printlogo


کد خبر: 150615تاریخ: 1394/9/29 00:00
رویدادها

ضبط خاطرات همسر شهید همدانی از دوران زندگی با حبیب سپاه
حمید حسام از آغاز ضبط خاطرات همسر شهید همدانی از دوران زندگی با این شهید خبر داد و گفت: ‌این کتاب خاطرات بیانگر وقایعی از زندگی شهید است که در دیگر کتاب‌های خاطرات از شهید همدانی کمتر از آن سخن به میان آمده است. به گزارش تسنیم، حمید حسام، نویسنده این کتاب از آغاز نگارش خاطرات همسر شهید همدانی به پیشنهاد همسر شهید خبر داد و گفت:‌ جلسات ضبط خاطرات آغاز شده و قرار است در چند بخش از خاطرات دوران کودکی تا ازدواج با وی و دوران مبارزات قبل از انقلاب شهید همدانی و... روایت شود. وی ادامه داد: همچنین خاطرات از سال‌های 56 تا سال‌های مسؤولیت در دوران دفاع‌مقدس،‌ دوران پس از دفاع‌مقدس،‌ حضور در جبهه مقاومت سوریه و... نیز به طور مفصل بیان خواهد شد. در این خاطرات زاویه زیبایی از زندگی شهید همدانی در حال گشوده شدن است،‌ اطلاعاتی که پیش از این در قالب خاطرات شهید همدانی منتشر شده بیشتر ناظر بر فضای جهاد و مبارزات بوده است‌ اما نگاه او به مسائل خانوادگی‌، سبک زندگی‌، اخلاق و... در خاطرات همسرش ملموس‌تر است.

سفر «آن بیست‌وسه نفر» به عراق
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس از ترجمه کتاب «آن بیست‌وسه نفر» به زبان عربی و توزیع آن در کشورهای عرب‌زبان خبر داد.  به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس از ترجمه چند کتاب شاخص در حوزه دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: ترجمه کتاب «آن بیست‌وسه نفر»، نوشته احمد یوسف‌زاده به زبان عربی به اتمام رسیده و در دست انتشار بوده و قرار است این ترجمه در کشورهای همسایه توزیع شود. وی ادامه داد: همچنین قرار است این کتاب به زبان‌های روسی، ترکی آذربایجانی و هندی نیز برگردانده شود. «آن بیست‌وسه نفر» نوشته احمد یوسف‌زاده شامل خاطرات نویسنده از روزهای اسارت در عراق است. کتاب داستان اسارت 23 نوجوان ایرانی در مقابله با رژیم بعث است که از شرح و توصیف خانواده نویسنده در کرمان آغاز می‌شود تا به خاطرات جبهه می‌انجامد.

انتشار کتاب
«موفقیت‌شناسی دفاع‌مقدس»
کتاب «موفقیت‌شناسی دفاع‌مقدس» نوشته محمدعلی نژادیان توسط انتشارات کارآفرینان بزرگ منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب به بهانه بازگشت پیکر غواص‌های عملیات کربلای ۴ به کشور نوشته شده است. کتاب «موفقیت‌شناسی دفاع‌مقدس» به غیر از بخش سخن نخست که «جنبش شهدای غواص، یک عملیات فرهنگی بزرگ و موفق در عصر حاضر است» عنوان آن است، شامل ۷ فصل می‌شود که به ترتیب عبارتند از: دلنوشته‌های محمدعلی نژادیان، موفقیت‌شناسی، تاریخ‌شناسی، خلاصه‌ای از تاریخچه دفاع‌مقدس، ماجرای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ به روایت برخی مسؤولان و فرماندهان، شناسایی واژه‌های کلیدی در موفقیت‌شناسی دفاع‌مقدس و عملیات‌های فرهنگی که امروز باید انجام شود.

برپایی نمایشگاهی به مناسبت
هفته مولانا
به مناسبت هفته مولانا نمایشگاهی از آرش فنائیان در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. به گزارش فارس، نگارخانه استاد «میرمیران» همزمان با هفته بزرگداشت مولانا به مدت یک هفته نمایشگاهی در قالب اینستالیشن به کارگردانی و طراحی آرش فنائیان برگزار می‌کند و میزبان اثری با عنوان «رومی» در قالب هنر فقیر
(Arte Povera) خواهد بود. گفتنی است، اصطلاح هنر فقیر در وصف گروهی از هنرمندان ایتالیایی ساخته شد که با ساده‌ترین وسایل، آثار شاعرانه‌ای بر پایه وقایع زندگی روزمره خلق می‌کردند. این نمایشگاه تا 4 دی در خانه هنرمندان ادامه خواهد داشت.

کارتنخوابی که اثرش در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت
ژان ماری، نویسنده کتاب «زندگی من به‌عنوان یک کارتنخواب» با نگارش داستان زندگی‌اش به فهرست پرفروش‌ترین نویسندگان راه یافت. به گزارش مهر به نقل از نکست شارک، ژان ماری در این کتاب روایتی از ۲۷ خیابانگردی و کارتنخوابی‌اش را شفاف و بی‌پرده با مخاطبانش در میان گذاشته است. به اعتقاد کارشناسان و منتقدان این کتاب که تا امروز بیش از ۵۰ هزار نسخه از آن فروخته شده یکی از بهترین آثاری است که تاکنون درباره افراد بی‌خانمان و گداهایی که  در خیابان‌های پاریس زندگی می‌کنند، منتشر شده است.


Page Generated in 0/0059 sec