printlogo


کد خبر: 150522تاریخ: 1394/9/28 00:00
اخبار

علی لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان پیوست
علی لاریجانی به ائتلاف حداکثری اصولگرایان پیوست.  به گزارش تسنیم، علی لاریجانی بر همین مبنا، ائتلاف‌هایی را که سابقاً در آن حضور داشت منحل کرده است. گروه 4نفره‌ای که با حضور علی لاریجانی، آیت‌الله مقتدایی، علی اکبر ناطق نوری و علی‌اکبر ولایتی برای چند نوبت تشکیل جلسه داده بود، رسماً جلسات خود را پایان داد، خبری که آیت‌الله مقتدایی روز گذشته در گفت‌وگو با تسنیم آن را تایید کرد. علاوه بر علی لاریجانی، سایر چهره‌های شاخص اصولگرا نیز به ائتلاف نیروهای انقلاب پیوسته‌اند.

آمریکا پاسخ به آزمایش موشکی ایران را بررسی می‌کند
آمریکا اعلام کرد در حال بررسی پاسخ به آزمایش موشک بالستیک ایران است. به گزارش تسنیم، خبرگزاری رویترز چندی پیش به نقل از یک گزارش محرمانه سازمان ملل اعلام کرد شلیک موشک عماد ایران در ماه اکتبر نقض قطعنامه سازمان ملل است. سیدعباس عراقچی معاون امورحقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه نیز گفته بود آزمایش موشک عماد مسلما نقض برجام محسوب نمی‌شود.

فرار ظریف از مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا
جواد ظریف از توضیح درباره واکنش ایران در مقابل مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا طفره رفت. در حالی که مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا یک تحریم جدید اقتصادی و اجتماعی را علیه ایران اعمال می‌کند، جواد ظریف تاکنون نسبت به این تحریم واکنش مقتضی نشان نداده است. ظریف که برای شرکت در گفت‌وگوهای حل بحران سوریه در نیویورک به سر می‌برد، در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما درباره مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا درباره نحوه دریافت ویزای شهروندانی که قصد سفر به این کشور را دارند، گفت: درباره اجرای برجام اقداماتی که می‌تواند مخل اجرای برجام باشد مثل تصمیمی که در مجلس نمایندگان آمریکا درباره ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهایی که در واقع از رفع ویزا برخوردار هستند گرفته شده، بحث‌هایی شد.  آقای ظریف البته به همین اندازه بسنده کرد و توضیح نداد اساسا فارغ از موضوع برجام، ایران در مقابل این تحریم جدید چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

مصوبه شورای حکام تمام اتهامات علیه ایران را رسمیت بخشید
رئیس کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: مصوبه شورای حکام تمام اتهامات گذشته علیه ایران را رسمیت بخشید.  علیرضا زاکانی با اشاره به قطعنامه شورای حکام درباره پی‌ام‌دی به خبرگزاری بسیج گفت: در رابطه با قطعنامه ما باید از بسته شدن پرونده استقبال کنیم و این را مهم بدانیم چراکه بخشی از آن هوشمندی مقام معظم رهبری را در نامه‌ای که رئیس‌جمهور نوشتند نشان می‌دهد آنجا که رهبر انقلاب بسته شدن پی‌ام‌دی را شرط تغییر رآکتور اراک و خروج مواد از کشور عنوان کردند. زاکانی ادامه داد: ما معتقدیم این اتفاق از قبل هم پیش‌بینی می‌شد. بنده دو هفته قبل در یک سخنرانی اعلام کردم آنها حتما پی‌ام‌دی را خواهند بست.  وی در توضیح پیش‌بینی خود از این مساله بیان داشت: این یک گلوگاه است برای طرف مقابل و آنها برجام را به باز بودن پی‌ام‌دی ترجیح می‌دهند. لذا آنها ترجیح می‌دهند برجام حتما باشد اما پی‌ام‌دی بسته شود. نماینده مردم تهران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری بسیج به نحوه مواجهه شورای حکام با مساله پی‌ام‌دی اشاره کرد و گفت: آنها در بستن پی‌ام‌دی شیطنت کردند؛ هم در گزارش اولیه‌ای که آقای آمانو ارائه کرد بنده مکرر عرض کردم این سیاه‌ترین گزارشی بود که آژانس تاکنون ارائه کرده است و همه ادعاهای قبلی را دوباره تکرار کرد و هم در این قطعنامه که در بند هشتم آن شرایطی را طراحی کرده است که باز شدن مساله پی‌ام‌دی دوباره مهیا باشد.  وی ادامه داد: گزارش سیاه آژانس علیه ایران توسط قطعنامه اخیر شورای حکام تایید شده و عملا همه اتهامات گذشته علیه ایران را که در نامه آمانو هم اشاره شده رسمیت بخشیده است.  وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی می‌گویند کمیسیون ویژه برجام منحل شده و رسمیت ندارد، گفت: خیر اینطور نیست. کمیسیون ویژه برجام برای ارائه گزارش توسط صحن علنی مجلس شکل گرفت و گزارش مختصر اول خود را ارائه کرد و الان در حال گزارش تفصیلی خود است و طبق آیین‌نامه داخلی در حال ادامه کار است.
 


Page Generated in 0/0047 sec