printlogo


کد خبر: 150505تاریخ: 1394/9/26 00:00
اخبار

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه «من و دوست اربعینی‌ام»
 مهلت دریافت آثار مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» که به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان تا ۲۶ آذرماه (امروز) تمدید شد. به گزارش نسیم، فرصت ارسال آثار به این پویش مردمی در حالی تمدید می‌شود که تعداد دنبال‌کنندگان (فالوور) صفحه این پویش در آستانه رسیدن به 40 هزار نفر است و تاکنون بیش 450 عکس در این صفحه بارگذاری شده است. این تصاویر از میان بیش از یکهزار اثر ارسالی انتخاب شده‌اند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه تا 30 آذرماه مهلت دارند در معرض نظرات مخاطبان باشند و در مرحله بعد 12 اثری که بیشترین لایک مردمی را کسب کرده‌ باشد به مرحله دوم این مسابقه راه پیدا می‌کنند. تاکنون چهره‌هایی مانند فریبا نادری (بازیگر)، هادی مقدم‌دوست (نویسنده و کارگردان)، حسین طاهری (مداح)، ارسلان قاسمی (بازیگر) و امید مهدی‌نژاد (شاعر، روزنامه‌نگار و طنزپرداز) به این پویش مردمی پیوسته‌اند. علاقه‌مندان تا پایان روز پنجشنبه 26 آذرماه فرصت دارند آثار خود را به نشانی  telegram.me/arbaeen_selfi  ارسال کنند. در مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» که در قالب پویش مردمی «عشاق‌الحسین» برگزار شد، زائران اربعین حسینی با میزبان عراقی یا دوستان غیرایرانی خود عکس سلفی می‌گرفتند تا گوشه‌هایی از تجمع عظیم اربعین حسینی به ثبت برسد.

جایزه ۵۰ هزاردلاری برای کاریکاتور هولوکاست
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی از برگزاری یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در مشهد و جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری برای مسابقه کاریکاتور هولوکاست خبر داد. به گزارش مهر، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی درباره برگزاری یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران گفت: حکم دبیری این دوره از دوسالانه برای من صادر شده است و برنامه‌ریزی‌های آن بزودی با انتخاب شورای سیاست‌گذاری آغاز خواهد شد.  شجاعی زمان برگزاری این رویداد را آبان‌ماه سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: جزئیات برگزاری این دوسالانه پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری مشخص خواهد شد. این هنرمند درباره سرنوشت برگزاری دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست بیان کرد: این مسابقه خردادماه سال آینده با آثاری از کاریکاتوریست‌های ۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. شجاعی‌طباطبایی برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست را واکنشی به انتشار طرح توهین‌آمیز از پیامبر گرامی اسلام(ص) در نشریه شارلی‌ابدو بیان کرد.

بزرگداشت مرحوم شریفی‌راد در اکران خصوصی فیلم «پی ۲۲»
آیین اکران اختصاصی فیلم سینمایی
«پی ۲۲» با حضور عوامل فیلم و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در مجموعه فرهنگی - هنری سیدالشهدا(علیه‌السلام) برگزار شد. در این مراسم سردار سعید قاسمی، داوود حیدری، هادی ساعی، پیام اینانلویی و تعدادی از جانبازان دفاع مقدس، اهالی رسانه و...  حضور داشته و پوستر این فیلم را امضا کردند. ابتدای این مراسم نیز آیین بزرگداشتی به پاس سال‌ها تلاش بی‌شائبه مرحوم جواد شریفی‌راد در سینمای ایران و رشادت‌های او در سال‌های دفاع‌مقدس برگزار شد و با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، همرزمان مرحوم شریفی‌راد و عوامل فیلم سینمایی پی 22، از خانواده وی تقدیر به عمل آمد. گفتنی است فیلم سینمایی پی 22 با بازی امین حیایی، هادی ساعی، نسرین مقانلو، افسانه بایگان، پیام اینانلویی و... به کارگردانی حسین قاسمی جامی از روز 2 دی‌ماه در سینماهای کشور به نمایش در خواهد آمد.

آغاز نمایشگاه «پیشگامان هنرهای تجسمی»
نمایشگاه «پیشگامان هنرهای تجسمی» همراه با رونمایی از چند اثر مهم آغاز می‌شود. نمایشگاه «پیشگامان هنرهای تجسمی» جمعه 27 آذر ساعت 17 در آرت‌سنتر شماره 2 آغاز به کار کرده و در آن برای نخستین بار از بزرگ‌ترین مجسمه پرویز تناولی در ایران رونمایی خواهد شد. در نمایشگاه «پیشگامان هنرهای تجسمی» در آرت‌سنتر 2، 23 اثر از 24 هنرمند مطرح و نامدار عرصه هنرهای تجسمی ایران به نمایش درمی‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه حضور یک اثر مشترک از 2 هنرمند نسل اولی و نسل دومی است با عنوان «ریشه‌ها و شاخه‌ها» که از دو لته 2 در یک متری تشکیل شده است.  این نمایشگاه تا 17 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار همه‌روزه از ساعت 12 تا 21 به نشانی بلوار اندرزگو شمالی، شماره 145 باغ انجمن خوشنویسان مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0056 sec