printlogo


کد خبر: 150593تاریخ: 1394/9/29 00:00
نفت

 قیمت نفت کمتر از ۳۰ دلار می‌شود
در اقتصاد کشور پیش‌بینی کاهش قیمت نفت به کمتر از 60 دلار نمی‌شد اما اکنون قیمت نفت به 30 دلار رسیده و پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش قیمت این محصول به کمتر از 30 دلار است. به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در نشست مدیران جهاد کشاورزی یادآور شد: کشورهای تولیدکننده نفت در شرایط فعلی و با کاهش قیمت این محصول آسیب‌های جدی می‌بینند به‌طوری که اگر اقتصاد با 100 دلار تنظیم شده باشد برگشت به 30 دلار کار راحتی نیست. معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: در برخی از بخش‌ها از جمله کشاورزی در
6 ماه اول سال جاری رشد اقتصادی داشته‌ایم و این‌ بخش‌ها توانسته‌اند رشد اقتصادی کشور را حفظ کنند. وی گفت: در بودجه سال 95 درباره بانک‌ها و اصلاح شاخص‌های آنها نگاه جدی شده زیرا برای رونق اقتصاد کشور اصلاح سیستم بانکی بسیار مهم است. معاون اول رئیس‌جمهور درباره معوقات دولت خاطرنشان کرد: دولت به بخش‌های مختلف خصوصی بدهکار است به طوری که علاوه بر 380 هزار میلیارد تومان، وزارت نفت نیز 50 میلیارد دلار به بانک مرکزی و نظام بانکی کشور بدهی دارد. جهانگیری یادآور شد به هر حال راه غلطی طی شده و چاره‌ای جز اصلاح آن وجود ندارد.


افت ۴۱۳ واحدی شاخص‌ بورس تهران
بازار سهام دیروز در حالی با درجا زدن نماگرهای منتخب خود روبه‌رو بود که با تداوم افت قیمت جهانی نفت، در آخرین موعد سررسید تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها شاهد عرضه‌های کور در برابر تقاضای کم‌رمق بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افت 413 واحدی به رقم 61 هزار و 734 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 96 واحد کاهش عدد 9 هزار و 515 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 651 واحد کاهش به عدد 67 هزار و 559 واحد رضایت داد، شاخص بازار اول اما در حالی با افت 356 واحدی به رقم 42 هزار و 375 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 512 واحد کاهش به عدد 139 هزار و 823 واحد دست یافت. همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات خود با 8 واحد افت به عدد 676 واحد دست یافت. براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران از 122 میلیاد تومان فراتر رفت  که ناشی از دست به دست شدن 420 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 32 هزار و 455 نوبت خرید و فروش بود.


هندوانه‌ها را احتکار کرده‌اند
تولید هندوانه برای شب یلدا بیش از نیاز است و هیچ کمبودی وجود ندارد اما عده‌ای در این ایام اقدام به احتکار این محصول می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی باید با آنها برخورد کنند.  حسن خدنگی، مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت:‌ در تولید هندوانه هیچ مشکلی وجود ندارد و برای شب یلدا بیش از 150 هزار تن از این محصول تولید شده است که بیش از نیاز کشور است.  وی افزود: تگرگ منطقه میناب خسارت چندانی به هندوانه تولید شده نزد و هم‌اکنون براساس آخرین آمار و ارزیابی صورت گرفته وضعیت تولید هندوانه در این منطقه و مناطق دیگر کشور مناسب ارزیابی می‌شود و مشکلی وجود ندارد.  خدنگی با بیان اینکه قیمت منطقی برای هر کیلوگرم هندوانه در بازار مصرف با توجه به هزینه‌های تولیدی، در بازار حدود 2000 تا 2500 تومان است، گفت: آخرین قیمتی که از هر کیلوگرم هندوانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استخراج شد حدود 2300 تومان بود که به نظر می‌رسد این قیمت برای هندوانه در این ایام منطقی باشد اما برخی این محصول را احتکار می‌کنند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند.


برق سال آینده گران می‌شود
مدیرعامل توانیر از برنامه افزایش قیمت برق در سال آینده خبر داد. آرش کردی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: افزایش قیمت برق برای سال آینده در حال حاضر در سطح یک طرح در وزارت نیرو و هیات دولت مطرح شده، اما طبیعی است این افزایش قیمت صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه هرساله در حوزه خدمات افزایش قیمت صورت می‌گیرد، افزود: صنعت برق نیز از این مساله مستثنا نخواهد بود و براساس مکاتبات صورت گرفته احتمال افزایش قیمت برق برای سال آینده وجود دارد. وی درباره تعامل توانیر با بخش خصوصی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر بخش خصوصی بخواهد برای صادرات قرار‌دادی را منعقد کند به لحاظ فنی و تکنیکی تا جایی که قوانین ما اجازه دهد آنها را حمایت می‌کنیم.


Page Generated in 0/0066 sec