printlogo


کد خبر: 150645تاریخ: 1394/9/30 00:00
واکنش

آمریکا زیر برجام خواهد زد
به‌رغم اینکه برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جریان مذاکرات، دغدغه‌های حزبی و جناحی خود را با آمریکایی‌ها در میان می‌گذاشتند و توافق را به برنامه‌های انتخاباتی خود در سال 1394 گره زده بودند؛ اما مذاکرات هسته‌ای از آنجا که بر سر حقوق ملی مردم ایران انجام می‌شد توانست به یک موضوع ملی تبدیل شود. به همین دلیل آثار و تبعات این مذاکرات و سرنوشت برجام به موضوعی تبدیل شد که تقریبا همه طیف‌های جامعه را درگیر خوده کرده است. رفتار خصمانه دولت آمریکا در مصوبه اخیر محدودیت سفر مسافران ایران به آمریکا نیز باعث واکنش‌های مختلفی شد. حسین دهباشی، کارگردان فیلم تلویزیونی حسن روحانی نیز در واکنش به این اقدام آمریکایی‌ها پیش‌بینی کرد آنها زیر برجام
می زنند. وی نوشت: زیر میز برجام هم خواهند زد نه الآن البته وقتی آخرین ذره از اورانیوم از ایران خارج شد... به گزارش «وطن امروز»، متن نوشته حسین دهباشی درباره اقدام باراک اوباما بدین شرح است:   نشان به نشانی امضای اوباما بر حاشیه قانون نابودکننده صنعت ایرانگردی کشورمان که زیر میز برجام هم خواهند زد نه الآن البته وقتی آخرین ذره از اورانیوم از ایران خارج شد و قلب نیروگاه اراک از جا درآمد و آخرین سانتریفیوژ که از چرخش ایستاد، هیهات که حتی نخواهند گذاشت چرخ زندگی مردم ما بچرخد... .

کاش وزارت امور خارجه به اندازه اتحادیه اروپایی اعتراض می‌کرد
عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران تصریح کرد: قانون اخیر آمریکا در محدودیت سفر به ایران بند
۲۹ برجام را نقض کرده است و دولت اگر می‌خواهد به نامه رهبری عمل کند، باید فعالیت برجام را متوقف کند.فواد ایزدی با اشاره به قانون جدید آمریکا مبنی بر محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران، اظهار داشت: این قانون تحریم جدید علیه ایران و قطعاً نقض برجام است. استاد دانشگاه با اشاره به بند 29 برجام تصریح کرد: طبق متن برجام حتی سیاستی که بر تجارت و روابط اقتصادی بر ایران تأثیر منفی بگذارد، نباید اعمال شود. حال این سوال مطرح است که آیا قانون جدید آمریکا تأثیر منفی بر تجارت و روابط اقتصادی ما دارد یا خیر؟ کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکا در قانون جدید خود کشورها را اینگونه محدود کرده که بین سفر به ایران و رابطه تجاری با آن و سفر به آمریکا یکی را انتخاب کنند، گفت: با این قانون دیگر معلوم نیست آمریکا فعالان اقتصادی در حوزه بین‌الملل که با ایران رابطه دارند را به کشورش راه بدهد یا خیر! ایزدی با انتقاد از نحوه برخورد مسؤولان وزارت امور خارجه با قانون جدید آمریکا، اظهار داشت: کاش وزارت امور خارجه ما به اندازه اتحادیه اروپایی به قانون اخیر آمریکا اعتراض می‌کرد. نماینده اتحادیه اروپایی در واشنگتن اعتراض جدی‌تری به قانون آمریکا نسبت به وزارت خارجه ما داشت.

آقای ظریف حقوق مردم ضایع شد!
ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما واکنش دانشجویان را درپی داشت. به گزارش «وطن امروز»، واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به ظریف، وزیر امور خارجه پیرامون ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما اعلام کرد: تصویب و ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما رسما و عملا در تعارض با برجام بوده و به طور جدی ضایع‌کننده حقوق کشورمان است. در این نامه خطاب به جواد ظریف آمده است: تصویب و ابلاغ این قانون که رسما و عملا در تعارض با برجام است به طور جدی ضایع‌کننده حقوق کشورمان است چرا که پس از مذاکرات فراوان و کش‌وقوس‌های گوناگون و زحمات بی‌شائبه حضرتعالی و همکاران گرانقدرتان، سندی تحت عنوان برجام تهیه شده که اکنون آمریکا قانونی متعارض با این سند را تصویب کرده است. به نوعی باید گفت این قانون تحریمی جدید برای کشورمان بوده و محدودیت‌های جدی بر کشورمان اعمال می‌کند.


Page Generated in 0/0043 sec