printlogo


کد خبر: 150649تاریخ: 1394/9/30 00:00
بازرگان

 آمریکا پساتحریم را خراب کرد
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا پساتحریم ایران را خراب کرد و در این شرایط ما باید اقتصاد مقاومتی را در کشور خود تقویت کرده و موانع را دور بزنیم. اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با تسنیم، اضافه کرد: بنده اعتقادی به پساتحریم ندارم. وی افزود: کسانی که می‌خواهند از ما کالا خرید کنند دیگر نمی‌توانند به ایران بیایند، زیرا  برای ورود به آمریکا به مشکلات ویزایی برمی‌خورند. وی ادامه داد: پساتحریمی که هنوز هم اجرایی نشده بود با این تصمیم آمریکا خراب شد. وی تصریح کرد: در شرایط پساتحریم نیز که چنین شرایطی از سوی کنگره آمریکا بر ما اعمال شده است ما باید اقتصاد مقاومتی را در کشور خود تقویت کرده و موانع را دور بزنیم. عسگراولادی در پاسخ به این پرسش که آیا دوباره به مکان اولیه رسیده‌ایم؟ گفت: ما هنوز به جلو نرفته بودیم که بخواهیم برگردیم.


ورود 4/3 میلیون نفر به بازار کار
گزارش جدید کارشناسان سازمان مدیریت نشان می‌دهد در طول برنامه ششم توسعه 4/3 میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند و نرخ مشارکت 5/40 درصد خواهد شد، همچنین برای تحقق نرخ بیکاری ۹ درصد باید سالانه ۸۵۸ هزار شغل ایجاد شود که غیر قابل دستیابی است. به گزارش تسنیم، علیرضا امینی، مشاور امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عنوان کرد: در شرایط فعلی نرخ بیکاری در کشور دورقمی بوده و معضل بیکاری جوانان نیز اهمیت آن را دوچندان کرده است. امینی تصریح کرد: برآوردی که روی عرضه نیروی کار براساس میزان ثبت‌نام‌شدگان دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان، جمعیت در حال تحصیل و جمعیت دارای تحصیلات عالی صورت گرفته، نشان می‌دهد در طول برنامه ششم توسعه، تعداد ثبت‌نام‌شدگان در دانشگاه‌ها، سالانه یک میلیون و 266 هزار نفر بوده و بیش از 70 درصد از سهم ثبت‌نام‌شدگان در دانشگاه‌های کشور در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و همچنین سالانه 996 هزار نفر از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود نرخ مشارکت در حدود 5/40 درصد افزایش یافته و متوسط سالانه عرضه نیروی کار حدود 680 هزار نفر خواهد بود.


سهم صنایع در آلودگی تهران اعلام شد
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در شهر تهران صنعت آلوده نداریم، گفت: سهم صنایع از آلودگی هوا در شرایط عمومی 5درصد است. افشار فتح‌اللهی با بیان اینکه مهم‌ترین علت آلودگی هوای شهر تهران مرتبط با وسایل نقلیه مستهلک است، اظهار داشت: مطالعات محیط‌زیست همواره نشان می‌دهد که بخش اعظم آلودگی شهر تهران به این دلیل است و صنایع سهم بسیار کوچکی از آلودگی هوا را دارند. وی به ایسنا گفت: صنعت آلوده در شهر تهران نداریم و همه صنایع به صورت آنلاین پایش می‌شوند و میزان خروجی آلاینده‌های آنها را سازمان محیط‌زیست کنترل می‌کند. وی اضافه کرد: هیچ واحدی نداریم که سازمان محیط‌زیست اخیرا به دلیل آلودگی آن را پلمب کرده باشد، البته در پایش آلودگی هوای شهر تهران بعضا به معادن شن و ماسه غرب تهران اخطارهایی داده می‌شود که این واحدها نیز به سرعت نسبت به اصلاح فرآیند مربوط اقدام می‌کنند.


وام ۸۰ میلیونی مسکن فانتزی است
مشاور امور طرح و برنامه سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه ارقام
۸۰ میلیونی خرید مسکن ارقامی فانتزی است، گفت: دولت با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به خروج از رکود مسکن کمک کند. کامیار بیات‌ماکو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که دلیل طولانی‌شدن رکود مسکن چیست و آیا کاری از دولت برمی‌آید که این رکود برداشته شود، گفت: قطعا دولت می‌تواند برنامه‌ای برای خروج مسکن از رکود داشته باشد اما اینکه عواقب آن کار چیست باید طبیعتا اقدام سنجیده انجام شود. وی گفت: آن طور که تمام و سایر بخش‌های اقتصادی کشور 3 تا 4 سال در رکود است و روزبه‌روز این رکود عمیق‌تر شده است طبیعتا بخش مسکن هم که بخش بزرگی از تولید ناخالص ملی را تولید می‌کند، دچار رکود بوده است. وی خاطرنشان کرد: پس دولت می‌تواند کاری برای بخش مسکن و رکود انجام دهد اما زمانی که نگرانی‌های تورمی وجود دارد، با تزریق پول بزرگ به بخش مسکن و وام‌های بزرگ‌تر از 80 میلیون تومان هم
نمی توان کاری انجام داد، چرا که این ارقام
80 میلیونی خرید مسکن ارقامی فانتزی است.
 


Page Generated in 0/0049 sec