل کشیدن دندان، فیشورسیلانت و جرم‌گیری برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

ثبت وقف‌های جدید
با نیت پژوهش و فناوری
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر ایجاد وقف‎های جدید در عرصه‌های گوناگون علوم نوین و تحقیقات، از حمایت این سازمان از طرح‎های علمی، پژوهشی و دانش‎بنیان خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حسن ربیعی، مدیرکل دفتر ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حمایت سازمان اوقاف و آمادگی این سازمان برای هدایت خیرین و نیکوکاران در ایجاد وقف‌های مرتبط با فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‎های علمی و فناوری در کشور گفت: یکی از عرصه‎های وقف که  رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند، ایجاد وقف‎های جدید برای علوم نوین از جمله تحقیقات، پژوهش و فناوری‎های روز است. سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان در چند سال گذشته یکی از اولویت‌های خود را حمایت از موضوعات دانش‎بنیان و پروژه‎های مرتبط با پیشرفت کشور قرار داده است. وی تصریح کرد: سازمان اوقاف با رویکرد تشویق مردم و واقفان به وقف‎های مرتبط با علوم و تحقیقات، به دنبال وقف‎های جدید است تا بتواند از دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران علمی کشور حمایت و منابع مالی پایدار برای علم، فناوری و تکنولوژی در کشور ایجاد کند.

زمین‌خواری 10هزار هکتاری در بخش کشاورزی
طی 5 سال گذشته گزارش‌ها نشان می‌دهد سالانه 10 هزار هکتار از اراضی غیرمجاز تغییر کاربری یافته تخریب می‌شود. به گزارش فارس، قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور در پاسخ این پرسش که سالانه چه میزان از اراضی غیرمجاز تغییر کاربری یافته تخریب می‌شود، اظهار داشت: طی 5 سال گذشته گزارش‌ها نشان می‌دهد سالانه 10 هزار هکتار از اراضی غیرمجاز تغییر کاربری یافته تخریب می‌شود. وی افزود: یکی از گام‌های خوبی که در این سال‌ها برداشته شده سرعت رسیدگی به پرونده‌های تغییر کاربری است به طوری که در گذشته رسیدگی به این پرونده‌ها بیش از یک سال طول می‌کشید اما هم‌اکنون این زمان به 3 ماه تقلیل یافته است. افشار با اشاره به راه‌اندازی سامانه 131 و گشت‌های ویژه گفت: با راه‌اندازی این سامانه اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز سریع و حتی در مواردی طی یک هفته توسط گزارش‌هایی که مردم به سازمان می‌دهند شناسایی و با آنها برخورد می‌شود. رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: در سال 94-93 تغییر کاربری اراضی کشاورزی به کمتر از 5 هزار هکتار رسیده و از نظر میزان تخلف 40 درصد کاهش داشته‌ایم. افشار خاطرنشان کرد: گزارش‌های گوناگونی از طریق تماس با سامانه 131 به این سازمان در مناطق گوناگون از جمله دماوند، کلاردشت، جلگه مازندران و فارس درباره تغییر کاربری به ما رسیده است.  وی بیان داشت: سازمان امور اراضی به عنوان دبیرخانه کارگروه مبارزه با زمین‌خواری کشور است و ما اطلاعات همه زمین‌خواری‌های همه دستگاه‌ها را پیگیری کرده و به دستگاه‌های مربوط اطلاع می‌دهیم.
 


Page Generated in 0/0055 sec