printlogo


کد خبر: 150614تاریخ: 1394/9/29 00:00
اخبار

ترجمه «خاطرات حاج قاسم» به زبان عربی
اکبری مزدآبادی، مدیر انتشارات یا زهرا گفت: ترجمه عربی کتاب «خاطرات حاج ‌قاسم» در حال اتمام است. به گزارش نسیم، علی‌اکبری مزدآبادی، مدیر انتشارات یا زهرا درباره کتاب «خاطران حاج قاسم» گفت: کتاب در حال ترجمه به زبان عربی است و بعد از اتمام ترجمه در کشورهای منطقه توزیع خواهد شد. وی افزود: تعداد سری چاپ‌های ما 5 هزار تایی است و امیدواریم همان طور که در داخل کشور کتاب مورد استقبال قرار گرفت در خارج از کشور هم همین طور باشد. مدیر انتشارات یازهرا درباره استقبال از این کتاب در داخل کشور گفت: چاپ‌های هفتم و هشتم الان در چاپخانه است و با این چاپ‌ها می‌توانم بگویم که 40 هزار نسخه از کتاب منتشر شده است.

حاتمی‌کیا برای «چشم جنگ» به جشنواره سینما حقیقت رفت
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سرشناس سینمای ایران برای شرکت در نمایش افتتاحیه‌ فیلم مستند «چشم جنگ» به کارگردانی پسرش به جشنواره سینما حقیقت آمد. «چشم جنگ» عنوان فیلم مستند یوسف حاتمی‌کیاست که با همکاری «مهدی برجیان» کارگردانی کرده و در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت رونمایی شد.  این فیلم، مستندی درباره‌ «سعید صادقی» عکاس جنگ است که ابراهیم حاتمی‌کیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

فراخوان اکران مردمی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در آستانه برگزاری ششمین دوره این رویداد فرهنگی، طی فراخوانی ضمن تقدیر از همه کسانی که تاکنون بار اکران‌های مردمی را بی‌هیچ چشمداشتی بر دوش کشیده‌اند از عموم مردم، فعالان فرهنگی، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب حوزه علمیه، ائمه جماعت مساجد و هر کسی که امکان نمایش فیلم‌ها برای مردم را دارد دعوت می‌کند، با مشارکت در اکران‌های مردمی جشنواره، یاریگر فیلمسازان سینمای انقلاب اسلامی باشند. تمام فعالان فرهنگی، نیروهای خودجوش مردمی و اقشار مختلف  می‌توانند از طریق مراجعه به تارنمای
 AmmarFilm.ir  به‌عنوان اکران‌کننده جشنواره ثبت‌نام کنند. همچنین کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند با ارسال نام شهر خود به همراه عبارت «درخواست اکران» به سامانه پیامکی 30001801 به جمع اکران‌کنندگان جشنواره خواهند پیوست.

«هفت» زنده می‌شود
برنامه سینمایی «هفت» در ایام برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به صورت زنده روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود.  برنامه «هفت» به تهیه‌کنندگی و اجرای بهروز افخمی که هر جمعه شب از شبکه 3 سیما پخش می‌شود در ایام سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر قرار است در کاخ جشنواره هم استودیوی سیار کوچکی داشته باشد. در حال حاضر لوکیشن اصلی برنامه «هفت» در محل برج میلاد قرار دارد و قرار است در ایام جشنواره فیلم فجر این برنامه استودیوی سیار و کوچکی در لابی کاخ جشنواره داشته باشد تا بتواند گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی را از سی‌وچهارمین جشنواره فجر تهیه کند.

رمان «جاده جنگ» به «گذرگاه» رسید
منصور انوری از انتشار جلد هشتم رمان «جاده جنگ» و مجموعه 2 جلدی «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» خبر داد و گفت: بخش دوم رمان جاده جنگ با عنوان موقت «گذرگاه» تالیف می‌شود. به گزارش فارس، این نویسنده در این باره اظهار داشت: جلد هفتم این رمان چند ماهی است منتشر شده و بزودی انتشارات سوره مهر جلد هشتم و نهم رمان «جاده جنگ» را روانه بازار کتاب می‌کند.  انوری در ادامه با بیان اینکه نگارش جلد دوازدهم رمان تازه شروع شده، ابراز داشت: در واقع جلد دوازدهم یا بخش دوم «جاده جنگ» که به مقطع تاریخی دیگری می‌پردازد با عنوان «گذرگاه» آغاز شده است.  به گفته وی، جلد دهم در ابتدای واقعه 15 خرداد و بعد از هجوم به مدرسه فیضیه به پایان رسید و جلد 11 و دوازدهم حول محور واقعه 15 خرداد 52 است. منصور انوری بخش دوم رمان «جاده جنگ» را نیز دارای حدود 600 عنوان مطرح کرد و افزود: جلد هشتم و نهم به همراه مجموعه 2 جلدی از عشق‌آباد تا عشق‌آباد بزودی از سوی سوره مهر منتشر می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec