printlogo


کد خبر: 150556تاریخ: 1394/9/28 00:00
رویدادها

اعلام فروش فیلم‌های سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت
 در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های «محمد رسول‌الله(ص)»، انیمیشن «شاهزاده روم» و فیلم «شیفت شب» توانستند بیشترین مخاطب را به خود جذب کنند. این در حالی است که سینماهای کشور در این هفته با افت فروش مواجه بودند و این مساله گریبان فیلم‌های پرفروش را هم گرفته است، با این وجود فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» همچنان در صدر فروش قرار دارد و مبلغ فروش آن به 13 میلیارد و 437 میلیون تومان رسیده است.  انیمیشن ارزنده «شاهزاده روم» هم که از 13 آبان اکران شد، طی هفته گذشته فروش 271 میلیون و 524 هزار تومانی داشت و در مجموع به فروش  یک‌میلیارد و 797 میلیون تومان رسید. فیلم «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی طی هفته گذشته به فروش 131 میلیون و 260 هزار تومانی رسید و در مجموع توانست طی 14 روز اکران به فروش 481 میلیون و 540 هزار تومانی دست یابد. «پدر آن دیگری» یدالله صمدی هم طی هفته گذشته فروش 44 میلیون و 331 هزار تومانی داشت که در مجموع فروش این فیلم به 422 میلیون و 34 هزار تومان رسید. «جامه‌دران» حمیدرضا قطبی هم در هفته گذشته فروش 152 میلیون و 577 هزار تومانی داشت و در مجموع تاکنون به فروش 704 میلیون و 128 هزار تومان رسیده است. فیلم «ناهید» آیدا پناهنده هم طی هفته قبل به فروش 48 میلیون و 458 هزار تومانی رسید و با این رقم مجموع فروش این فیلم 163 میلیون و 390 هزار تومان شد. فیلم «بچگیتو فراموش نکن» ساخته جلال فاطمی فروش هفتگی 31 میلیون و 936 هزار تومان داشت و به فروش کلی 57 میلیون و 412 هزار تومانی رسید.  

اسامی نامزدهای اولیه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار اعلام شد
حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
میان نامزدهای اولیه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» حضور ندارد. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نامزدهای اولیه هشتاد و هشتمین دوره از رقابت‌های اسکار را اعلام کرد که فیلم‌های «برند عهد جدید» ساخته ژاکو ون دورمل، محصول مشترک فرانسه و بلژیک و لوکزامبورگ، فیلم «در آغوش گرفتن ابلیس» ساخته سیرو گوئراو از کشور کلمبیا، فیلم «یک جنگ» نماینده کشور دانمارک به کارگردانی توبیاس لیندهولم، فیلم «شمشیرباز» از کشور فنلاند به کارگردانی کلاوس هارو، فیلم«موستانگ» از کشور فرانسه ساخته دنیس گامز ارگوون به زبان ترکی، فیلم «هزارتوی دروغ‌ها» از کشور آلمان ساخته یولیو ریچارلی، فیلم «پسر سائول» از کشور مجارستان ساخته لازلو نمس، فیلم «زنده‌باد» از کشور ایرلند ساخته پدی بریتناچ، فیلم«ذیب» نماینده کشور اردن ساخته نجل ابونوار به‌عنوان نامزدهای اولیه این جایزه برگزیده شدند. 5 نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نیز روز 28 فوریه در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

دلیل حذف «جایزه موعود» از جشنواره «سینما حقیقت» چه بود؟
مدیر اجرایی نهمین جشنواره «سینما حقیقت» دلیل حذف «جایزه موعود» از این جشنواره را عدم ارائه فیلمی مرتبط با
امام زمان(عج) بین 74 فیلم راه‌یافته به مسابقه ملی عنوان کرد.  به گزارش فارس، شهنام صفاجو، مدیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» اظهار داشت: جایزه موعود به این دلیل که مراسم اختتامیه جشنواره امسال همزمان با سالروز تولد حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود به پیشنهاد دبیر جشنواره در نظر گرفته شد و در فراخوان جشنواره نهم آمد.  صفاجو تأکید کرد: شاید بین آثاری که متقاضی جشنواره نهم بودند آثاری با محوریت فرهنگ انتظار و مهدویت وجود داشته باشد اما همانطور که در فراخوان آمده است این جایزه قرار بود به اثر برگزیده از بین 74 فیلم راه یافته به مسابقه ملی اهدا شود و هیچ فیلمی با این رویکرد در بین آثار بخش مسابقه ملی وجود ندارد.

اجرای گروه موسیقی سنتی «شورا» در فرهنگسرای نیاوران
گروه موسیقی سنتی «شورا» بعد از انتشار آلبوم موسیقایی «مختوم» تازه‌ترین کنسرت خود را طی روزهای ۳۰ آذرماه و اول دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند.  در این کنسرت موسیقایی 4 قطعه بی‌کلام با نام‌های «پنجاه‌وهفت»، «مختوم»، «تخته‌بند» و «خدش» اجرا می‌شود. این در حالی است که مجید پوستی (سازهای کوبه‌ای)، محمدرضا پوستی عود، سیدامیر طاهری (سه‌تار)، سینا نصرتی (سه‌تار)، مهدی حقیقی‌بم (تار)، پویان منصوری‌ (تار) و میثم ستایش (کمانچه) اعضای گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0065 sec