printlogo


کد خبر: 150521تاریخ: 1394/9/28 00:00
روحانیت

جنایت ارتش نیجریه یک جنایت اسرائیلی بود
خطیب موقت تهران اقدام ارتش نیجریه در کشتار صدها نفر از شیعیان این کشور را یک جنایت صهیونیستی دانست. آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: جنایت هولناک‌تر از آن است که بتوان توصیف کرد، آمارها دقیق نیست اما به یقین می‌توانم بگویم صدها شیعه در این جنایت به خاک و خون کشیده شدند.  وی تأکید کرد: ساده‌اندیشانه است که دولت نیجریه بگوید اینها جلوی کاروان ارتش را گرفته بودند و ساده‌اندیش‌تر از دولت نیجریه کسانی هستند که این دروغ را باور می‌کنند. آنها صدها نفر را کشته و در گورهای دسته‌جمعی دفن کرده‌اند، حتی جنازه‌ها را به خانواده‌هایشان نیز تحویل ندادند که اینها یک جنایت صهیونیستی است.  آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دولت نیجریه بداند با این جنایت، آب به آسیاب وهابی‌های تکفیری، داعشی‌ها، بوکوحرام و رژیم جلاد صهیونیستی ریخته و جنایت فجیعی را مرتکب شده است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت نیجریه در گرداب افتاده است، خطاب به آنها گفت: ملک با کفر باقی می‌ماند اما با ظلم پایدار نخواهد بود و قطره قطره خون این شهدا شما را به زوال نزدیک‌تر می‌کند، از این شیطنت‌ها و جنایت‌ها دست بردارید.  وی با بیان اینکه مدام دست به شیعه‌کشی می‌زنند، شیخ ابراهیم زکزاکی را رهبر حرکت اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته در روز قدس، 3 پسر او را به شهادت رساندند و در این حادثه نیز تنها پسرش به شهادت رسید و خودش و همسرش هم مجروح شدند. پرونده کسانی که این جنایت را مرتکب شدند با پرونده صهیونیست‌ها گره خورده و خداوند عواقب وخیمی را برای آنها در نظر خواهد داشت.  

نباید «شهریه انگلیسی» گرفت
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نگرانی برخی درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی، گفت: تکلیف برای همه مشخص است که نباید پول‌های انگلیسی را بگیرند.  رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی خاطرنشان کرد: تکلیف ما مشخص است، هیچ‌وقت حق به‌خاطر کثرت باطل عقب نرفته است. همیشه حق در اقلیت بوده و کم بوده و از باطل نترسیده است. از اینکه آن طرف زیاد هستند و این طرف کم نباید ترسید بلکه حرف حق را باید زد، در حوزه هم حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت. اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.  وی با تاکید بر فضیلت مداحی افزود: گویندگان در منبرها جلسات خوبی دارند، مخصوصاً جلساتی که در محضر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود، جلسات مؤثر و مفیدی بوده است. از نقاط مثبت‌ هم نباید گذشت گویندگان و منبریان خیلی خوبی هم بوده‌اند و هستند و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را بازگو کرده‌اند اما بعضی‌ها را نباید نادیده گرفت که اجمالاً اشاره کردم.

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز پنجشنبه 26 آذرماه همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش فارس، داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا به‌وسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می‌توانند تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 2/10/94 جمعاً به مدت 7 روز در ساعات اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، 4 نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و 12قطعه عکس 4×6، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. چهره‌هایی چون آیت‌الله سیداحمد خاتمی، حجت‌الاسلام علی رازینی، آیت‌الله سیدابوالفضل میرمحمدی، حجت‌الاسلام موسوی‌تبریزی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در 2 روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کردند.  همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0060 sec