printlogo


کد خبر: 150585تاریخ: 1394/9/29 00:00
اخبار

اردوغان بدون اجازه اوباما نمی‌توانست هواپیمای روس را بزند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بدون اجازه آمریکایی‌ها دولت ترکیه نمی‌توانست هواپیمای سوخو24 روسیه را مورد هدف قرار دهد. سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی، رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران در جلسه مجمع عمومی این انجمن گفت: بهتر است ترکیه به اهداف استراتژیکی که چند سال قبل،  در قالب راهبرد ترکیه تنظیم و در آن به صراحت مشخص شده بود که این کشور هیچگونه تنشی با همسایه‌های خود نباید داشته باشد، پایبند باشد، اما متاسفانه هم‌اکنون درست در خلاف جهت آن اهداف راهبردی عمل می‌کند. صفوی با اشاره به اشغال نظامی قسمتی از کشور عراق توسط ترکیه و ضرورت تجدید نظر دولتمردان ترکیه در روابط خود با همسایگان گفت: به نظر می‌رسد دولت ترکیه باید در رابطه با همسایگان خود تجدید نظر کند، نه ملت عراق و نه عشایر غیور و گروه‌های سیاسی عراق نمی‌پذیرند که کشورشان در اشغال ترکیه باشد و این موضوع نیز یکی دیگر از خطاهای استراتژیک دولت ترکیه است. صفوی ادامه داد: نگاه ما به مسائل، ریشه‌ای و عمیق است. بدون شک، بدون اجازه آمریکایی‌ها دولت ترکیه نمی‌توانست هواپیمای سوخو 24 روسیه را مورد هدف قرار دهد و در این موضوع هماهنگی وجود داشته است.

تکذیب یک تکذیبیه درباره لاریجانی از زبان مصباحی‌مقدم
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای علی لاریجانی تکذیبیه رسانه‌ها درباره پیوستنش به شورای ائتلاف اصولگرایان را تکذیب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بنده تکذیبیه‌ای را امروز در یکی از روزنامه‌ها دیدم مبنی بر اینکه آقای لاریجانی به شورای ائتلاف اصولگرایان نپیوسته‌ است، لذا در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام این تکذیبیه را به آقای علی لاریجانی نشان دادم. وی ادامه داد: آقای لاریجانی این تکذیبیه را قبول نداشت؛ یعنی به‌عبارت دیگر آقای لاریجانی همچنان بر عهد خود در پیوستن به شورای ائتلاف اصولگرایان پایبند است؛ لذا آن تکذیبیه را تکذیب می‌کند. مصباحی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: من در جلسه [دیروز] مجمع تشخیص به آقای لاریجانی گفتم: «این را بگویید که تکذیب کنند» و او هم قبول داشت.

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی
فرآیند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته 28 آذرماه آغاز شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، اولین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت 16:30 دیروز به پایان رسید و 845 نفر برای این انتخابات ثبت‌نام کردند که پرونده 421 نفر از این افراد تکمیل شد.  در پایان اولین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس، فرماندار تهران اعلام کرد که 82 نفر در حوزه انتخابیه تهران داوطلب کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شدند.

اخبار روز سوم ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان
در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله تسخیری با مراجعه به وزارت کشور برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت‌نام کرد.
به گزارش ایسنا،  سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور از ساعت 8 صبح دیروز آغاز شد، که در اولین ساعات این روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری، آیت‌الله تسخیری برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه تهران در این انتخابات ثبت‌نام کرد. حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی شاهرودی، پسر آیت‌الله شاهرودی روز گذشته با حضور در فرمانداری قم به نمایندگی از آیت‌الله شاهرودی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه مشهد ثبت‌نام کرد. آیت‌الله شاهرودی از حوزه انتخابیه مشهد کاندیدا خواهد شد.  همچنین نماینده آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز با حضور در فرمانداری مشهد به نمایندگی از آیت‌الله علم‌الهدی برای ثبت‌نام وی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی در انتخابات خبرگان اقدام کرد. سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات نیز دیروز از حوزه انتخابیه تهران برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec