printlogo


کد خبر: 150626تاریخ: 1394/9/29 00:00
چهارگوشه

تظاهرات عراقی‌ها
در حمایت از شیخ زکزاکی
صدها تن از مردم شهرستان الخالص در استان دیالی برای حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و محکوم کردن اقدامات نیروهای امنیتی نیجریه که ریختن خون مسلمانان را مباح می‌شمارند، تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در این تظاهرات عکس‌هایی از شیخ زکزاکی در دست داشتند و از جامعه بین‌الملل خواستند برای پایان دادن به کشتار دسته‌جمعی شنیعی که در نیجریه علیه محبان اهل بیت علیهم‌السلام رخ می‌دهد مداخله کنند. پیش‌تر مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق خواهان برگزاری تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه شد.

کشته شدن 20 سرباز عراقی
در حملات آمریکا
منابع امنیتی عراقی از کشته شدن بیش از 20 سرباز عراقی و زخمی شدن 37 تن دیگر در حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به یکی از پایگاه‌های نیروهای عراقی در جنوب فلوجه خبر دادند.  این حمله ائتلاف ضدداعش آمریکا در منطقه‌ای رخ داد که صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای عراقی و داعش بود. تعدادی از افسران تیپ 55 ارتش عراق نیز در بین کشته شدگان هستند. ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرده احتمالا یک حمله اشتباهی ائتلاف روز جمعه به کشته شدن چند سرباز عراقی منجر شده است.

129 شهید از آغاز انتفاضه قدس
روز جمعه درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در بخش‌های مختلف کرانه باختری و شرق نوار غزه رخ داد. در این درگیری‌ها 3 جوان فلسطینی شهید و نزدیک به 100 نفر دیگر زخمی شدند.  به این ترتیب تعداد شهدای انتفاضه قدس که از اول اکتبر آغاز شده، تا روز شنبه در هشتادمین روز خود به 129 تن رسید که 29 کودک و 6 زن در میان آنها وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان ناشی از گلوله جنگی، پلاستیکی و انواع گازهای اشک‌آور و سمی به 14680 نفر رسیده است.

توقف روابط پارلمانی روسیه با ترکیه
رئیس کمیته بین‌الملل مجلس اعلای روسیه اعلام کرد به دنبال سرنگونی جنگنده سوخو24 روسیه توسط ترکیه، مسکو روابط پارلمانی‌اش را با آنکارا قطع می‌کند.   وی افزود: مجلس اعلای روسیه چنین تصمیمی را گرفته، چرا که هیچ امتیاز و مزیتی در برقراری رابطه با ترکیه تا زمانی که «نمایندگان و قانونگذاران ترکیه‌ای بدون فکر و متعصبانه از مواضع اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور پشتیبانی می‌کنند» وجود ندارد پیش از این نیز «مجلس دومای دولتی» روسیه تماس‌ها و ارتباط با مجلس ترکیه را به حالت تعلیق درآورده بود.

اسراف 17 میلیارد دلاری آمریکا در افغانستان
براساس گزارش جدیدی، دولت آمریکا دست‌کم 17 میلیارد دلار از پول مالیات‌دهندگان را در افغانستان برای پروژه‌های متعدد هدر کرده است؛ پروژه‌هایی که هرگز آغاز نشده یا به دلیل بی‌کفایتی یا عدم نگهداری در این کشور جنگ‌زده محکوم به شکست شده‌اند. اگرچه پای بسیاری از نهادهای آمریکایی در این طرح‌ها دیده می‌شود اما این گزارش تاکید دارد که وزارت دفاع آمریکا تنها مسؤول اتلاف هزینه‌هاست.
 


Page Generated in 0/0049 sec