printlogo


کد خبر: 150528تاریخ: 1394/9/28 00:00
اخبار

 تعرفه واردات میوه به روسیه صفر شد
وزیر دارایی روسیه گفت کشورش تعرفه‌های واردات محصولات کشاورزی و بویژه سبزیجات و میوه از ایران را کاهش خواهد داد یا لغو خواهد کرد. به گزارش تسنیم، آلکسی یولیوکایف در این‌باره افزود: تحریم‌های غرب موجب شده 2 کشور ایران و روسیه تصمیم بگیرند روابط تجاری خود را بیش از گذشته گسترش دهند. براساس بیانیه وزارت نظام دارایی روسیه، یولیکایف در حاشیه نشست گروه بازرگانی جهانی در کنیا، با محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار کرده است.


انار یلدا کیلویی 4500 تومان
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از تولید و بازار مناسب انار در آستانه شب یلدا خبر داد. ابوالقاسم حسن‌پور به ایسنا گفت: قیمت منطقی برای هر کیلوگرم از این محصول بسته به کیفیت آن باید از 1500 تا در نهایت 4500 تومان برای مصرف‌کنندگان باشد. وی اضافه کرد: با توجه به تولید، قیمت تمام شده انار و نرخ خرید محصول از باغدار، قیمت منطقی هر کیلوگرم انار درجه یک 4000 تا
4500 تومان است چراکه آن را از باغداران کیلویی 2500 تا 3000 تومان خریداری کرد‌ه‌اند. وی افزود: قیمت هر کیلوگرم انار درجه 2 و 3 باید در نهایت 3000 و 1500 تومان در بازار مصرف باشد در حالی که قیمت این محصول در بازار منطقی نیست و دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان باید نظارت خود را بر بازار اعمال کنند.


فروش رنو به ایران ۱۰ برابر شد
فروش شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به ایران در یازدهمین ماه 2015 میلادی با افزایش ۱۰ برابری نسبت به مدت مشابه پارسال روبه‌رو شد و به ۸۰۵۰ دستگاه رسید.  به گزارش تسنیم، فروش رنو به ایران در نوامبر 2014 برابر با 780 دستگاه اعلام شده بود. فروش رنو به ایران در نوامبر امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز 27 درصد رشد داشته است. این شرکت فرانسوی در ماه اکتبر 6300 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود. بر این اساس مجموع فروش رنوی فرانسه به ایران در 11 ماهه نخست 2015میلادی 38 هزار و 80 دستگاه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 32 درصدی داشته است.  رنو در 11 ماهه نخست سال 2014 بالغ بر 28 هزار و 780 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.


فرار برخی دولتی‌ها از مالیات
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی با تأکید بر اینکه برخی دولتی‌ها برای فرار از ارزش افزوده، خریدهای خود را توسط برخی شرکت‌ها می‌کنند،‌ گفت: به دلیل معافیت‌های مالیاتی و فرار از پرداخت آن، امکان قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و جایگزینی آن با مالیات وجود ندارد. علی عسگری که روز چهارشنبه مسؤولیت سازمان امور مالیاتی کشور را به تقوی‌نژاد سپرد، گفت: برخی بخش‌ها هنوز یا به نظام مالیاتی مراجعه نکرده یا به نوعی فرار مالیاتی دارند که باید شفاف شوند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بنگاه‌های بزرگ عمومی یا بنیادها مشمول مالیات هستند، گفت: بنیادها از قبل هم مالیات پرداخت می‌کردند به این شکل که شرکت‌های زیرمجموعه به‌عنوان مراودات مالی با نظام مالیاتی در ارتباط بودند اما خود بنیادها در حکم وزارتخانه‌ها بوده و فعالیت اقتصادی از خودشان ندارند. عسگری با انتقاد از فرار مالیاتی برخی دستگاه‌ها تأکید کرد: برخی شرکت‌ها یا اطلاعات درست به نظام مالیاتی نمی‌دهند یا با چند دفتر کار فعالیت می‌کنند که این موضوع باید در آینده شفاف شود. وی گفت: این مجموعه‌ها اکثراً خصوصی‌اند و کمتر دولتی‌ها از این اقدامات انجام می‌دهند، چرا که تحت قوانین دولتی هستند. مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ با تأکید بر اینکه برخی دولتی‌ها هم برای اینکه از زیر بار پرداخت مالیات فرار کنند، از طریق دیگر شرکت‌ها اقدام به خرید کرده یا از کارت بازرگانی دیگران استفاده می‌کنند، افزود: بنابراین این موضوعات باید در اقتصاد شفاف شود و نظام مالیاتی براساس کارکرد واقعی مالیات‌ستانی کند.


Page Generated in 0/0039 sec