عضو شورای رقابت با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در فضای اجباری حملونقل هوایی مسافری کشور بیمعنی است، گفت: متاسفانه تورم ۴۰ و ۵۰ درصدی به کارمند،کشاورز، کارگر و حتی افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تحمیل میشود. نادر قاضیپور در گفتوگو با تسنیم با تاکید بر اینکه زیرساختهای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در کشور فراهم نیست، افزود: اگر آزادسازی رقابت در نوع هواپیما، ارتقای امکانات، خدماتدهی مناسبتتر، پذیرایی با غذای گرم و... باشد، اقدام خیلی خوبی است. این در حالی است که الان تعداد پروازها انحصاری و محدود است و مسافر هیچ حق انتخابی ندارد. وی با بیان اینکه همه چیز در حملونقل هوایی برای مصرفکنندگان اجباری است، تصریح کرد: هواپیما همان هواپیمای قبل از آزادسازی است، وقتی ایرلاینها هواپیمای جدیدی را نیاوردهاند و سطح خدمات پایین بوده و تاخیرات پروازی همچنان افزایش مییابد، آزادسازی نرخها بیمعنی است. قاضیپور با اشاره به اینکه آزادسازی وقتی جواب میدهد که حقوق و دستمزدها شناور شود، تاکید کرد: متاسفانه تورم 40 و 50 درصدی به کارمند بدبخت، کشاورز بیچاره، کارگر و حتی افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تحمیل میشود؛ وقتی حقوق کارگران 700 هزار تومان است چطور قیمتها از جمله نرخ بلیت هواپیما را آزاد میکنند. وی با بیان اینکه آزادسازی زمانی معنی دارد که رفاه و امکانات باشد، گفت: «به یکی از مسؤولان کشورهای اروپایی گفتند شما که نفت ندارید چرا وزیر نفت دارید، جواب داد چرا شما وزیر رفاه دارید، ما هم وزیر نفت داریم». عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بنابراین آزادسازی نرخها بدون فراهم کردن امکانات، خدمات و هواپیماهای جدید هیچ معنی ندارد. قاضیپور پیشتر با اشاره به بررسی موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در جلسه دوشنبه هفته آینده به تسنیم گفته بود: متاسفانه مردم را آدم حساب نمیکنند و فقط میخواهند هزینههای زائد را با زور از مردم بگیرند. وی افزود: بنده با هرگونه افزایش قیمت در مقطع کنونی که حقوقها افزایش نیافته، رفاه تغییر نکرده و درآمد سرانه پایین است از جمله بلیت هواپیما صد درصد مخالفم. وی با بیان اینکه دوشنبه هفته جاری موضوع آزادسازی هواپیما در جلسه شورای رقابت طرح و بررسی میشود، تصریح کرد: اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدون فراهم کردن امکانات جدید، ارتقای سطح کیفی خدمات، هواپیماهای جدید، خدمات جدید و... بیمعنی است. وی ادامه داد: بهعنوان مثال پروازی چند ساعت تاخیر دارد اما یک نفر نمیآید از مردم عذرخواهی کند، بعدازظهر ساعت 18 زمان پرواز است اما شرکتهای هواپیمایی تا ساعت 12 شب مردم را در فرودگاه نگه میدارند و آخر سر هم میگویند پرواز کنسل شده است.بنابراین گزارش چندی پیش قرار بر این شد تا قیمت بلیت هواپیما درپی آزادسازی افزایش یابد اما با این موضوع مخالفت شد.