printlogo


کد خبر: 150482تاریخ: 1394/9/26 00:00
اخبار

عابدینی به المپیک ریو نزدیک‌تر شد
شمشیرباز تیم ‌ملی ایران با صعود در جدول رده‌بندی جهانی یک گام دیگر به حضور در المپیک ریو نزدیک‌تر شد. بعد از پایان مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا، رده‌بندی جهانی شمشیربازی اعلام شد و سابریست تیم ‌ملی موفق شد در این رده‌بندی صعود کند. مجتبی عابدینی که در جایزه بزرگ آمریکا به جدول 32 نفره صعود کرد، با شکست برابر حریف روس خود از راهیابی به جمع 16 شمشیرباز برتر جهان باز ماند. با این حال عابدینی در جدیدترین رده‌بندی جهانی به جایگاه هجدهم صعود کرد. او که هم‌اکنون
82 امتیازی است پیش از این در رده بیست‌و‌دوم قرار داشت. با توجه به اینکه
14 شمشیرباز برتر رده‌بندی فدراسیون جهانی راهی المپیک ریو می‌شوند، شانس مجتبی عابدینی برای حضور در المپیک 2016 ریو افزایش یافت. شانس دیگری که عابدینی برای المپیکی شدن دارد این موضوع است که با توجه به این رده‌بندی تنها 2 شمشیرباز از یک کشور به المپیک صعود می‌کنند بنابراین اگر در بین 14 نفر برتر بیشتر از دو شمشیرباز از یک کشور حضور داشته باشند سهمیه به شمشیرباز بعدی رنکینگ تعلق می‌گیرد.دو شمشیرباز دیگر ایران که در جایزه بزرگ آمریکا حضور داشتند در این رنکینگ سقوط کردند. علی پاکدامن با یک پله سقوط در جایگاه بیست‌ونهم قرار گرفت و محمد رهبری نیز از رده چهلم به رده چهل و یکم رسید. پاکدامن و رهبری در جایزه بزرگ آمریکا به ترتیب چهل و هشتم و چهل و یکم شدند.

توقف چارلتون با گوچی
چارلتون به همراه بازیکن ایرانی‌اش برابر بولتون با نتیجه 2-2 متوقف شد.در هفته بیست و یکم چمپیونزشیپ انگلیس، تیم فوتبال چارلتون با حضور رضا قوچان‌نژاد برابر بولتون به تساوی 2-2 دست یافت.در دقیقه یک بازی، آدمولا لوکمن دروازه بولتون را باز کرد. او در دقیقه 26 نیز برای چارلتون گلزنی کرد اما امیل هسکی و جوش ولا در نیمه نخست، گل‌های خورده را جبران کردند.در نیمه دوم، توپی از خط دروازه‌ها رد نشد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. قوچان‌نژاد در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و 90 دقیقه بازی کرد. چارلتون با 18 امتیاز در جایگاه بیست و دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

چراغ سبز زیدان به رئال مادرید
رسانه‌های اسپانیایی از آمادگی زین‌الدین زیدان برای برعهده گرفتن هدایت رئال مادرید و جانشینی رافائل بنیتس خبر دادند. بنیتس وضعیت خوبی در رئال ندارد و نتایج ضعیفی که به دست آورده، باعث شده هر لحظه احتمال اخراج او وجود داشته باشد. اگر بنیتس در فصل جاری از مربیگری در رئال مادرید اخراج شود، چه گزینه‌ای بیشترین شانس را برای جانشینی او دارد؟ روزنامه‌های آ.اس و مارکای اسپانیا، از آمادگی زین‌الدین زیدان برای برعهده گرفتن هدایت کهکشانی‌ها سخن به میان آوردند و تاکید کردند اسطوره فوتبال فرانسه، به سران رئال چراغ سبز نشان داده و آماده است هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. روزنامه آ.اس به نقل از زیدان نوشت: سران باشگاه رئال مادرید بر این باور هستند که من آماده مربیگری در رئال نیستم اما نظر آنها باعث ناامیدی من نمی‌شود.این سخنان زیدان به وضوح نشان می‌دهد او آماده مربیگری در رئال مادرید و انتخاب به عنوان جانشین بنیتس است. این ستاره فرانسوی در حال حاضر هدایت تیم دوم رئال را بر عهده دارد و به نوشته آ.اس، تنها حاضر است برای پیوستن به تیم نخست رئال مادرید از کاستیا کنار برود.

تلاش برای حضور کاپیتان در قطر
در حالی که کاروان امیدهای ایران از دهم دی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو راهی دوحه قطر می‌شود هنوز وضعیت حضور لژیونرهای تیم ملی در این رقابت‌ها مشخص نیست به خصوص وضعیت علیرضا جهانبخش کاپیتان امیدهای ایران. محمد خاکپور که حساب خاصی روی حضور جهانبخش، آزمون و عزت‌الهی در رقابت‌های پیش‌رو باز کرده با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت لیگ روسیه نگرانی از بابت آزمون و عزت‌الهی و کسب مجوز از باشگاه روستوف روسیه ندارد اما در این بین اولین رایزنی‌ها با باشگاه آلکمار برای در اختیار داشتن جهانبخش به بن‌بست خورد چون مدیر باشگاه هلندی در پاسخ به درخواست فدراسیون مدعی شده خودشان به ملی‌پوش ایرانی نیاز دارند و نمی‌توانند مجوز دوری طولانی‌مدت جهانبخش را صادر کنند چون ون دن بروم سرمربی آلکمار از جهانبخش در برنامه‌های اصلی‌اش سود می‌برد. طبق برنامه الکمار همزمان با  رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک باید در لیگ برتر هلند 3 بازی حساس برگزار کند به همین خاطر باشگاه از آنجا که رقابت‌های تیم امید در تقویم فیفا گنجانده نشده نمی‌تواند اجازه حضور به جهانبخش در قطر را بدهد.


Page Generated in 0/0063 sec