printlogo


کد خبر: 150555تاریخ: 1394/9/28 00:00
اخبار

محکومیت جنایات نیجریه توسط شاعران انقلاب اسلامی
جمعی از شاعران کشور با صدور بیانیه‌ای جنایات اخیر علیه شیعیان در نیجریه را محکوم کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی شاعران فارسی‌زبان، متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا أَولِیاءَ الشَّیطانِ إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا (سوره نساء آیه ۷۶)
بار دیگر در پایان ایام حزن و اندوه حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و مقارن با روز شهادت امام رئوف حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء و در حین مراسم عزاداری شیعیان مظلوم و بی‌دفاع نیجریه، حادثه‌ای تلخ و تاسفبار بر پیشانی تاریخ نقش بست و در آستانه ماه ربیع‌الأول قلوب مؤمنین را در اقصی نقاط جهان اسلام داغدار نمود. یقین این جنایات و اقدامات وحشیانه و ددمنشانه با هدایت و حمایت مستقیم آل‌سعود و ‌داعش ملعون و با همراهی ایادی استکبار، آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب به وقوع پیوسته است و ان‌شاءالله نوید پایان‌بخش حکومت ظالمانه و مستکبرانه آل‌سعود بر منطقه حجاز خواهد بود، چرا که وعده الهی صدق است «ان الله لا یخلف المیعاد».  شاعران انقلاب اسلامی طبق وظیفه شرعی و انسانی خویش از آنجا که همواره مدافع مظلومان، محرومان و ستمدیدگان عالم بوده‌اند، ضمن طلب غفران الهی برای شهدای مظلوم نیجریه و تسلیت به خانواده‌های داغدارشان و اعلام حمایت قاطع از شیعیان مظلوم این کشور بویژه رهبر جنبش اسلامی ایشان علامه شیخ ابراهیم زکزاکی، خواستار آزادسازی فوری ایشان از چنگ ایادی استکبار و توقف هرگونه تجاوز و عملیات تروریستی بر ضد شیعیان نیجریه بوده و از مجامع بین‌المللی و محافل حقوق بشری تقاضا دارند هرچه سریع‌تر با عوامل این حادثه غیرانسانی و اندوهبار برخورد قاطع و جدی نمایند.
«إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ» (سوره حج آیه۳۸)

پدر شهید احمدی‌روشن در نشست خبری اکران‌های مردمی عمار:
ولایت فقیه، ایران را
از پیچ تاریخی نجات داد
حاج‌رحیم احمدی‌روشن در نخستین نشست خبری اکران‌های مردمی عمار گفت: خودم را کوچک‌ترین فردی می‌دانم که می‌تواند در این قالب به مردم خدمت کند. جشنواره عمار برای رسیدن به اهداف بلندش، مجاهدت لازم دارد. پدر شهید احمدی‌روشن درباره جنگ نرم افزود: دشمن از طریق جنگ نرم می‌خواهد فرهنگ خودش را به ما تحمیل و نفوذ کند و این مساله‌ای است که رهبر انقلاب در عرض یک ماه 70 بار مساله نفوذ را مطرح کردند.   حاج رحیم احمدی‌روشن افزود: متاسفانه در زمان فتنه 88 مردم را 2 دسته کردند؛ یک دسته طرفدار فتنه و دسته دیگر طرفدار ولایت و تمام زور خود را علیه نظام زدند اما در نهایت دیدید که به دست امام زمان(عج) و برکت خون شهدا، انقلاب پابرجا ماند.  وی با بیان این موضوع که اگر مردم منتظر بالادستی‌ها بودند، الان آمریکایی‌ها ایران را گرفته بودند، افزود: این ولایت فقیه بود که ایران را از پیچ تاریخی نجات داد.

واکنش خواننده پاپ
به کشتار مردم نیجریه
رضا صادقی نسبت به کشتار مسلمانان نیجریه ساکت نماند و این رخداد را به جهان و به انسانیت تسلیت گفت. این روزها فضای سردی بر رسانه‌های جهانی درباره جنایات دردناک نیجریه حاکم است و این در حالی است که پس از جنایت‌های تروریست‌ها در پاریس، نه تنها رسانه‌ها بلکه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای همدردی با کشته‌شدگان پروفایل‌های خود را به رنگ پرچم فرانسه درآورده بودند! در میان کشتار این روزهای نیجریه متاسفانه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنشی نداشتند اما در این میان رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ با انتشار مطلبی به این رخداد واکنش نشان داد.  صادقی در صفحه شخصی اینستاگرامش با انتشار عکسی از شیخ ابراهیم زکزاکی نوشت: «نمی‌فهمم این دنیاى امروزى رو، کاش یادمون نمی‌رفت اشرف مخلوقاتیم.... مسلموناى نیجریه و ظلمى که روا شد و دنیا سکوت کرده.... کشتن همه جا تقبیحه اما انگار بعضى جا‌ها انکار می‌شه.... فرانسه، نیجریه و هر جاى جهان ظلمى روا بشه دل به‌درد میاد و سوال که چرا؟ تسلیت به جهان که انسانیتش داره می‌میره».


Page Generated in 0/0072 sec